Gå til innhold

September: Noen spørsmål..... kom igjen jenter ;)

Anbefalte innlegg

SOVERUTINER?

- Våkner ca halv åtte. Sover ca 2 timer midt på dagen, fra 12-14 (ca) natta kl. 19.30.

SPRÅK?

- Ikke mye, hehe, går mest på øøøhhh, eeehhh, og heeeeeia... Og mamma :D

GÅR DE?

- Jaaaaaaa Nå går hun mer enn kryper :)

HVA LEKER DE MED?

- Putte oppi, ta ut, putte oppi, ta ut, putte oppi ta ut.... Eller når mamma rydder: dra ut, dra ut, dra ut ;) Dukker og bamser er kjempestas, og alt som kan trykkes på!

SPISER DE SELV?

- Ja! (spiser brød selv, ellers får hun prøve seg på grøt og middag)Endel gris, men...hehe

ET LITE GLIMT I HVERDAGEN DU VIL DELE?

- I går da jeg badet snuppa, ryddet jeg på badet i mens hun lekte. Snudde rompa til 2 sek, og når jeg snur meg igjen har ho pine meg dratt HELE håndkleet oppi badekaret! Og gliste fra øre til øre ;) (ble en dryppende tur til soverommet i andre enden av gangen for å hente nytt.... :)

Fortsetter under...

SOVERUTINER?

- Våkner ca halv åtte. Sover fra 11.20 ca til13.30. Natta er kl. 19.30.

SPRÅK?

- mamma, pappa, hei, hade, Ma (Malin=storsøster), se, der, bæ, bø, mø og en masse lyder.

GÅR DE?

- Jaaaaaaa!!

HVA LEKER DE MED?

- My litle people, duplo, prate i tlf, kaste ball og motorikkleker som ringer, stableklosser og putte leker (aner ikke navn, men dere skjønner vel.)

SPISER DE SELV?

- Alt som kan holdes i hånda spiser han selv, men med skje gir vi han det. ellers hadde det blitt myyyyye søl

- Lillegutt har vært syk nå i 4 uker, så her satser vi på bedring snart!

SOVERUTINER?

-Våkner 09.00, sover ca 2 1/2 timer på dagen fordelt på 2 lurer. natta 20.30-21-00

SPRÅK?

-Mamma, Pappa, hade, hei, hææ, se, nappa(natta), tzzz(når vi skifter bleie), åååh, ta ta(takk takk) :)

GÅR DE?

- Neei, men driver å slipper seg mer og mer nå :)

HVA LEKER DE MED?

- Putteleker, gåbilen, dra ut alt etter jeg har ryddet inn for kvelden ;p

SPISER DE SELV?

- Ja, brødskive har vi prøvd å spise selv.. ;)

- Hun har lært et nytt ord nå.. og det kommer jo veldig beilig og da ;) hver gang jeg sier nei eller navnet hennes, så får jeg svaret "hæææ". ;) bevisst? ;)

SOVERUTINER?

- Våkner ca 7.30. Blir vekket kl 6 når han skal i bhg. Sover 1,5-2 timer hjemme. Gjerne lenger i bhg.

SPRÅK?

-Sier voff-voff og gakk-gakk, oj og uff.

GÅR DE?

- Ja

HVA LEKER DE MED?

- Alt mulig! Bankebrett er en hit for tiden!

SPISER DE SELV?

- Bare brød og frukt o.l

- Kan ikke komme på noe annet akkurat nå, men HVER dag jeg henter han i bhg sier alle ansatte på avdeligen at han har vært såååå blid! Det varmer!

SOVERUTINER?

- Våkner mellom 07 og 08. Legger seg for kvelden kl 19. Sover 1,5-2 timer på dagen mellom 12 og 14.

SPRÅK?

- mamma, pappa, se, der, hade, bææ, vov, næh (nei)

GÅR DE?

- Ja, har gått siden 10 måneder

HVA LEKER DE MED?

- Legoklosser (quatro), bøker, gråtasstraktor, putte-leker.....

SPISER DE SELV?

- Spiser brød selv og prøver litt med middag. Greier fint å få skjea til munnen, men sliter litt med å få maten oppå skjea.....

- Trym har begynt å dra opp genseren min når jeg spør: hvor er babyen? Og så koser han med magen..... Tror egentlig ikke han skjønner det, men er kos da. Skal jo snart bli storebror nå lille gutten min. :)

Annonse

SOVERUTINER?

-Våkner rundt 8 av seg selv. Når vi skal i barnehagen, vekker jeg ham litt over sju. Sover 1-1,5 timer i barnehagen og kanskje en liten høneblund når han kommer hjem. Så er det i seng til 8.

