♥mini♥lille♥knerten Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 Når barnet har en lengre søvnperiode før måltid, hvor mange timer snakker vi om da? Min er 4 mnd, og ifg HS skal barn som ønsker det få mat på natten til de er 6 mnd. Natten vår ser slik ut: Sovner 19-20 tiden sover 6-7 timer, så mat. Sover deretter 3-4 timer, så mat. Da er klokken som regel mellom 5 og halv 7. Våken en time, og sovner en time eller to igjen. Totalt nattsøvn er på mellom 10-12 timer. Tror det er normalt, men skulle så gjerne ønske at hun sov helt til morgen etter nattmåltidet. Hun våkner jo så fort igjen.
Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 synes du høres kjempeheldig ut, jeg! 6-7 timer regnes faktisk for å sove over natten for småbarn, og at en så lang soveperiode følges opp av 3-4 timer til, er jo kjempeflott! Ikke rart at barnet trenger å spise oftere etter en så lang "spisepause", og jeg ville vært forsiktig med å "tukle" med denne ordninga. I verste fall risikerer du et fet endrer seg tildet verre! Her i huset sover kanelsnurren max 4 timer før første måltid om natta, så mellom 2 og 4 timer for de påfølgende måltidene før morgen mellom sju og åtte. Sånn er det bare å ha barn, så vi får heller holde ut!
kine Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 min er og 4 mnd og legger seg klokka 20, får nattpuppen et sted mellom 3 og 5, sover til 6-7 og får pupp og sover til 8 ca, og da er han bare våken en time, og sover en times tid..! så pleier vi å gå tur i 11:30 tida og han sover da en times tid, og så har han et par lurer på en halvtime ca etter det
mummiboy 21.07.06 Skrevet 16. oktober 2006 #4 Skrevet 16. oktober 2006 Hei! Vi har det også på samme måte her. Lillegutt legger seg kl 21, og våkner igjen kl 3 -3.30, får litt pupp og sovner igjen kl 4, kan da sove til 6 og er jeg heldig kan det bli 7. Men nå i det siste har han begynt å våkne igjen kl 01, og er våken til kl 02, sover da max 2 timer og så er det på`n igjen! Slitsomt, har bestandig bare hatt ett nattmålitid om natten. Vurderer å gi han litt velling om noen uker, for å se om det hjelper på søvnen Alle sier jo at fra 3 mnd alder at alt skal bli så mye bedre, men her er det omvendt!
♥mini♥lille♥knerten Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 16. oktober 2006 Ja, det har vært omvendt for oss også, frem til ca 10 uker sov hun fra 22.00 - 03.00, deretter til 08.00. Da var jeg bare oppe en gang om natten :-) Ikke det at jeg syntes det er så ille, og jeg er klar over at barn må opp om natten, jeg bare drømmer om at hun sover 1-2 timer til, så kunne vi stått opp sammen om morgen :-) Jeg har begynt med velling fra 4 mnd, men det hjelper ikke på søvnen her i huset. Akkurat det samme. Hun sover bra på dagen også, 4 lurer, noen på 30 min, andre kan være 1 time eller 2. Så totalt sover hun 14-15 timer i døgnet og det er visst akkurat snittet, så jeg på en link som lå ute her en dag :-)
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #6 Skrevet 16. oktober 2006 Oi, dere er jo kjempeheldige! Vår gutt på ni måneder vekker meg fortsatt flere ganger på natten for å få mat, og pleier aldri å sove så lenge som 6-7 timer i strekk. Nyt det :-)
Fam.Martinussen Skrevet 16. oktober 2006 #7 Skrevet 16. oktober 2006 ja dere er heldige..er oppe min 4 ganger om natten.sovner mellom 19-20 om kvelden og jeg er begynt med grøt.han er 5 mnd og våkner i 23 tiden får mat opp igjen 03 får mat oppigjen rund 5 kanskje 6 hvis jeg er heldig får mat og enten våkner han da eller så sover han til 8-9 er veldig opp og ned om morgenen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå