Sjusak Skrevet 16. oktober 2006 #1 Del Skrevet 16. oktober 2006 Jeg jobber i barnehage, og det var ikke så lett å få tilrettelagt ting på jobben, er jo tross alt en del oppgaver som må gjøres uansett. I uke 30 fikk jeg gradert sykemelding på 40%, og for en og en halv uke siden ble jeg sykemeldt 100% etter at jeg snakket med legen. (2 og 1/2 uke før permisjon da). Jeg har gått rundt med dårlig samvittighet, og gruet meg egentlig til å gå til legen i dag, fordi jeg som sikkert mange andre har følt meg "sutrete" og at jeg har "mast" meg til sykemelding selv om "svangerskap jo ikke er noen sykdom"... Men da jeg satt hos legen, sier han: "Ja, du er jo 100% sykemeldt nå"... Og jeg sier : "Ja, og du kan tro det gjør godt!" Så sier han: "Jeg syns du holdt ut lenge jeg, jeg er imponert over hvor sta dere gravide damer kan være! " Og det var så godt å få bekreftelse fra legen på at vi ikke blir sett på som noen sutrete kjærringer som er for late til å jobbe, mne at vi heller kanskje burde være flinkere til å si det som det er og lytte til kroppens signaler. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6706290-gledelig-overraskelse-hos-legen-i-dag/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #2 Del Skrevet 16. oktober 2006 når man kommer såpass langt som uke 30,er det ikke noe galt i å sykemelde seg.. det er utrolig slitsomt,til tider å jobbe en "aktiv " jobb. men jeg tror også mange utnytter det å sykemelde seg,kanskje litt for fort. hadde bekkenløsning i 1 sv.skap. har det denne gangen også. men har tenkt å holde ut i jobb,så lenge jeg kan. jobber som frisør. går til behandling nå,gjorde det sist og. det hjelper veldig. sykemeldte meg altfor fort sist! i uke 14. må nok innrømme at jeg sikkert, kunne vært enda lengere i jobb den gangen også,men valgte den letteste ut veien fordi det var bedagelig å være hjemme.og litt lei av å jobbe.. noe som endte i litt større vekt oppgang enn nødvendig,siden kroppen ble for lite aktiv. skal ihvertfall prøve holde ut,så lenge det er mulig.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6706290-gledelig-overraskelse-hos-legen-i-dag/#findComment-6706600 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå