Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 gutten min er nå snart 9 uker, og til helgen har jeg tenkt meg ut på byen..... for første gang da..... og det blir sikkert skikkelig bytur oxo liksom, da jeg først setter igang;) haha..... men når kan jeg amme igjen da, om man har vært ganske beruset liksom???
CrazyCat Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 Helsesøster fortalte meg at jeg måtte vente 3 timer pr enhet alkohol.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 Hvorfor må du absolutt bli beruset? Det beste for gutten din er jo at du ikke blir det, verken da eller siden...
Fam.Martinussen Skrevet 16. oktober 2006 #4 Skrevet 16. oktober 2006 du har så mye alkohol i melken så du har i blodet så det kommer jo an på hvor mye du drikker..
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #5 Skrevet 16. oktober 2006 går jo ikke inn for å bli sååå innmari beruset da!! og dessuten så skal jo ikke lillegutt være med heller da...hihi..han merker jo ikke noe av om jeg er det eller ikke da.....han skal jo ha barnevakt.... jeg er gla i å ta meg en fest jeg, da jeg ennå er ganske ung!! og er jo ikke noe i vegen for at man fester selv om man har barn!!!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #6 Skrevet 16. oktober 2006 Det er godt vi er forskjellig sier no jeg.... Jeg har en jente på 9 mnd, IKKE 9 uker, og jeg har enda ikke tatt meg en fest!!! Har ikke noe behov for det. Har vært på fest ja, men ikke drukket meg beruset. Er det noen som virkelig har det så travelt ja.... Kan da alltids feste når barnet har blitt litt større. Skjønner ikke greie der jeg da men... Som sagt..det er bra vi har forskjellige verdier i livet...
Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 16. oktober 2006 #7 Skrevet 16. oktober 2006 Tror du skall være forsiktig med å bli beruset, har hørt at man kan miste utdrivningsreflexen hvis man drkker for mye. Utover det, god tur og kos deg!)
KaMa Skrevet 16. oktober 2006 #8 Skrevet 16. oktober 2006 Kjære deg. Ikke bry deg med de som synes det er hårreisende med bytur etter 9 uker. Jeg var selv ute med en venninne etter fem uker.. Du blir gjerne ikke ute så lenge som du tror på forhånd. Melken har samme alkoholprosent som blodet. Mener å huske at jeg ammet rundt 7 - 8 tiden om morgenen, og sluttet da å drikke i 24 - 1 tiden. Det kommer jo an på hvor mye du drikker, og sikkert hva du drikker (som brennevin eller pils). Jeg følte meg ikke påvirket når jeg ammet. Det farligste med å amme etter inntak av alkohol er nok ikke alkoholen i melken, men en mor som er påvirket og ikke har 100% kontroll over seg selv. Da med tanke på å miste babyen, sovne over baby osv. Ha nok utpumpet melk tilgjengelig. Husk å prøv å gi flaske på forhånd, så dere er sikker på at babyen tar den. Det er mange oppgående, kjærlige og fornuftige mødre som har behov for å ta seg en frikveld etter et langt svangerskap og evt tung barselperiode, så ikke bry deg med disse som "ikke kan skjønne" at man trenger litt luft selv om man har en baby.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #9 Skrevet 16. oktober 2006 Det er vel ingen som ikke skjønner at man trenger litt luft som du så fint kaller det. For det har vi alle behov for. Men når ble det synonymt med å innta alkohol???? Det er det jeg ikke skjønner. Har det da vel like moro selv om man ikke blir beruset....
*bolla pinnsvin* Skrevet 16. oktober 2006 #10 Skrevet 16. oktober 2006 Hahaha! Det må jeg virkelig si meg helt uenig i! Kom ikke her og si at det er kjempemoro å være den eneste edru på fest når klokka drar seg mot midnatt! Gleder meg til jeg kan ta en skikkelig fest igjen, men gidder ikke før jeg slutter å fullamme. For øvrig synes jeg HI godt kan ta seg en fest og kose seg litt
KaMa Skrevet 16. oktober 2006 #11 Skrevet 16. oktober 2006 Vet du hva? Er man gammel nok til å få barn så er man gammel nok til selv å vurdere hva man ønsker å gjøre den tiden man har for seg selv uten mann og barn. Om det innebærer alkohol, noe det gjør for temmelig mange, så syns jeg ikke det har så veldig mye med andre å gjøre. Her ble det spurt om noe praktisk, ikke om det er moralsk forkastelig å drikke alkohol når man har en baby. At du ikke har dette behovet er helt opp til deg, på lik linje som det er opp til hver enkelt om de ønsker å drikke eller ei. Nå er det faktisk ikke ensbetydende å ta seg en fest, evt noen glass i sosialt lag (som er mer min greie, men så er jeg også noe eldre enn HI) med grøftefyll og drikke seg fra sans og samling. I min familie og i mitt miljø, som består av voksne mennesker, godt over de tredve, så hører det gjerne med å ta seg noen glass vin eller øl når vi først tar oss en frikveld. Syns det er forkastelig av deg, og andre som har samme innstilling at dere skal dytte på andre hva som er riktig. Det som er riktig for deg er ikke nødvendigvis det som er riktig for andre. En grei tanke å ha med seg videre i livet.
Eilie, med 3 små:) Skrevet 16. oktober 2006 #12 Skrevet 16. oktober 2006 Kos deg på byen o ikke bry deg om de som mener noe annet! Pump deg når du kommer hjem og når du våkner.. Det pleide jeg og gjøre og mine barn har det veldig fint! Gratulerer med den lille!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå