Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er noen som vet om man får bekreftelse fra trygdekontoret når de har behandlet søknaden om fødselspenger. Jeg har 5 uker igjen til termin og begynner å føle at det haster. Tror det er ca. 2 mnd siden jeg sendte søknaden og har ikke hørt noe enda. Må jo ha mulighet til å klage også skulle en tro. Og veldig greit å få vite hva man får utbetalt, jeg har fast jobb i tillegg til ekstravakter og skal ha utbetalt 80% lønn og det blir vanskelig å regne ut selv når man ikke har lik lønn hver mnd.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6706443-svar-fra-trygdekontoret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer også på om de må ha skattekort? Min faste arbgiver betaler ut forskudd, mens min biarbgiver sikkert får trygdekontoret til å betale min lønn. Vil det bli to utbetalingsdatoer da siden trygdekontoret pleier å betale ut i slutten av mnd og min arbgiver har lønnsutbetaling i midten av mnd? Grunnen til at jeg spør dere om dette er at jeg har trygdekontoret langt opp i halsen etter en episode der jeg fikk skylden for at en sykemelding ikke var riktig utfylt, det ble en langtekkelig prosess men er i orden nå. Så har ikke så lyst til å ringe dit igjen.

Hei

Tror ikke du får noe svar fra trygdekontoret før barnet er født. Da får du brev om at du er innvilget fødselspenger. Skal du ha 80% tror jeg de tar et snitt av lønna de de siste mnd. før permisjonen starter. Det er mest vanlig at arb.giver betaler ut lønna di i permiosjonstiden, ville tro at det gjaldt for begge arb.plassene dine. Du har selv krysset av om de gjør det eller ikke på søknaden om fødselspenger. Ikke tenk på det - pengene får du helt sikkert inn på konto på vanlig lønningsdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...