Gå til innhold

Hvor mange av fedrene hjelper til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her jobber jo far så om dagen så gjør jo jeg det meste (skulle jo bare mangle det da)men når han kommer hjem fra jobb så virker det som han trur jeg bare har sittet på rompa med en gullunge..mens egentlig så har støvsugeren og vaskekosten og både tørke og vaksemaskin stått på..ungen har blitt mata byssa i søvn(noe jeg har vent han til,litt dumt men sånn er det nå blitt)...så kanskje vi har vært på butikken å handla mat..så når han da kommer hjem så forvnter han middag på bordet.Er ikke alltid jeg orker å lage middag , han er ferdig 16.oo og guttemann skal ha mat samme tid.Er det galt av meg og ikke lage middag?Eller å be han om å ta bleie med engang han kommer hjem for jeg er sliten? Han stønner uansett hva jeg spør om han kan gjøre..han gjør det a,men sukk til alt han må...slitsomt..+ at han skal ut i helgene hele tida..blir litt mye nå syntes jeg. ikke med ungen å jeg elsker ungen min..men orker ikke to unger en voksen og en baby,..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

faren bader han jo som regel på kvelden,men jeg er glad det ikke bare er meg som føler at jeg gjør alt her..

Skrevet

åå så deilig, du er heldig,men det er jo samtidig sånn det skal være..Det er ikke min jobb eller din jobb hjemme,,..det er bare å dele på oppgavene..sånn har ikke vi det her selv om jeg prøver aalllt for å få det sånn..men orker ikke bruke all energien min på å få hjelp heller..akkurat nå så sitter han med unge på fanget ungen sover,det er nydelig å kunne få en halvtime bare for meg selv,men det er kun en halv time å..kos deg med han du har;)

Skrevet

Jeg gjør stort sett alt selv. hender han tar i et tak med støvsugeren eller tar oppvasken, men ikke ofte. vi har egentlig blitt enige om at siden vi har en så "snill" unge, så har jeg mer enn nok tid og ork til både husarbeid, bleieskift og kveldsstell, i forhold til han som jobber på en fysisk hard jobb i opptil ti timer pr dag...

Vi stortrives med vår ordning, og både jeg og han koser og leker masse med babyen vår.

Men når jeg er ferdig med permisjonen skal han begynne å hjelpe til med alt igjen (slik som han gjorde før), for da kommer jeg også til å ha en krevende jobb på dagtid. Sier ikke at barnestell og husvask ikke er krevende, men jeg har faktisk overskuddet (vanligvis) til å ta det uten problemer. Hvis ikke, så får det bare ligge å flyte et par dager =)

Skrevet

Her deler vi på alt når det gjelder babyen i hvertfall, kosing gjør vi hele tiden begge to...hehe, legging tar vi annehverdag..

Skrevet

nei her i huset tar han like mye tak som meg. han jobbe skift-så når han komme rhjem etter dagvakt tar han gjerne babyen mens jeg lager middag.

det er sikkert jeg som bader flest ganger i løpet av en uke. men han er veldig tilstede! synes jeg har en flott pappa som engasjerer seg masse. men jeg tror det er lett for mammaer og ha lyst å gjøre alt selv.. han har satt meg på plass et par ganger fordi jeg feks har lyst å gi han grøt hver kveld selv..det er jo så morsomt!!! så er det stort sett ingen problem å forlate de noen timer alene heller! flink ti å ta han med seg ut alene er han også!! så lenge det finnes litt mm som han kan ta med seg;)

å ha en baby er jobb 24 timer i døgnet for vår del . hvis babyen våkner veldig tidlig tar han av og til gutten opp og steller han før han legger han på gulvet i stua mens han gjør seg klar til jobb, mens jeg får sove litt ekstra... jeg tror jeg er kjempe heldig og har en super duper mann!!

Skrevet

vi prøver å dele litt på det. husarbeidet tar jeg siden jeg er hjemme, men han tar henne med ut på trilletur når han kommer fra jobb. skifter bleier, leker og gir grøt. (jeg ammer, så der kommer han litt til kort...he,he). i helgen står vi opp med henne en dag hver. men jeg får som regel ikke sovet så lenge, for hun vet hvor mamma er....krabber bort til soverrommet og roper på meg(på sin bablemåte...mamamama). dunker i døra. om den ikke går opp begynner hun å gråte...er litt mammadalt ja... selv om jeg er trøtt og vil sove så er det jo litt søtt også da...hmmm...nå sporet jeg av...sorry....

Skrevet

Her deler vi på det meste ja. Pappen er jo veldig glad i og opptatt av gutten sin, så han vil jo ta del i alt. Jeg har sagt meg villig til å ta største parten av husarbeidet siden han jobber. Når han har fri tar han i et skippertak =)

Snart reiser de to med fly til stavanger for å være der i 4 dager, slik at jeg får sove ut og slappe av.

Skrevet

jeg gjør alt her i huset. gubben skifter bleie eller mater hvis jeg maser på han. da gjør han det for at jeg skal slutte å mase. gullet er 3mnd. han har ikke skiftet bæsjebleie enda engang. nå har det kommet til ett punkt hvor jeg driter i om han gjør noe eller ikke. jeg gidder ikke spørre han engang..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...