Gå til innhold

Dere som fortsatt gir mat på natten:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når barnet har en lengre søvnperiode før måltid, hvor mange timer snakker vi om da?

Min er 4 mnd, og ifg HS skal barn som ønsker det få mat på natten til de er 6 mnd. Natten vår ser slik ut:

Sovner 19-20 tiden sover 6-7 timer, så mat.

Sover deretter 3-4 timer, så mat. Da er klokken som regel mellom 5 og halv 7. Våken en time, og sovner en time eller to igjen.

Totalt nattsøvn er på mellom 10-12 timer. Tror det er normalt, men skulle så gjerne ønske at hun sov helt til morgen etter nattmåltidet. Hun våkner jo så fort igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

synes du høres kjempeheldig ut, jeg! 6-7 timer regnes faktisk for å sove over natten for småbarn, og at en så lang soveperiode følges opp av 3-4 timer til, er jo kjempeflott!

Ikke rart at barnet trenger å spise oftere etter en så lang "spisepause", og jeg ville vært forsiktig med å "tukle" med denne ordninga. I verste fall risikerer du et fet endrer seg tildet verre!

Her i huset sover kanelsnurren max 4 timer før første måltid om natta, så mellom 2 og 4 timer for de påfølgende måltidene før morgen mellom sju og åtte. Sånn er det bare å ha barn, så vi får heller holde ut!

Skrevet

min er og 4 mnd og legger seg klokka 20, får nattpuppen et sted mellom 3 og 5, sover til 6-7 og får pupp og sover til 8 ca, og da er han bare våken en time, og sover en times tid..!

så pleier vi å gå tur i 11:30 tida og han sover da en times tid, og så har han et par lurer på en halvtime ca etter det

Skrevet

Hei! Vi har det også på samme måte her. Lillegutt legger seg kl 21, og våkner igjen kl 3 -3.30, får litt pupp og sovner igjen kl 4, kan da sove til 6 og er jeg heldig kan det bli 7. Men nå i det siste har han begynt å våkne igjen kl 01, og er våken til kl 02, sover da max 2 timer og så er det på`n igjen! Slitsomt, har bestandig bare hatt ett nattmålitid om natten. Vurderer å gi han litt velling om noen uker, for å se om det hjelper på søvnen :) Alle sier jo at fra 3 mnd alder at alt skal bli så mye bedre, men her er det omvendt!

Skrevet

Ja, det har vært omvendt for oss også, frem til ca 10 uker sov hun fra 22.00 - 03.00, deretter til 08.00. Da var jeg bare oppe en gang om natten :-)

Ikke det at jeg syntes det er så ille, og jeg er klar over at barn må opp om natten, jeg bare drømmer om at hun sover 1-2 timer til, så kunne vi stått opp sammen om morgen :-)

Jeg har begynt med velling fra 4 mnd, men det hjelper ikke på søvnen her i huset. Akkurat det samme.

Hun sover bra på dagen også, 4 lurer, noen på 30 min, andre kan være 1 time eller 2. Så totalt sover hun 14-15 timer i døgnet og det er visst akkurat snittet, så jeg på en link som lå ute her en dag :-)

Skrevet

Oi, dere er jo kjempeheldige! Vår gutt på ni måneder vekker meg fortsatt flere ganger på natten for å få mat, og pleier aldri å sove så lenge som 6-7 timer i strekk. Nyt det :-)

Skrevet

ja dere er heldige..er oppe min 4 ganger om natten.sovner mellom 19-20 om kvelden og jeg er begynt med grøt.han er 5 mnd og våkner i 23 tiden får mat opp igjen 03 får mat oppigjen rund 5 kanskje 6 hvis jeg er heldig får mat og enten våkner han da eller så sover han til 8-9 er veldig opp og ned om morgenen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...