Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Endelig ferdig med røntgen....

Fy og flate!! Dette er noe av det mest ubehagelige jeg noensinne har vært med på....

Må tilføye med en gang at egglederne sannsynligvis er tette, BEGGE to....(?)*hulk* så det er nok derfor der ble så jæ***vondt :o(

Overlegen kom og ville gi meg nitroglyserin for smertene, så vondt var det... Og de sprøyta inn kontrast gang på gang på gang, fordi de ikke fikk sett skikkelig.... *grøss*

Jeg ble bare sååå uvel og kvalm, måtte sitte i ro i 20 min etter jeg var ferdig for å forsikre de om at alt gikk bra...

Får ikke svar på det før de har sett på røntgenbildene og sendt resultatet til gynekologen min.

Den høyre (exu-egglederen min) var helt tett, så gjelder det med den andre. Men det ser ikke lyst ut.

Ble bare så deppa.... Den ene nedturen etter den andre, føler at det er så mange hindringer for å nå målet.... Føler meg så mislykka, ingen eggledere virker, ikke blir jeg gravid via IVF, når jeg blir gravid så bare mister jeg... *hulk hulk* Ikke noe bra dag dette her.

Håper du har det bare bra vennen! Ble mye klaging dette her, men har en skikkelig dritt-dag, nå kan den nesten ikke bli verre.....

Skal på klubb og møte noen venninner i kveld, så da retter deg seg nok :o)

Stoooor klem fra en skikkelig "pudding"

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6705907-brummer-du-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei men huff da.....STAKAR deg!!! Dette var utrolig trist da lille venn... Tenk på all prøvingen før ivf da....Bortkastet tid... Herregud... Men det nytter ikkeå tenke på det nå. Har jo lest at det er høye statistikker for å lykkes med ivf når egglederene er tette. Er nesten sikker på at det må ha vært noe med eggene dine på forrige forsøk. Så jeg er sikker på at når du nå begynner med akupunktur før neste forsøk, er det det som skal til.

og jeg som hadde sagt det ikke gjorde vondt... Men det er nok forferdelig vondt om de er tette... Ja dette blir mange nedturer. Dette er urettferdig. Men nå har du et nytt forsøk å se frem til!! Vet du når du begynner? I desember? Tar det lang tid før du får svar hos gyn?

Snakket med akupunktøren min idag og spurte om hun visste noe om babyklisteret. Hun hadde ikke erfart noen økning i antall graviditeter for de som hadde brukt det. Men jeg skal prøve det uansett. Hun hadde erfart at veldig mange ble gravide når de tok en halv paracet morgen og en halv på kvelden, fra egginnsetting og frem til pos test. Enten paracet eller albyl-e, for å bedre blodsirkulasjon. Så denne gangen må jeg prøve det også:o) Denne gangen skal det gå!!!!

Jeg begynner på sprøyter idag!! Hurra!! Har jo ventet en stund på at mensen skulle komme... Skulle eg begynt å stikke igår. Så tidlig lørdag morgen kom det. Ringte ciconia idag og de sa jeg kunne begynne idag, siden jeg stikker såpass sent på kvelden. Skal jo blø i 3 dager før sprøyte-start. Så nå blir det bare en dag senere enn ventet. Skal til første ul 24 okt:o) Håper dette går bra denne gangen:o)

Her er det ordentlig høstvær!! Spent på når sneen kommer..hi hi. Skal snart begynne på middag. Min lille prinsesse sitter og perler ved siden av meg. Hun synes det er stas når jeg er på disse sidene, er så mange fine barnereklamer på sidene:o)

Gjør ikke noe med klaging!! Du har virkelig rett til å klage nå! Få det ut!!!

Kose deg masse i klubb da lille venn. Blir koselig med en venninnekveld. Det trenger du nå.

Sender deg uendelig mange klemmer lille vennen min:o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6705907-brummer-du-her/#findComment-6706968
Del på andre sider

Kjære Brumm!

Det var akkurat det jeg trengte nå! Et oppmuntringssvar fra deg :o)

Har vel begynt å komme litt til hektene nå...men da jeg skulle hente prinsen min i barnehagen i sta, begynte jeg plutselig å blø! Hadde heldigvis bind på meg (fikk et på sykehuset) men ble litt forskrekket da jeg kjente det. Det kom en del også...Og det stakk og murret i magen..

