Gå til innhold

Noen som vet? ang: tannlege

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har allerede vært hos tannlegen 3 ganger, og fått bedøvelse.

Han blir jo ALDRI ferdig med denne rotfyllingen, men kvier for å gå pga bedøvelsen.

Har litt tannlegeskrekk og kan ikke gå uten å få bedøvelse.

Men er det kanskje lurt å vente til etter fødselen?

Kan det være skadelig med bedøvelsen?

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg ikke, er ikke det bare lokalbedøvelse da, har vært hos tannlegen jeg også, han har ikke nekta meg bedøvelse (men nå har ikke jeg villet ha heller da) Bare spør der du, men tror neppe det er noe problem!!

Skrevet

Hei Mamsebumsen!

Jeg er tannlege, så jeg tenkte jeg skulle svare deg jeg :)

Bedøvelse er ikke farlig når man er gravid. Det eneste er at man ikke anbefaler at gravide får typen Citanest Octapressin, men denne er heller ikke så vanlig å bruke.

Ellers regner jeg med at det er en jeksel du driver og rotfyller? Det tar tid, og er en tålmodighetsprøve for både pasient og tannlege.. Men anbefaler deg å gjøre deg ferdig nå, greiest å behandle deg i 2.trimester, og etter fødselen er det litt kav m en liten baby som vil til mammaen sin hele tiden. Hold ut!

Men du, du skriver at du er redd, og det skjønner jeg, men sannsynligvis har tannlegen tatt livet av tanna di nå, og det er ikke lenger nødvendig med bedøvelse. Spør ham/henne! Men som sagt uansett:bedøvelsen er ikke skadelig for lille gullet ditt.

Lykke til,

hilsen tannlegemamma, gravid for 2. gang :)

Skrevet

Takk for tilbakemeldingene!

Ble litt klokere nå!

Litt mindre redd, og klar for å bestille time ;-)

Skrevet

Flott! Det går nok veldig bra, og du er nok snart ferdig nå! Spør tannlegen din du :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...