SPRÅK?

- Prater masse, men har ikke helt lært seg norsk enda. :)

GÅR DE?

- Ja, nå gås det. Slutt på krabbing og stabbing langs veggene. Nå labber han avgårde med hendene i været!

HVA LEKER DE MED?

- Flytte rundt på ting. Tømme hyller og skap. Trykke på knapper er kjempemoro (særlig tv'en og oppvaskmaskina). Prater i telefon og fjernkontroll. Elsker å klatre på mamma.

SPISER DE SELV?

- Spiser brød og faste ting selv. Da jeg kom ut fra badet i morrest sto han så fornøyd å spiste popcornet vi hadde glemt å sette inn i gårkveld. :) Grøt og middager med saus mates enda med skje ellers ender det meste opp på klær, gulv, hode og foreldre.

- Signerer anesam der. Kjempekoselig å høre all den positive tilbakemeldinga i barnehagen. Han er sååååå blid og smiler heeeeele tiden. Tim har vært minstemann i barnehagen siden han begynte der i august og er vant med at de store ungene tar lekene fra ham. Han godtar det og prøver ikke å få leken tilbake. I forrige uke begynte det en som var en måned mindre enn ham så nå er Tim og tar lekene hans. :D Rangsstigen i barnehagen er viktig den!

SOVERUTINER?

Våknar ein gong mellom 7 og 8.30, alt etter korleis natta har vore. Vi har ein slitsom periode på natta no, det er ein del skriking, og verken kos eller pupp hjelper. Satsar på at det er tenner som gjer det, det er 2 mnd sidan han fekk forrige (har 6 stk). Søv 1-2 timar om dagen (1 gong midt på dagen viss han våknar kl 8.30, ein gong om føremiddagen og ein gong om ettermiddagen viss han våknar kl 7).

SPRÅK?

Kan svare på kva sauen (bææ!), hunden (boff boff), pusen (meee), hamsteren (smatt-smatt) og bil/buss/traktoren (brrrr) seier når vi spør. Kjenner dei og att på bilete og på ordentleg og lagar riktig lyd. Han seier "buss" når han ser bussar og lastebilar. "pus/buss" er framleis universalordet som kan bety både lys, pus, mat, buss, sko og pupp (men han prøver seg med ein "bepp" for puppen innimellom).

GÅR DE?

Ikkje aleine. Men han går stødig når han held seg med ei hand, og har så vidt begynt å sleppe seg og står godt når han først gjer det. Viss han ikkje er oppmerksom på at han står aleine kan han stå fint i 15-20 sek. Tar vel ikkje så lang tid no før det begynner for alvor.

HVA LEKER DE MED?

"Leser" bøker. Alt med hjul på kan rullast fram og tilbake, eller snuast opp ned for å snurre på hjula. Ting med lyd er moro. Alle store ting med hjul (den store leikebilen hos farmor og farfar, leikelassen, gåvogna) skal brukast som gåhjelp.

SPISER DE SELV?

Skjeve og anna som kan etast med fingrane er ingen problem. Han har vore ivrig med skeia i fleire mnd allereide, men å få mat oppå skeia og inn i munnen er eit stykke unna enno. Mykje søl, men veldig gøy (for Ask i alle fall).

HVERDAGSGLIMT?

Mannen min låg på golvet og leikte med Ask, men måtte ein tur ut på kjøkkenet. Sidan han er litt lat, gadd han ikkje reise seg opp og gå, så han begynte å dra seg framover golvet i staden. Og DÅ skulle Ask hjelpe til ja! Han stilte seg opp tvers over eine låret på pappaen, og skubba han i baken. Var SÅ fornøgd då pappaen faktisk gjekk framover, akkurat som gåvogna ;o)

SOVERUTINER?

- Vaknar som regel kl 7. Lægger sig før kvællen kl 19. Sover ca. 1.5-2 timmar per dag någon gång mellan 12-15.

SPRÅK?

- Mamma, Pappa, Dær, Hade, Bæ Bæ, Vov vov, Ack ack (betyder Tack) o en hel del andra små ting.

GÅR DE?

- Ja, har gått sedan han var 11 måneder

HVA LEKER DE MED?

-Lego, bøcker, tåg, gosedjur, små plock saker, allt som går att leka med i stort sett.

SPISER DE SELV?

- Æter brød, kex o andra brødliknade saker. Finner munnen med sked men føredar att bli matad. Ælskar frukt.

- Nybliven stolt storebror.. som ælskar att koza med lillasyster. Ska koza, klemma o pussa på lillesyster. Koseligt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...