Gå til innhold

tenke på noe annet???? (litt langt!)

Anbefalte innlegg

Hmmm, dette baby-prosjektet begynner å gå til hodet på meg.....

Vi var og snakket med legen da jeg sluttet med pillene, og hun sa at dette kan ta sin tid og at det ikke var noen grunn til å begynne å stresse med det.... det er jeg forsåvidt helt enig i, og jeg har også hørt om de som har slitt lenge som endelig får klaff når de slutter å bekymre seg for om det skal gå bra. Problemet er bare det at jeg klarer ikke å "ikke tenke så mye på det"! Uansett hva jeg holder på med kommer disse baby-tankene snikende.... "enn om den sitter?" "lurer på om det stikket i magen betydde noe" "kanskje vi skal ha oss en ekstra gang, for sikkerhets skyld"

Også den verste: "hmmm, jeg føler meg nok litt kvalm ja, hvis jeg skikkelig kjenner etter"...

Hvordan i alle dager er det mulig å ikke tenke på det. Jeg prøver alt mulig rart for å tenke på andre ting, men begynner å bli redd for at jeg har så lyst på at det ikke kommer til å gå!

Det er jo egentlig litt krise at jeg er så oppslukt av det allerede nå, det er litt tidlig å henfalle til

"vil så inderlig gjerne ha med en gang"-tanker når jeg bare er i 1pp.

Noen som vet hva jeg skal gjøre? Begynner å bli litt fortvilt!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6707128-tenke-p%C3%A5-noe-annet-litt-langt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet så godt hva og hvordan du har det og mener. Har det sånn selv jeg. Ikke lett å la vær å tenke på dette. Blir jo helt kokko av dette jeg.

For jeg VET jo at det kan ta tid dette. Jeg er jo bare i min 2 pp og slutta på p-pillene for snart 3 mnd siden.

Så nå bare forbreder jeg meg på at mensen kommer i slutteb av Oktober....

Hei hei,

skjønner hva du mener. Jeg er nå i 2pp og da begynte jeg faktisk å slappe litt mer av. Jeg tror i hvertfall for min del er alt så nytt og så stort at man må jeg tenke på det, men det var akkurat som om det slapp litt taket da jeg fikk mensen. Akkurat som om jeg skjønte at jeg ikke orker å gå rundt å tenke på det hele tiden, men at jeg må leve et normalt liv frem til det skjer. Tror kanskje at man slapper litt av med det etterhvert jeg.

Så morro at vi har IKM omtrent likt. Kjempe spennende dette.

Ja vi får bare håpe det beste og krysse fingrene. Om den dumme mensen kommer, så får vi bare prøve å ta det med et lite smil og prøve på nytt. Ikke så mye annet vi får gjort.

Men det er lov å håpe.

Sånn har jeg også det!! Hva skal vi gjøre? Tar gjerne imot tips jeg og:-)

Jeg bruker å si til meg selv at jeg har god tid (det er jo sant!!) Dessuten er det verdt og vente på og heller tenke på å nyte den friheten man har før man får barn.. og plutselig så sitter spiren, sant? :-)

Dessuten får man kost seg litt eksta med mannen - og det er jo også koseli..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...