Gå til innhold

Menssmerter + mange sterke kynnere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i mange uker vært plaget med mange sterke kynnere, blitt fulgt opp på sykehuset og tar Bricanyl for å hindre evt prematur fødsel. De siste dagene har jeg fått skikkelige menssmerter i ryggen, sitter der konstant + at en del av kynnerne gir sterkere smerte i ryggen. Er bare kommet til 28+5, og er så i tvil om hva som er normalt/hva jeg må leve med, eller om det kan tyde på at kynnerne har begynt å påvirke livmorhalsen (noe de ikke har gjort så langt).

Noen flere som går rundt med konstante menssmerter? Hva kjenner dere som begynner å nærme dere termin? Har bare hatt det litt til og fra så langt i svangerskapet, og da bare korte perioder av gangen. Føler meg dessuten ikke helt pigg...litt sånn uggen/kvalm/sliten følelse i kroppen.

Skal reise bort i morgen ettermiddag, til en annen by langt borte...veldig i tvil om hva jeg skal gjøre nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk selv på Bricanyl sist svangerskap og da var jeg på ul hver uke. Så hadde jeg vert deg ville jeg ringt sykehuset og forklart situasjonen. Jeg fikk også sprøyter i tillegg til tabeletter og ble innlagt i 4 dager til det roet seg. Du bør vel også si at du har reiseplaner. Ikke så koselig å føde prematurt langt hjemmefra...

Skrevet

Hei stine!

Mitt råd er at du får deg en sjekk på føden før du reiser bort, få dem til å måle livmorhalsen. På den måten vet du om smertene gjør noe med den, så kan du være roligere når du drar bort.

Jeg har hatt menssmerter først i dag, er 38+2. Du kan lese hvordan jeg opplevde dem i innlegget jeg skrev for litt siden...

Lykke til!!!

Skrevet

Jeg har hatt det på akkurat samme måten som deg. Fikk ikke dra på ferie engang i sommer. har gått på bricanyl fra uke 20 (tabl)

Det jeg synes du bør gjøre nå er å kontakte fødeavd der du bor og forklare hva du kjenner, for det kan være at det har blitt premature rier. Det er den eneste måten å være på den sikre siden på.

Ps: jeg har gått to svangerskap med masse kynnere. Har tre barn, med nr 1 var det nesten ingenting. Med min andre ble jeg lagt inn i uke 24 med premature rier. Kynnerne hadde blitt så sterke. Hadde 2 cm åpning da jeg kom inn. Ved hjelp av medisin, sykehusinnleggelse og total avslapping resten av svangerskapet fødte jeg 8 dager før termin så det gikk kjempebra! Denne gangen har kynnerne vært ille, men jeg har unngått åpning/modning heldigvis. Har tatt det mye med ro (klok av skade, hehe) Men da jeg ble innlagt med de premature riene med andremann i uke 24, trodde jeg ikke det var noe på gang. Fikk sjokk da registreringa viste rieaktivitet og at det var åpnet seg.

Derfor synes jeg at du skal kontakte føden. Kanskje er det ingenting, men man vet aldri. Og det er best for babyen å holde seg inne lengst mulig.

Håper du ble litt klokere og LYKKE TIL! :-)

Skrevet

Tusen takk for gode svar alle sammens :o) Visste jo at det rette var å ringe føden, men syns liksom jeg er sjekket så mye der uten at det har vært nå fødsel på gang...føler meg litt masete...er ikke så lett å være førstegangs og ikke vite hva som er normalt/unormalt!

Men ringte ihvertfall føden. Snakket med en hyggelig jordmor, som sa jeg godt kunnet kommet rett på sjekk til dem om jeg var kommet litt lengre, men hun satte meg over til vakthavende gynekolog siden jeg bare er i uke 28.

Gynekologen sa jeg stod på alt for lav Bricanyldose, økte den, også skulle jeg heller ta kontakt i morgen om ikke det var blitt bedre. Så nå er det bare å krysse fingrene :o) Ringer nok i morgen igjen om jeg er i tvil, er jo bedre å sjekke en gang for mye enn en for lite...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...