Gå til innhold

kranglet med legen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringte legen i dag tidlig,pgv og høre om brekkninger og slikt i svangerskapet.Har brekkt meg og kastet opp litt i over 14dager.Men ikke gått ned i vekt.Ville bare høre hva som er normalt.(gravid med første kun 12+3)

Jeg måtte til legen for og ta noe blodprøver og snakke me han.Han sykmeldte meg i 14 dag.Kranglet på det for jeg er i super fin form untatt i et par min når jeg brekker meg og spyr,men det er jo over på et par min.Ville ikke gå hjemme om dagene ja.Dritt mener jeg selv da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er det jo bare til å gå på jobb, da. En sykemelding er bare en anbefaling- ikke en ordre. Du vet jo selv hva som er best for deg...

Skrevet

Vet ikke om jeg ville gått på jobbe med sykemelding. Hvertfall ikke før jeg hadde undersøkt ang. om forsikringen til jobben dekker noe hvis man er sykemeldt på jobb(tror det er noen regler rundt det, men er litt usikker). Jeg hadde ringt legen og bedt han friskemeldt deg. Hvis du ringer han hver dag så kanskje han gir seg til slutt. håper det ordner seg for deg.

Skrevet

Du trenger ikke benytte sykmeldingen. Du kan rett og slett kaste den, og gå på jobb som vanlig hvis du ønsker det.

Skrevet

Jeg synes du skal forholde deg til det legen sier.

Jeg vet mange som har det som deg, og etter en periode med hvile så gir det seg. Er nk derfor han har sykemeldt deg.

Lykke til

Skrevet

Beklager å si det, men jeg synes bare det er merkelig at folk ikke klarer å si fra litt mer. Jeg har selv blitt anmodet om å bli sykemeldt to ganger dette svangerskapet, men enkelt og greit takket nei. Det er jo 100% opp til deg selv og ikke legen.

Det er ingen regler som sier at en sykemelding skal brukes hvis du selv synes det er unødvendig.

Skrevet

Det er vel ikke lov til å jobbe om man er 100% sykemeldt?? En del er jo allerede av legen sendt inn til folketrygden.... Jeg har hørt at man kan miste retten til all framtidig sykemelding/penger om man gjør det uten å si ifra og "trekke tilbake" sykemeldingen...

Jeg hadde bedt om en aktiv sykemelding, det er veldig greit!!

Skrevet

Det er jo en grunn til at han har sykemeldt deg, mtp på barnet ditt og deg selv. Å gå slik over tid tærer på kroppen og den lager av vitaminer og mineraler. Du trenger kanskje hente deg inn før du blir sliten;) Forebyggende!!!

God bedring!

Skrevet

Har ikke hørt at legen sender inn noe av sykemeldingen, det gjør man enten selv eller så gjør arbeidsgiver det.

Skrevet

Hei..

Til dere som tror at det ikke går ann, eller er lov å arbeide hvis en er sykmeldt, er bare tull.

Jeg er selv arbeidsgiver, og ja det er eventuelt hvis du er sykmeldt i over 16 dager at vi sender sykmeldingen videre til trygdekontoret.

Uansett så må arbeidsgiver betale de første 16 dagene av en sykmelding. Men i akkutatt dette tilfellet hvis en blir sykmeldt pga svangerskap, så har arbeidsgiver krav om å få pengene tilbakebetalt i ettertid.. Dette vet jeg alt om...

En vet best selv om en vil jobbe eller ei.

I ditt tilfellet hadde jeg vært ærlig ovenfor arbeidsgiver, sagt at jeg var blitt sykmeld. men følte meg i fin form og ville jobbe.. Kansje du plutselig ble dårlig så kunne du gi beskjed. Jeg vet ikke hva type arbeid du har, så uansett ville jeg innformert arbeidsgiver.

Lykke til videre i svangerskapet...

Hvis du er misfornøyd med legen din, ville jeg søkt om ny lege..

Skrevet

Legen sender inn den første siden til FOLKETRYGDEN! Det er den delen du aldri får med deg hjem....

Skrevet

Jeg er datter av en lege, og JA, de sender alltid en del av sykemeldingen(den første) til folketrygden når de skriver ut en sykemelding. Og du kan i værste fall utelukkes fra forsikringsutbetalinger om det skulle skje noe med deg i forbindelse med det du er sykemeldt for mens du arbeider. Dette er det helt klare regler for. Men det er du selv som bestemmer over din egen kropp. Hvis du ikke vil sykemeldes, kan ikke legen gjøre det. Men på en annen side kan han i slike tilfeller fraskrive seg ansvaret for din situasjon. Dette er i helt ekstreme tilfeller og sjelden at det skjer. Tror veldig mange lett bukker under for legens autoritet. Det er selvbestemmelsesrett i Norge, DU SELV bestemmer.Glem aldri det!!

Skrevet

Har selv vært i samme situasjon i mitt første svangerskap.Det jeg gjorde da var å ringe trygdekontoret og informere om at jeg ikke lenger trengte SM.De regnet dermed med Sm som ugyldig,og jeg kunne jobbe.Måtte visst gjøre det pga helseforsikringen eller no sånt.Men det var veldig enkelt.Så bare gjør det!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...