Gå til innhold

lager dere alltid middag til mannen kommer hjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå er datteren vår 5 mnd...det er først nå at jeg pleier ålage middag til han kommer hjem. jeg gidder heller ikke gjøre alt husarbeidet... mamma syns det er helt teit at ikke jeg gjør alt nå når jeg er hjemme...jeg sier bare at jeg er ikke hjemme for å vaske huset...og hva skjer når jeg skal begynne å jobbe igjen? skal jeg fortsette ågjøre alt da? det gidder iallefall ikke jeg..han får fint gjøre husarbeid osv han og...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp gjør nok det.Men vi holder på å bygge hus,så han er berre heim å ete middag så rett opp i huset.Så eg gjer absolut alt her heime og alt med ungene aleine.Slik har det vert siden nr 2 kom for 4mnd.siden.Men alt er en vane,så det går greit...Men har tenkt på kva som skjer når huset er ferdig og eg begynner å jobbe.Må vell til å verte streng da,er vell lett for at vi fortsetter i samme trallten

Skrevet

Jeg er så enig med deg,jeg orker ikke gjøre alt..er ikke alltid jeg lager middag heller sønnen min er nå 6 måneder og skal ha middag kl 16 00 og det er da han komme rhjem å..klarer ikke lage middag og mate unge samtidig..og husvask får bli på søndag så kansje vi kan gjøre den sammen..ikke for at vi gjør det hver søndag da,men jeg skal absolutt ikke stå for alt..og middag blir på kvelden mange ganger..

Skrevet

jeg har alltid maten klar når han kommer,joa det hender han må vente litt hvis det har vært noe spesielt med lillegutt.da vasker han opp etterpå da.husarbeidet tar vi sammen i helgene,men hender jeg tar det alene på fredagene.gjør ikke meg no sia han er så veldig flink ellers til å hjelpe til hjemme,i både leiligheten og med småen.

Skrevet

Jeg har to barn, en stor som går på skolen, og ei lita som er veldig rolig. Hun sover mye og kan ligge lenge på gulvet og leke for seg selv. Synes derfor det er rett og rimelig at det er jeg som tar meg av husarbeidet når jeg er hjemme og har mange timer barnefri hver dag og han er på jobb hele dagen. Når den dagen kommer at det er hans tur til å ha permisjon, forventer jeg å komme hjem til ferdig middag og rene gulv. Når begge skal i arbeid, så går vi tilbake til den ordningen vi hadde før tulla ble født, at vi gjør litt hver + at vi ansetter en vaskehjelp.

Skrevet

Og ja....middagen er klar når han kommer hjem.

Skrevet

heh.. nei.. er ikke flink til det, så takker gudene for at jeg har en mann som er fornøyd med å ordne seg pølse med brød OFTE hehe.. tenker å bli flinkere etter hvert når lillegutt blir større og skal spise sammen med oss:o)

Skrevet

Nei, ikke alltid- han kommer hjem tl forskjellig tid hver dag, så det er umulig å planlegge... I tillegg er det nok å ordne med med jenta mi på 5 1/2 mnd...

Er nok jeg som gjør det meste av husarbeidet.Men han må også trå til!

Skrevet

Jammen, hallo!

Vi er hjemme for å passe våre små, men herregud - de sover jo så mye. Såklart får en åde tid til middag og husvask. Skulle bare mangle. Samboeren min, og mange menn med han hadde GJERNE byttet bort jobben med å vært hjemme med baby, og mor på jobb. En baby på 5 mnd. sover da vanvittig mye, en har da PLENTY med tid.

MEN, ofte er det slik at de mødre som er vant til å gjøre lite, også gjør det når en har fødselspermisjon, mens de mødrene som lever aktivt og er vant til høyt arbeidstempo, synes det å være hjemme med baby er fantastisk. De har MYE tid enn ellers. Husvask og middag går unna i en fei.Men ofte så er førstegangsmammaene sååååå slitne, og får ikke gjort noen ting, men sandregangsmammaene er vant til mye arbeid, og takler stress og liten tid på en helt annen måte....

