Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 Navlestumpen har begynt å løsne, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Sykehuset har ikke sagt noe, og jeg har ikke kommet på å spørre. Har prøvd å lese meg fram til svar, men finner ikke noe. Er det noe jeg må passe ekstra godt på? (Jeg er forresten ny her, og vet ikke om dette spørsmålet er blitt stilt 1000 ganger før- i så fall beklager jeg).
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 Vi fikk i alle fall beskjed om vi skulle vente til den falt av, av seg selv. Også er det viktig å passe på å rense navlen enten med klorhexidin eller flytende Pyrisept. Bruk en q-tip eller kompress.
*ale* Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 Vask der du kommer til, så ramler den nok av ved neste bad:) Fikk du klorhexidin fra sykehuset?
Sylwania Skrevet 16. oktober 2006 #4 Skrevet 16. oktober 2006 Det ramler av utav seg sel, som regel henger den seg fast i bleien og blir med når man skifter på barnet. Vi renset ikke navelen etter at den datt av. På prematuravdelingen vår fikk vi besked om at det slettes ikke var nødvendig, hvis det ikke ble betent eller noe.
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 16. oktober 2006 #5 Skrevet 16. oktober 2006 Vi brukte Pyrisept hjemme,og klorhexidin på sykehuset.
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 16. oktober 2006 #6 Skrevet 16. oktober 2006 Det er viktig å fjerne rusk som kan være grobunn for utvikling av betennlse. Det kan være åpne sårflater der som er utsatt for å bli infisert! Så jeg ville vært nøye med å rense hvis jeg så at det var blodrester o.l. der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå