Gå til innhold

Dere som blir veldig dårlige av TR..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har hørt at det skal hjelpe å drikke melk i tiden før TR, men det funket ikke for meg. Jeg blir veldig dårlig, kaster opp og blir helt satt ut. Fant noen reseptfrie piller for noen år siden som funket kjempebra, men de har sluttet å lage dem:( Så nå er jeg på leting etter noe som funker bedre enn IBUX. Si ifra om du kommer over et vidundermiddel:)

Det skal jeg gjøre:-)

For meg har p-piller vært helt fantastisk i forhold til TR, men kan jo ikke bruke det når jeg vil ha spire.. Med p-piller hadde jeg bare en liten blødning i 3 dager uten å bli dårlig i det hele tatt..

Samme problem:) Her blir det rett tilbake på pillen når babylagingen er ferdig! TR er punktlig på sekundet, varer kun 3 dager, omentrent ikke blod, mindre PMS og mindre smerter. Men nå er det stikk motsatt, en smule frustrerende.

Men, det får man jo bare holde ut. Skal man ha barn kan man ikke spise p-piller:) Og, blir man gravid slipper man jo TR en stund!

Annonse

Skulle virkelig ønske jeg hadde et godt svar å gi deg! Sliter selv med sterke smerter og kramper. Må som regel holde senga første dagen... Har ei venninne som driver med reiki, og hun gjorde underverker med de varme hendene sine på magen min forrige mnd. Første gang på 10 år uten smerter i det hele tatt. Ble lite tid til reiki før denne perioden, og da var smertene tilbake. Skal prøve mer reiki frem mot neste IKM i uke 45, så får vi se hvordan det går...

Jeg sliter med smerter i underlivet selv uten TR, og jeg bruker ibux 600 mg for at smertetoppene skal forsvinne. Ellers er det varmeflaske og varm dusj... Har hørt noen som tar en brexidol og en paracet sammen, men jeg tåler ikke brexidol så jeg har ikke prøvd det. Har også brukt voltaren mot smertene... Hør med legen din eller gyn.. Håper du ikke har det slik hele perioden......

Bruker ingen tabletter av noe slag,bare piner meg igjennom det... Vet flere som har fått råd av lege til å bruke TENS-apparat,det er et lite elektrostimulans-apparat som du selv kan styre strømstyrke og intensitet på. Det funker visst veldig bra for de som har tatt det i bruk,så det kan jo være noe du kan snakke med legen din om. De brukes i utgangspunktet for de med kroniske smerter,skader,betennelser og sterke ryggplager,men går fint an å bruke til smerter ved TR! Har selv fått opplæring i disse apparatene under utdannelsen,og det er ufattelig godt mot ondt i ryggen iallfall!(ville helst snike med et av dem hjem,men man kan jo ikke stjele!)

Du kan lese litt om TENS her:

http://www.rygginfo.no/?pageID=238&ItemID=0

Annonse

Hei! Jeg får også fryktelig vondt og blir varm på grensen til feber. Det som hjelper meg best er å ta Ibux/Paracet i god til før det begynner å gjøre ordentlig vondt. Og så fortsetter jeg å ta neste dose igjen før effekten av den forrige går helt ut. Det har visst noe med å ikke la de stoffene som skaper smerte komme ut i blodet for fullt tror jeg.

Hvis dere forsøker å bli gravide så er visst ikke Ibux bra (kan nedsette fruktbarheten). Paracet, Pamol, Pinex derimot kan brukes både av prøvere og gravide (i anbefalte doser).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...