Gå til innhold

Ang. å ta fra babyen brystet

Anbefalte innlegg

Som oftest spiser min 6 mnd gamle baby kun fra et bryst av gangen, og da i ca 15 min. Men av og til kan hun holde på i 45 min, og det ser ikke ut som hun svelger noe særlig. Og når hun holder på så lenge, kjennes det sårt også. Er det da ok å ta henne fra brystet? De gangene jeg gjør det, suterer hun med en gang, men gir seg fort. Hvis jeg da legger henne til igjen, er vi igang på samme måten igjen...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6706691-ang-%C3%A5-ta-fra-babyen-brystet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått høre av lege og helsesøster at babyen bør kunne spise seg ferdig på 15 maks 20 minutter når de er blitt en to-tre måneder. De spiser da mer effektivt enn i starten.

Tror nok babyen din bruker deg litt som smokk, de elsker jo å ligge og kosesuge ved puppen, det er vel det beste de vet. Men du blir sår og sliten, så det er bare å ta babyen av når du merker det ikke er spising mer. Sovner hun mens hun suger sa? Jeg har ihvertfall lært, etter mange uker, at min gutt ligger og suger i søvne ofte (jeg har da trodd at han spiser...). Nå ser jeg at hvis jeg kobler han forsiktig av så fortsetter han å sove...

20 min pr bryst, sa helsesøster til meg. Hvis hun skriker når du tar henne av, prøv å gjøre noe annet. Avhengig av tidspunkt på døgnet triller jeg en tur, legger henne ned og leker, går med henne, e.l. Da glemmer hun det fort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...