Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 Noen som skal eller har vært på det?
bambi&bamse Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg tok glukosebelastning etter siste svangerskap pga svangerskaps diabetes.
Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 Tok det under sist svangerskap pga. BMI på 30. Målte blodsukker, drakk sukkervatn, venta 1t og målte blodsukker igjen. Gjorde det same etter 2t. Var ikkje noko unormalt å finne hjå meg -altså ingen svangerskapsdiabetes. Hadde ingen mistanke om det på førehand heller.
Mrs. Bouquet Skrevet 16. oktober 2006 #4 Skrevet 16. oktober 2006 Tok du det pga BMI på 30? Tror ikke det praktiseres over hele landet. Jeg tok det pga av stor baby på en UL måling, og da bør man utelukke sv. diabetes som en grunn til at baby er stor. Jeg kom fastende til legekontoret. Tok bl.sukker, drakk noen dl med sukkert vann og måtte sitte i ro på venterommet to timer for å måle bl.sukker igjen. Leverte også morgenurin. Noen tar også glukosebelastning om de finner sukkert i urinen eller høyt blodsukker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå