Gå til innhold

LH-stigning som varer i flere dager: Når kan jeg bli gravid?

Anbefalte innlegg

Første positive eggløsningstest var lørdag morgen denne uken (dag 13 i syklusen). Jeg har vanligvis 29-30 dagers syklus (av og til litt lengre). Siste positive test var i dag formiddag, altså ikke morgenurin.

Er det noen som vet hva det betyr at man har så lang lh-stigning? Jeg leser jo at noen har så korte lh-stigninger at de knapt kan måles, og jeg har altså lh-stigning i 3 dager?!

Testet med CB, og de sier jo at man skal regne med eggløsning 12-36 timer etter positiv eggløsningstest. Kan det stemme for meg også da, når jeg har så lang lh-stigning?!

Vi vil jo gjerne time elskov slik at vi øker sjansene for graviditet, og med så lang lh-stigningsfase lurer jeg på om vi har sluttet litt for tidlig når vi har prøvd før....(siden april)

Noen som har erfaring med dette?

Fortsetter under...

Er ikke så erfaren med EL-tester, men opplever omtrent det samme som deg. Jeg fikk positiv test onsdag og torsdag, negativ på fredag, og så positiv igjen på lørdag, søndag og i dag. Termometeret viser fortsatt ingen temperaturstigning, så da har jeg ikke hatt EL.

Jeg tror dessverre kroppen min sliter med å få til EL og dette er grunnen til at jeg får flere positive tester. Jeg har nemlig EL-symptomer i flere uker før jeg faktisk får EL. Men etter jeg begynte å måle temperaturen så vet jeg at jeg får EL tilslutt. Men bomma helt en pp med sengekosen. Mitt råd er å fortsette prøvinga helt til man er sikker på at EL har vært (anbefaler å måle temperaturen i tillegg hvis syklusene er uregelmessige)

Jeg leste noe om PCOS og langvarig lh-stigning, så jeg ble litt bekymret. -Men jeg håper det kun gjelder dem som ALLTID får positiv test. Det har ikke jeg. -Men jeg har altså fått positiv test i 5 dager!

Trodde jeg skulle bli gravid med en gang, jeg! Det er visst ikke så fort gjort som jeg trodde.

:)

Får vel kjøpe et termometer, da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...