Sikkert vært borti litt av hvert, kjennes iallefall sånn ut :o(

Vet ikke hvor lang tid det tar å få svar på prøven. Regner egentlig med det er ganske enkelt å se om en eggleder er åpen(??)men de virket så i tvil. Hvis de begge er tette, får vi iallefall svaret på hvorfor det ikke gikk på egen hånd. Og uansett at det ene egglederen er tett indikerer jo at det er litt vanskeligere......

Jeg begynner på nytt forsøk i desember ja! Spray og sprøyter. Håper syklusene ikke klusser seg til på neste måned... Skal bare ha neste mens og så begynner jeg på mensen etter den igjen. Så jeg begynner vel på spray i julen :o) Innsetting rundt uke 4....

Jeg har troen på babyklister, jeg! Kommer til å ta det neste gang også! I Danmark har de iallefall troen, siden flere som har tatt IVF der har fått tilbudet! Dessuten er det jo "godkjent" der, i likhet med mange andre gode produkt. Bare i Norge at alt er så "farlig", og ikke godkjent....

Så bra at du har fått startet på sprøyter!! Jeg heier skikkelig på deg og nå skal det gå bra!!!!!!!!!!!!!!!!! ;o)

Gleder meg til å følge deg!!

Her er det bare tåke (passer til humøret mitt akkurat nå ;o))men i går var det kjempefint her, sol og blå himmel. Nydelig høstvær. Men kaldt. Bare 3,9 grader ute nå.....

Skifter til vinterdekk på torsdag. Skal kjøre hjem på lørdag etter Hallelujah-konserten, og da frykter jeg at det har frosset på veiene... Best å være på den sikre siden.....

Takk for koselig innlegg vennen - alltid kos med svar fra deg :o)

Ha en riktig fin kveld videre, vi snakkes!!!

Gooood klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6705907-brummer-du-her/#findComment-6707444
Del på andre sider

Hei min gode gode venn!!

Jeg blir bare så glad når jeg skjønner at du kommer deg videre:o) Er så trist når du er langt nede. Men selvfølgelig av god grunn. Som en berg-og-dalbane hi hi. Men det er godt å se at du kan se fremover, noe vi faktisk er nødt til.

Husker ikke om jeg blødde eller ikke, men var nok ikke så voldsomme med meg da den var åpen. Så rart de var i tvil. Enten får de skylt kontrast igjennom eller ikke... Men uansett, tette eller ikke- så er det din tur på neste forsøk. Med akupunktur, babyklister og alle hjelpemidler, skal den sitte!!!

Jeg var og svømte isted, det var deilig. Ikke vært noe flink med trening i det siste....huff.... Var sååå flink før forrige forsøk...men nå har tiden bare fløyet...Og jeg som skulle gå ned masse.... Istedet sitter jeg som en klump og irriterer meg over at jeg ikke har fått trent mer. Så isted tenkte jeg, "nå må jeg dra å trene". En deilig følelse etterpå.

Når kommer du til Oslo da? Tør du å treffe meg? Vi skulle jo vente til vi hadde disse kulene på magen...men ting har jo ikke akkurat blitt som planlagt... Ja ja du får si fra da vennen:o)

Er nok lurt å skifte til vinterdekk. Så hvor kaldt det hadde blitt da vi kjørte hjem fra fjellet etter høstferien. Var sne på noen av toppene, det var det ikke da vi kjørte t i l fjellet. Var 4 grader i dag morges... så imorgen er det parkdress i bhagen!!

Nå skal jeg ta sprøyte om et kvarter, hi hi. Glemte jo helt sprayen isted.. Hadde tatt på alarm, men hadde tenkt feil.... så ble halvannen time for sent.

Sove godt da lille venn:o)

Stoooooooooooooooooooooooor klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6705907-brummer-du-her/#findComment-6712694
Del på andre sider

Ååå, du er nå så god vennen. Alltid kos å se svar fra deg.