Personlig er jeg vant til høyt arbeidstempo. Er hjemme med baby, pluss en 3 åring som går 2 dager i uken i b.hage. I løpet av de siste månedene har jeg vasket og lagd middag hver dag. Går på barselgruppe, svømming, barnesang. I tillegg trener jeg selv 3 dager i uken. Lager til kjellestue i det nye huset vårt. Jeg gjør alt selv, legger gulv også. Dessuten driver jeg og skriver på den avsluttende jus oppgaven min, er altså ferdig jurist til jul. Det får jeg tid til når babyen sover. Dessuten legges jo ungene i 19 tiden, og da er det masse tid før vi selv legger oss.

Synes at det er så mange trøtte mødre jeg........ men husk at bruker en energi FÅR en energi.

Skrevet

Kjente at jeg ble litt småirritert nå.......!!

Anonym ovenfor her!....så fint at du har en 5 mnd beibi som sover sååååå mye og ikke krever noe av deg...det har IKKE jeg(klager ikke, jeg er jo hjemme for å ta meg av henne)!!! Og JA, jeg er sliten førstegangsmamma, og NEI, mannen får ikke middagen servert når han kommer hjem.

Sovet 2 timer i natt og er nok kanskje litt nærtakende....

Skrevet

HAHA...här lagar gubben middag så gott som varje dag:)

Gott blir det också!

Jag tar hand om gutten om dagarna, prioriterar han framför husålls arbete!

Skrevet

jeg må si at du anonym irriterer meg også, jeg har en baby som sover ett kvarter her og en halvtime der, men ja mannen får middag hver dag likevel.

Og husvasken tar jeg i helga mens han går tur med barna!

er ikke alle som har bayer som sover mye!!

men nå er jeg ett ordensmenneske da, så i stedet for å kvile meg littt som jeg kanskje hadde trengt, fyker jeg rundt når prinsen omsider tar seg en dupp...

Skrevet

Til anonym med det laaange innlegget:

FAEN SÅ FLINK DU ER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jadda.....Not! Idiot sier jeg bare!

Skrevet

oioioi,dette er sånne typiske innlegg det kan bli litt bråk av. Jeg er hjemme med baby på snart 6 mnd pluss at vi har en i første klasse som ikke er på sfo mer enn to dager i uka. Jeg leverer,henter,handler,rydder, og koser med lillemann....dagene flyr for å si det sånn! Jeg planlegger middag hver dag og stort sett er den enten startet på eller ferdig når mannen min kommer hjem. Han forventer ikke noe har aldri klaget,så jeg tar dagen som den kommer.Jeg er ikke redd for å spørre om han kan hjelpe til innimellom,selv om han bruker dobbelt så lang tid som meg,hihi!

Skrevet

Det er sambo som har perm med tulla som er 5,5, mnd. Og maten står på bordet når jeg kommer hjem:)

Så flink var ikke jeg da jeg hadde perm...

Skrevet

ALDRI!! Han lager middag til oss hver eneste dag - og det er helt frivillig:-)

Skrevet

jada.... min på 5mnd sover max 1t ila dagen, og det er når vi går tur!

Skrevet

Gud bedre som du lyver.... Enten det eller så har du ikke noe sex med mannen din. Hehehehe

Eller du går på speed og kommer til å knekke en dag...

Vel, knekke gjør du nok en dag unasett....

Skrevet

Enig med deg.. Synes ikke hun er så spesielt flink bare fordi hun gjør alt det hun skriver. Får være måte på...

Hverdagen blir hva du gjør den til selv, men kan ikke gre alle over en kam uansett.. Bare fordi hun gjør så mye, betyr ikke at en som gjør mindre ikke er like flink...

Skrevet

Jeg vil bare si en ting; det er ikke noe som heter "å hjelpe til". Når man sier det så er det jo lagt opp til at det er kvinnen i huset som er ansvarlig for husarbeidet og at mannen skal bidra litt innimellom. Det heter fordeling av husarbeidet. Jeg hører så mange som klager over at mannen ikke "hjelper til" hjemme. Hvis man heller har sagt til mannen "din del av husarbeidet", så kanskje han har fått en annen innstilling til det hele. Tror egentlig dette er noe vi damer legger opp til selv. Og en ting til, det er viktig å la han få gjøre det på sin måte og ikke kommentere og pirke på resultatet av vasking, matlaging osv. Da tror jeg de blir mer motiverte til å ta sin del av husarbeidet (ikke hjelpe til..).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...