Gå til innhold

MASERIER? Eller skikkelige RIER??Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 2 dager på overtid og har svært vonde sammentreklninger ca hvert 10 min (pluss/minus) , men hvordan vet jeg om dette ikke er såkalte maserier? Vær så snill og hjelp meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maserier går over når du beveger deg litt rundt, og de skal ikke bli vondere og vondere.

Skikkelige rier kan bli verre når du går rundt, for da hjelper tyngdekraften deg med å skyve babyen ned i bekkenet. og over en viss tid vil de bli vondere.

Jeg syns du skal ringe føden hvis du er i tvil.

Lykke til!!

Skrevet

men er maserier de samme smertene som under vanlige rier, bare at de ikke blir verre?

Skrevet

Hei. Slet også veldig med maserier før forrige fødsel. Stod med telefonen i hånden klar til å ringe klinikken sikkert hver kveld i en hel uke.

Mine kunne komme ganske så tett og regelmessig, for så å ta en pause. De var vonde, men ble ikke verre.

Men når de virkelige riene begynte, ble det gradvis mer og mer vondt og denne gangen tok de ikke noen lengere pause.

Maseriene gikk som sagt over til ekte. Ble mye ulv ulv da.. veldig irriterendes. Men det tyder på at du ikke har lenge igjen!

Lykke til!!

Skrevet

Mine maserier var helt etter boka, 5 rier i løpet av 10 min, stigende kurve i smerte for hver ri og varte i 40-60 sek. Men de ble ikke så sterke! Det var vondt - måtte puste ekstra og sånn, men det kunne være mye vondere liksom!!! De ville ikke ta seg opp i styrke!!! Også plutselig gikk de bare over... Dritt!

Skrevet

Men hvordan vet jeg forskjell? Jeg skjønner ikke at det kan gjøre vondere enn dette, helt fælt, tårene renner og jeg løper på toalettet...

uff blir mye mas dette..sorry :(

Skrevet

Ring føden vel... :-)

Skrevet

Må legge til at har ikke hatt noen blødning, ikke slimpropp og vannet har ikke gått...

Skrevet

Jeg ville ringt føden hvis jeg var deg. Høres nesten ut som om du har noe på gang! Maserier gjør ikke j***** vondt, bare vondt! Dra til føden og bli sjekka! for de fleste går ikke vannet før langt uti åpningsfasen!!!! Noen må bli tatt vannet på... Ikke all har tegningsblødning, og ikke alle ser snurten til slimproppen! Sterke, reglemessige smerter er tegn nok i seg selv!

Skrevet

Tusen takk for hjelpen. Bør jeg ringe fødeavdelingen selv om jeg bare har 10 min mellom riene, eller bør jeg vente litt til?

Skrevet

Har du kort vei, så vent. Man skal ikke reise før det er 5 min mellom, og da helt regelmessig.

Skrevet

Du kan jo bare ringe og forhøre deg hvis du er litt bekymret og ikke klarer å slappe av ordentlig. Det er vanlig å ringe mange ganger før en "kan" komme!!!! Du har sikkert god tid, men det er veldig individuelt hva folk liker. Noen vil vente hjemme så lenge som mulig, andre vil vente på sykehuset - sånn for sikkerhets skyld! Jeg er av siste sorten!!!!

Hold oss oppdatert da :-) Håper du er i gang!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...