Ja det er godt å røre på seg, uansett forsøk eller ikke. Jeg har vært altfor sløv siste årene. Ikke hatt hverken tid eller overskudd. Men nå er det trening 3 ganger i uka. Skal også bestille fysioterapi, så jeg får orden på denne kroppen. Veeeldig vonde muskler... Prøvde å massere meg selv på leggene i går, og i dag kjennes det ut som jeg har blåkuler på leggen! ;o) Skikkelig vondt. Så jeg får vel få fatt i en fagperson som har greie på det og få "knadd" det til :o)

Har en fast fysioterapeut som jeg har gått til før, men har hørt at han ikke jobber fullt lenger... *Hm*

Ja jeg er litt sånn overrasket over at det tok så lang tid i går med undersøkelsen. De skylte sikkert gjennom 5-6 ganger. Og etter en stund sa jeg at jeg har hatt en exu... "Å har du det"..sa hun dama, og så sa hun "å ja det står jo i papirene det ja..." Så det hadde de oversett. Det var derfor de stusset slik over den ene egglederen.

Blir helt dårlig når jeg tenker på det. Irriterende at de ikke kunne sett gjennom journalen først og så skylt egglederen for å si det slik.... Helse-Norge på sitt beste dette her ;o)

Nei nå får jeg kjøre gullungen i barnehagen - de skal på tur i dag, i tåkeskogen (TETT tåke her.....) og 0.8 grader. Herlig. Sikkert skummelt og spennende i skogen!! :o)

Ha en fin dag min venn - og JA jeg begynner å få lyst å møtes. Uansett mage eller ikke...... Men som jeg skrev til snøfilla, det er myyye som skjer i helgene før jul... Tror jeg bare har 2 helger før jul der vi ikke har noe planer....og da skulle jeg gjerne ha pleiet samboerforholdet mitt ;o) Har en tendens til å fyke rundt på hver vår kant med alt mulig og ha lite tid til å gå ut sammen på ting. Men nå har vi bestilt billetter til Bjørn Eidsvåg konsert. Gleder meg.

Stooooooooor klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6705907-brummer-du-her/#findComment-6714790
Del på andre sider

Hei lille venn!!

Håper sønnen din hadde en fin tur idag da! I all tåken:o) Ja det er kaldt nå... Var 2 grader i barnehagen hos oss idag... Brrrrr

Ja helsenorge kan du få gratis av meg... Herregud, at det ikke går ann å les journalen først... Huff synes synd på deg...Må ha vært smertefullt.

Gleder meg til vi skal møtes en gang. Hadde jo vært veldig hyggelig. Bor jo ikke såå langt fra hverandre! Føler jo at jeg kjenner deg veldig godt nå da:o) Har vel gått litt over 2 år nå. Herregud, så lenge burde vi aldri ha vært her inne!!! Eller, er jo super hyggelig her, mente bare at vi skulle vært gravide for leeenge siden. Vet jo ikke hva jeg skulle gjort uten deg... Jeg hadde nok ikke kommet så langt som til ivf ennå... Så hadde vært 1 år tilbake i tid. Og DET er jeg glad for at jeg ikke er!!! Takk min gode venn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men vår tur kommer. Kjenner nå hvor "vant" jeg er med sprøyter og spray. Liksom blitt en del av hverdagen... Er jo egentlig vanskelig å skulle forestille seg gravid.. hi hi. Vår tur kommer.

Jeg begynte med sprøyter igår. Fikk beskjed om at jeg skulle ta 138IE av puregon. Sist tok jeg 132, og ble jo bare 2 egg, så legen ønsket å øke dosen litt. Med puregon-pennen, går det ikke ann å stille inn alle doser, for hvert klikk man skrur på den, blir det 25 om gangen. Så sist tok jeg 133 ca. Da vi skulle skru på pennen igår, gikk det ikke ann å stille inn på 138. Så alternativet var 133 eller 142. Vi tok 142. Første gangen hadde jeg jo 150, og da var det jo ca 60 egg, gikk ned på dose og alt stoppet opp. Er jo redd for at det skal skje igjen. Vet jo ikke hvor mye akkurat 10IE utgjør... Dette er ikke en lett kabal. Ringte Ciconia og spurte. Snakket med en lege der, og han anbefalte 142. Ønsket jo at dosen skulle økes litt fra sist, så det er nok lurt. Er såå spent til jeg skal på ul. 1 uke til nå:o)

