Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 Har en gutt på tre måneder som alltid har virket sulten. Har ammet veldig ofte helt siden han ble født. Har av og til gitt mme på kvelden for å få litt ro (noe hs også har anbefalt, de mener jeg har en "sulten gutt", ja fortell meg noe jeg ikke vet...). Kan det være at jeg rett og slett ikke har nok melk? Jeg har virkelig prøvd å amme så mye som mulig, i starten hver time eller oftere (!), nå holder jeg på å prøve å drøye det til ca annenhver time...det har slitt mye på meg dette her. I dag opplever jeg så at gutten slipper puppen, griner og er misfornøyd etter å ha sugd på begge puppene, og klokka er bare fem på ettermiddagen...blir litt oppgitt hvis jeg aldri kommer til å få nok melk etter alt slitet. Det kan jo ikke være økedager hele tiden heller?? Nettene er også tøffe, han sover maks tre timer om gangen (første økta), deretter mater jeg hver annen time et par ganger, så mot slutten hver time... Dette resulterer i at jeg sover lenge med han, til ca titiden om morgenen fordi jeg er så trøtt. Litt langt dette, men håper det gir et bedre bilde av situasjonen. Er det noen som aldri får nok melk uansett?
Nuffa Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg har det også sånn. Men min gutt er nå 6 mnd. Ammer stort sett hver 2. eller 3. time på dagtid. På kvelden er han nesten limt til puppen, og om natten spiser han 5-7 ganger mellom 00-08. Han får i tillegg fast føde til 2 måltider på dagen. Han virker ikke misfornøyd på dagtid, men kvelden og natten er han helt vill. Hadde det vært opptil han, hadde han spist hele natten gjennom. Tror ikke han har sovet tre timer i strekk på natten enda. Har nå "kapitulert" og gitt ham flaske med mme på kvelden, men vil helst slippe flaske på natten. Har desverre ingen råd, men ville du skulle vite at du ikke er alene i situasjonen ihvertfall!
Expat Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 Det finnes de som aldri får "nok". Men husk at noe er bedre enn ingenting, og det er ikke bare en trøst, det er sant. Av tiltak (antar det er blant annet det du er ute etter her?): Kan du sove på ettermiddagen når barnet har en dupp? På kvelden kunne du kanskje ha hell med å gi mme tidligere (når du "vet" at det vanligvis skjer) og bruke hjelpebryst? (Spør på store apoteker, de kan bestille for deg hvis de ikke har på lager!) Les gjerne også på ammehjelpen.no Da blir han både mett og du får mer stimulering av brystet. Mer søvn om natten kan også hjelpe med melken din. Verdt et forsøk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå