Gå til innhold

strekkmerker


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei!

 

har hørt at det går ann å smøre på en krem på maven når den begynner å vokse, slik at det ikke blir så mye strekkmerker... stemmerr dette? evt. hvordan krem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan smøre til du blir gul og blå, men dessverre er det ingen kremer som hjelper mot strekkmerker. Det er for en stor del arvelig (altså har din mor strekkmerker er dine sjanser "dårlige"). Det er underhudsfettet som sprekker, visstnok. Har hørt at det kan hjelpe å "rulle" på huden/fettet/magen, men er du arvelig belastet er det nok ingen vei utenom. Det må vi leve med, men det er en ganske liten pris å betale, heldigvis. En annen side av saken er selvsagt at hvis du har en kjæreste som kan smøre deg på magen hver kveld, så er jo det nydelig, og han trenger jo ikke å vite at det ikke hjelper. Hi, hi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!!

Dette med strekkmerker er veldig omdiskutert..noen mener det er genetisk om du har annlegg for å få det eller ikke, andre mener det er helt tilfeldig. Selv har jeg vært heldig, og har gjennom mine to foregående sv.skap nesten ikke fått noen strekkmerker i det hele tatt- selv om jeg gikk opp ca 37 kg sisst!! Jeg var avhengig av Spenol - smurte meg både morgen og kveld - så du kan trygt si at det gikk med noen flasker av det i løpet av 9 mnd!! Spenol er billig og effektivt, men lukter ikke noe særlig...i utgangspunktet var vel salven brukt på jurene til kyrne for å holde dem myke - derav navnet. Du får kjøpt den på Rema 1000 til under 30 kr flasken:)

Ellers finnes det gode Strekkmerke-kremer fra både Biotherm og Skin Doctors, men til en helt annen pris.. Biovergetures fra Biotherm koster i underkant av 400 kr for 200 ml, mens kremen fra SD ligger på 350 kr. Jeg jobber i parfymeri, og vi selger enormt av disse kremene! -så tipper de er bra. Selv velger jeg den billige varianten, Spenol, og liker å tro at den har hjulpet meg litt vertfall til en strekkmerkefri tilværelse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått anbefalt kremen fra Biotherm, det skal være veldig bra (og dyr), og lukte helt nydelig. Det er deilig med litt luksus også.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge mamma er det bare en ting som hjelper: BABYOLJE, smør på rikeslig, huden blir veldig elastisk og myk av det- får ikke så mye strekkmerker da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg brukte Biotherm sin under første svangerskap. Nydelig, men som alle andre kremer: Hjelper ikke en dritt (dessverre).... Mannen min snakket med en dame fra midtøsten og hun fortalte at de brukte olivenolje. Du bør i så fall bruke den som er kaldpresset (extra virgin), fordi den ikke er kjemisk behandlet. Babyolje og veldig mange andre oljer er petroleumsoljer som er foredlet og foredlet og tilfører ikke huden din noen ting. Den bare legger seg som en "film" utenpå og "kveler" huden. Det lærer du om hvis du tar et kurs i babymassasje når den lille skatten kommer ut..... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg smurte morgen og kveld sist svangerskap, med kremer og oljer, men i uke 36 kom strekkmerkene gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smurte med alle tenkelige kremer, lotioner og oljer....men ingenting hjalp:( Brukte sikkert flere tusen på kremer...

Mamma har ikke noen strekkmerker da....Tror nok det er hormonellt betinget jeg. Hun var heller ikke noe dårlig i svangerskapet. Det var og er jeg....Vet ikke om det har noe å si da.

Men håper jeg ikke får noen fler denne gang! Er ikke pent. Nå er de på plasser det er lett å skjule i bikini til og med:) Heldig der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan smøre seg så mye man vil på yttersiden av huden , men det vil desverre ikke hjelpe noen ting yansett merke på krem) - da dette kun påvirker hudens ytterste lag. Men man kan smøre seg innenifra! Det er slik hudens elastitet bestemmes. Masse vann og fettsyrer og et sunt og godt kosthold er fasiten:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smurte meg ikke i det hele tatt sist svangerskap og har ikke antydning til strekkmerker en gang. Mamma har heller ikke strekkmerker, så jeg har troen på arve-teorien.

Strekkmerker på hoftene derimot har jeg fra ungdomsårene.

Merkelige greier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...