Skal dere på konsert begge to i helgen? Eller skal du med venninner? Hvor skal dere bo? Du gleder deg nok. De er jo så flinke til å synge:o)

Deilig å komme igang med trening igjen. Ja du får komme deg til fysio. Jeg er mer for kiropraktor jeg da... Hadde en dårlig opplevelse m fysio for en del år tilbake. Var så stiv i alle muskler. Etter en behandling hos fysio, klarte jeg nesten ikke gå etterpå og ble sykemeldt leenge... Men kiropraktorer er mot fysio og fysio mot kiropraktoe. Men sånn er det vel over alt..... En får prøve og finne det som er best for en selv!! Men turgåing i skogen gjør underverker for stiv rygg ihvertfall!!!!!!!!!!!!!!

Snakkes da lille venn, nå skal jeg se på Cæsar, hi hi.

Super koooooooooooooooooooos

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6705907-brummer-du-her/#findComment-6723120
Del på andre sider

Annonse

Du har rett, det hadde vært kos å møtes. Vi har jo kjent hverandre lenge nå.... Og har mye felles :o) Som nevnt må det bli etter jul, for vi har så mye på tapetet, og sambo er så mye ute på reise (kurs med jobben) så da sier det seg selv. Vi må bruke barnevakt noen helger denne høsten.... Men det går helt fint.

Det er jeg og en god venninne som skal på Hallelujah. Vi kjører både ned og opp samme kveld. Egentlig ikke noe optimalt, men sambo er på Storefjell på kurs, så da sier det seg selv. Vi har barnepika vår, og jeg har sagt vi kommer hjem på natta.

Men skal til bestevenninnen min i Oslo hele helgen etter. Jeg og søstra mi (vi er et super-triangel, hengt sammen siden barndommen.) reiser ned på fredag 27.okt. Jeg har vært begges forlovere (og de blir vel mine når den tid kommer ;o)) Da blir det vel en tur på byen (herreguuud så lenge siden jeg har vært på byen i Oslo! Jeg som bodde der i 8 år :o))

Ellers har jeg bedt inn masse jenter til jentefest den 11.nov. Så da sender jeg gullungen til farmor tenker jeg. Hun bor litt lenger nede i byen her.

Jeg har vært hos kiropraktor. Forrige fredag, men han spurte litt om hvordan ting har vært i det siste, og etter et kort resymè så kunne han med sikkerhet fastslå at det var overbelastning og stress det dreide seg om........

Har gått til fysio før jeg også, og min fysio var helt fantastisk!! Ikke bare med muskler og sener men vi pratet masse sammen også. Og han hjalp meg med å løse flere problem! :o) Så da fikk jeg mer enn jeg betalte for he he :o)

Nei nå får jeg kjøre M i barnehagen. Han har en tendens til å bli litt rastløs før han får kommet seg avgårde. Han er nemlig utrolig sosial og omgjengelig, og liker best mennesker rundt seg - og lek hele tiden!! Så han lengter allerede til å se alle kameratene igjen.:o)

Du, er du på msn? Jeg prøver å få til dette med msn... føler meg som en gammel kjerring som ikke får til.... men har lyst å koble meg på. Kan jeg legge deg til? Og så ser vi om jeg noensinne klarer å dukke opp der....?:o)

Ha en riktig fin dag min venn :o) Vi prates!!!!

God klem fra meg!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6705907-brummer-du-her/#findComment-6729244
Del på andre sider

Hei:o)

Dere må kose dere masse på konsert!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja det er mye som skjer før jul....

Du må jo kose deg masse nå før du starter igjen. Kos med jentefester!

Vi skal på "Team Eckbo" sammen med 2 andre parr i November. Det gleder jeg meg til!!! Da skal prinsessen bo ho svigers:o)

Ja det er utrolig hvor mye stress kan utløse... Godt du fikk god hjelp hos fysio! Han må jo vært fantastisk!!! Godt å kunne prate litt. Skulle vært obligatorisk med psykolog når man holder på med et her.... Etter alle disse nedturene...

Men nå snakker jeg med deg på msn samtidig her...hi hi. Det er kos!!!!!

Kjempe klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6705907-brummer-du-her/#findComment-6736945
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...