Gå til innhold

Julefeiring..

Gjest

Anbefalte innlegg

Aner virkelig ikke hvor jeg skal feire jul i år..før jeg traff samboeren min, feira jeg annenhver jul hos mamma og pappa. Men nå som jeg har fått en 3.familie, skjønner jeg virkelig ikke hvordan jeg skal gjøre det.

Hvem skal få "æren" av å få første jul med lillemann? heh..høres kanskje litt rart ut men, er sånn jeg føler det.

Mamma ahr jeg jo bodd hos nesten hele livet, mens pappa har flytta hele tiden. huff...Svigers blir dette barnebarn nr.2

Hvordan skal jeg gjøre det?? Synes det blir for lenge mellom hvis jeg tar hvert 3.år til mamma, pappa og svigers..

Kommer sikkert til å feire jul uten de også om noen år, men... ikke enda..heh..

Har dere noen tips??

Fortsetter under...

Et forslag... Ta første julen med mammen din. Som du sa har svigers et barnebarn til, så da kan dere bytte på å ta julefeiringen med de. Annenhvert år f.eks. Dette vil jo bli din mors første jul med barnebarn. Svigers har hatt det før. Med pappaen din kan dere jo f.eks feier 1.juledag sammen med.

Jeg er uenig...

Synes du bør dra til faren din eller til svigers jeg. Siden du ikke får barn før i mars... Så får moren din gleden/æren over knøttet neste år, når det faktisk er ute av kroppen, å om du sier selv har jo svigersforeldrene dine fra før så det er kanskje ikke like spesielt før dem.

hm. nå vet jo ikke jeg om du har mye plass og sånn, men du har ikke mulighet til å invitere dem alle til deg, på en måte? så velger de selv hvem som faller fra?

Kanskje ikke noe særlig å ha det ansvaret når du er gravid, men neste år kanskje?

Lage spleisefest, alle får beskjed om en ting de må ordne, juleribbe, fisk, salat, dessert..

kan jo bli riktig så hyggelig?

men det spørs jo hvor mange dere er og hvor stor plass du har da. Hadde ikke gått for meg. min umiddelbare familie (på min side, da teller jeg ikke søsken og foreldre til mannen min..) er på 13pers +!

Da lærer en etterhvert å feire jul med noen få, og så siden møtes i kakelag eller noe:)

denne jula skal jeg feire med svigers for andre gang. det er litt rart, men litt fint også. min familie samles til en mindre "stressende" dag, uten alle gavene og middagen og sånn.. til kake og julesanger og sånn..

:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...