SALI-mor Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 Veslefrøkna vår er litt over 8 mnd, og har ennå ikke kommet seg opp i krabbestilling. Det lengste hun har kommet hittil, er å støtte seg på strake hender. Ellers elsker hun å ligge å "gynge" med armer og bein, og dra seg rundt på golvet går også fint, alternativt å skyve seg bakover. Hun klarer heller ikke å sette seg opp ved egen hjelp, men sitter mer og mer stødig for hver gang når jeg setter henne ned på golvet. Storesøsteren hennes begynte å krabbe rundt 10 mnds alder, og gikk da hun var 14 mnd. Hvordan er deres 8-mnd gamle småtroll?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 mi krabbet litt over 7 mnd, men det er helt vanlig at 8mnd babyer ikke gjør det. her skjedde alt på en gang. hun reiste seg, fikk tann og krabbet samme uke
Hilde85 Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 Mi på 8 1/2 måned krabber ikke ennå. Men åler seg framover i den farta. Hvis jeg er på kjøkkenet åler hun seg etter:) hehe. Hun kan heller ikke sette seg opp selv, men har sotte stødig siden hun var 5 måneder. Hun klarer ikke reise seg, men klarer lell å stå å holde seg fast i noe og går ved hjelp... Men det er ikke unormalt at de ikke krabber enda. Samboeren min krøp aldri, så er ikke sikkert hun kommer til å gjøre det heller. Men mi er flinkere i språket enn sånne ting, så det er så forskjellig:)
SALI-mor Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 16. oktober 2006 Takk for svarene. =0) Dytter litt jeg, så kanskje det dukker opp flere svar. Godt å høre ihvertfall at veslefrøkna vår ikke er alene om å ikke takle krabbekunsten ennå. =0)
*ale* Skrevet 16. oktober 2006 #5 Skrevet 16. oktober 2006 Min åler seg, krabber ikke. 8.5 mnd. Men øver...står på alle fire... gynger.. ooooog bakover...hehehe... Satt seg opp selv for første gang i slutten av forrige uke.
*Lissi* Skrevet 16. oktober 2006 #6 Skrevet 16. oktober 2006 Gutten min er 8 mnd. om tre dager, og han krabber ikke. Dytter seg bakover, men skjønner ikke helt hvordan han skal komme fremover enda:-) Rundt i ring i full fart. Setter seg ikke opp selv, men sitter stødig om vi setter han opp.
Blueeyes Skrevet 16. oktober 2006 #7 Skrevet 16. oktober 2006 Min lille kan ikke krabbe ennå. Hun blir 8 mnd i morgen. Hun åler seg ikke og gynger heller ikke. Hun ruller mye for å komme dit hun vil og snur seg rundt sin egen akse, men det er ingen tegn på at hun skjønner at det finnes noe som heter krabbing. Vår søte jente klarer heller ikke å reise seg og jeg tror nok at det vil også tar litt tid. Hun sitter veldig stødig, men får heller ikke til å sette seg opp selv. Mao. den lille er ikke så veldig langt når det gjelder det fysiske :-).
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 16. oktober 2006 #8 Skrevet 16. oktober 2006 Min sønn er 14,5 mnd så jeg bare titter innom her av gammel vane:-)Han begynte å krabbe når han var 11 mnd, og da krabbet han som om han aldri skulle ha gjort annet:-)og nå er han akkurat begynt å ta sine første vaklende skritt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå