Gå til innhold

Inkompetent lege

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er gravid i uke 31, og har vært plaget med en urinveisinfeksjon de siste ukene. Reiste inn til legen idag for å få en ny kur, noe jeg fikk av han. Fastlegen min hadde ferie, slik at jeg havnet hos en dansk vikarierende lege.

Da resepten var ordnet ville han ha meg ut av kontoret sitt med en gang. Jeg måtte selv be om at han lyttet etter barnets hjertelyd samt ta mål av magen.

Da han lyttet etter barnets hjertelyd fant han ikke hjerteslagene. Jeg ble rimelig bleik om nebbet etterhvert som minuttene gikk...

Etterhvert oppsøkte han to kvinnellige helsesekretærer, for å spør om han lyttet på riktig måte. De visste ikke hvordan undersøkelsen skulle utføres. Legen lette febrilsk etter hjertelyden uten hell....så sa han til meg, "bare slapp av, det er ikke noe farlig...".

Jeg har også høyt blodtrykk under svangerskapet, men siden jeg var såpass nedbrutt, kom jeg ikke til å nevne det for legen. Men det er jo en den av svangerskapskontrollen å sjekke nettopp blodtrykket, men det utførte han aldri.

Han ringte så til sykehuset for å bestille ultralyd idag/ikveld, og legen på sykehuset spurte etter ultralydkort og helsekortet. Helsekortet for gravide visste ikke min lege hva var for noe, så jeg måtte faktisk vise ham hva som var helsekortet.

Da legeundersøkelsen var ferdig var jeg kanon trist....

Jeg ringte en gravid vennine, og hun har et slikt apparat selv, til å måle hjerterytme med. Hun var veldig raskt på plass da hun hørte hva som hadde skjedd, og hun gikk umiddelbart igang med å søke etter hjerteslagene til babyen. Og gjett hva, hun fant slagene!!!

Jeg har ALDRI verken hørt om eller vært ute for en så dårlig lege!

Jeg er så forbanna jeg kunne sprikke! Jeg ønsker å gå videre med denne saken, men jeg aner ikke hvor jeg skal henvende meg. Noen som kan hjelpe meg?

Det jeg ønsker å oppnå er at denne legen kan få en smekk på fingrene fra høyere hold. Jeg unner ingen gravide å oppleve det samme som jeg gjorde.

ufullstendig svangerskapskontroll

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6707741-inkompetent-lege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner dessverre ikke hvor du kan henvende deg, men han var jo noe sløv han du var hos da............ Nå har aldri min lege målt magen eller hørt etter hjertelyd heller ( jeg er i uke 33) men jm gjør det i alle fall hver 8 uke. + ul `er. I tillegg har jeg egen babywatcher. Er rolig så lenge jeg kjenner liv. :-)

Håper du finner ut hvor du kan henvende deg!! Du kan jo evt. spørre når du skal til sykehuset! For du skal dit i kveld??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6707741-inkompetent-lege/#findComment-6707777
Del på andre sider

Kommune legen eller fylkeslegen burd vel vær rette plassn og ta kontakt..

E jo heilt førfærdeli... om du va tel lægen førr kun urinveisinfeksjon eller ikke har ingenteng å si... han kun jo ikke nå av det andre... å det SKAL alle lega kun...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6707741-inkompetent-lege/#findComment-6709024
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...