Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 Datteren min på 3 uker har et enormt sugebehov. En helsesøster jeg pratet med sa det kunne tyde på kollikk... Stemmer det? Jeg kan ikke påstå jeg har sett noe særlig andre tegn til det. Det er kun en kveld jeg har tydelig sett at hun hadde vondt i magen sin...
CrazyCat Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 Gutten min hadde også stort sugebehov, men aldri kolikk. Hadde kun vondt i magen de gangene jeg spiste ting han ikke tålte. 15 dager gammel fikk han smokk for første gang. Deilig å slippe å være smokk selv... Har aldri hørt om sammenhengen mellom sugebehov og kolikk. Kan det være at stort sugebehov/mye suging på pupp medfører at enkelte babyer svelger mer luft og av den grunn får vondt i magen?
Line_78 Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 Hei! Har aldri hørt om dette før. Gutten vår hadde også veldig sugebehov (når han først skjønte hvordan dette med mat fungerte da, tok et par døgn ;-) ). Vi ga ham smokk, og den elsket han med en gang. Han hadde definitivt ikke kolikk, men gråt veldig lite, mindre enn vi "forventet" (ut fra alle skrekkhistoriene vordende førstegangsforeldre får høre fra erfarne foreldre :-) ) Han hadde selvfølgelig mageknip innimellom, men ikke noe som minnet om kolikk.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #4 Skrevet 16. oktober 2006 Tusen takk for svar! Jenta mi kaver veldig og fekter med hender og føtter når sugebehovet står på.. Og det er ofte, spes om kvelden. Var det slik for dere også? Ønsker dere en fin kveld! Hilsen HI.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #5 Skrevet 16. oktober 2006 Aldri hørt om dette før. Hvis hun hadde kolikk hadde hun skreket/grått utrøstelig, og hatt tydelig vondt. Det er relativt normalt å ha stort sugebehov, og kaving når hun vil ha noe å suge på. Bruker hun smokk?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #6 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg prøver gi henne smokk, og hun roer seg når hun først tar den. Men det er en kamp og få henne til å ta den.. Noen tips? Hun sutrer og smågråter når sugebehovet er ille, men hun tror ikke hun gråter som om hun har kolikk.. HI.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #7 Skrevet 16. oktober 2006 Vet mange må prøve forskjellige typer smokker før babyen tar den. Mange har gode erfaringer med "Trøst" fra apoteket eller Nuk smokkene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå