Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenten min er 3 mnd og 10 dager og første tannen kom i forrige uke. Men den har kommet i overkjeven på framsiden av gommen og ikke i underkant (som jeg egentlig forventet).

Spørsmål 1: Var ikke dette fryktelig tidlig?

Spørsmål 2: Kommer denne tannen til å rette seg opp?

Ellers klør hun veldig og biter på det hun kan få tak i... Vi smører på Dentinox et par ganger for dagen og en gang på natten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hør med helsesøster, syntes dette var tidlig ja men noen får nok så tidlig

Skrevet

Hadde jeg hatt en noenlunde grei helsesøster så skulle jeg spurt henne. Men hun er jo helt blåst og det er aldri noe skikkelig svar å få av henne... Derfor prøver jeg med innlegg her...

Skrevet

Eldstefrøkna vår var akkurat 3 mnd da hun fikk sine to første tenner nede i munnen. Yngstefrøkna var litt over 6 mnd da hun fikk sine to første på samme sted. Er visst ikke uvanlig at de får tenner så tidlig, noen blir jo endatil født med noen tenner.

Om den vil rette seg opp, vil tiden vise når det kommer flere tenner på siden av den, står den så skakt nå eller? Du kan jo spørre helsesøster ved neste kontroll.

Skrevet

Minsten fikk den første tanna da han var 11 uker og 4 dager og har hørt om mange som er enda tidligere ute.

Om tanna er litt skev kan den nok rette seg litt opp når de andre tennene er kommet, og så er det jo bare en melketann også da, så den blir der jo uansett bare i noen(5-7) år.

Skrevet

Tennene i overkjeven kommer på framsiden av gommen, de!

Tennene i underkjeven kommer op på baksiden av gommen.

Pussige greier, men sånn er det nå :o)

Ikke så vanlig, men heller ikke unormalt å få tenner 3mnd gammel.

Skrevet

Jeg kan svare på det første spørsmålet, men det er kanskje det andre som du ønsker mest svar på.

Jeg fikk tenner da jeg var 3 mnd gammel. Nå er snuppa mi 2,5 mnd gammel og har klødd forferdelig i gommen siste uka. Og sannelig kommer det ikke opp ei tann i gommen nede snart!

Hvis du ikke liker helsesøsteren på stedet, har du krav på å bytte til en annen. Er ikke sikker på om du må ha en god begrunnelse for det, o g blir jo kanskje mindre praktisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...