Gå til innhold

Dere som skal på gravidyoga...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Nå har jeg også fått meldt meg på til gravidyoga i lillestrøm til tirsdag 24 okt.

Var heldigvis plasser igjen selv om jeg var i siste liten:)

Det jeg lurte på var: Hva skal dere ha på dere da?

Er helt grønn når det gjelder yoga,og enda mer i tvil hva jeg skal ha på meg. Er ikke lett å finne noe som passer i klesskapet lenger.. hihi..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med deg en treningsmatte eller et liggeunderlag eller et teppe. Siden det er en skole kan det forsåvidt hende de har matter der, men jeg tar med egen i hvert fall. Har nettopp kjøpt en matte til hjemmebruk, men hadde teppe og liggeunderlag sist jeg gikk på yoga.

På deg har du en joggebukse og noe komfertabelt oventil. Tenk på at du skal bøye deg litt i alle retninger og klærne må være løse, men genseren vil falle opp f.eks. :-)

Yogaen jeg gikk en gang var i sokkelessen eller barbent, så du trenger neppe noen sko.

Jeg skal også på tirsdag, jeg er hun med den veldig blå matta. :-)

Skrevet

Hei,

Gikk på gravidyoga når jeg var gravid i fjor og det viktigste er at du har løse og komfortable klær på deg. Som regel er det best å være barbeint. Jeg hadde ringt hun som arrangerer kurset og hørt hva hun har av utstyr/hva du trenger å ta med før du skal dit da vi brukte mye matte, puter og pledd på kurset jeg var på - kjedelig å drasse på alt dette hvis det ikke er nødvendig.

Er mest avspenning og pust, ikke akrobatiske øvelser, sier seg jo selv! ;) Jeg hadde ihvertfall VELDIG god nytte av kurset - både i gravidieten som et avbrekk i en hektisk hverdag og ikke minst under fødselen.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har også lyst til å begynne på gravidyoga etter hvert, men hvor langt pleier man å være på vei? Tenkte jeg skulle prøve vanlig yoga på Sats først - når jeg blir i stand til å trene igjen pga svimmelheten, da. ;)

Skrevet

Takk for svar,da vet jeg sånn ca hva jeg skal ha med og på meg:)

Får vel ut og kjøpe meg ei yogamatte hvertfall. Og skal alltids finne noe komfortabelt å ha på:)

Til deg som lurte på hvor langt man pleier å være på vei når man begynner,vet ikke med de andre,men jeg er 22 uker på vei nå.

Blir koselig å treffe andre gravide der til tirsdag:)

Skrevet

Da har jeg også fått plass på kurset som går på tirsdager!

De har matter der, hvertfall da jeg var elev ved skolen var det matter i dansesalen. Ellers er det vel bare å stille opp med varme og komfortable klær som sagt tidligere, det er kjedelig å fryse hvertfall - da er det ikke lett å slappe av :)

Skrevet

Så tidlig som mulig sa min yogalærer.

Skrevet

Jeg har gått på kurs der nå i august og september, og skal begynne på`n igjen 25.oktober. Man trenger IKKE ta med noe matter eller puter; yogalærer Wenche står for alt utstyret. Ellers har folk på seg en treningsbukse og t-skjorte/genser, og de fleste gjør øvelse barbeint. Lykke til; det er et kjempefint kurs!

Skrevet

vet noen om det er gravidyoga i kristiansand.. har kikket litt,men ikke sett noen plass..

Skrevet

VeronicaT25: Ring eller stikk innom helsestasjonen, de som driver gravide yoga averterer ofte på ei tavle el.l. der. Alle gravide i kommunen må jo innom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...