Gå til innhold

Hvor mange av fedrene hjelper til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det jeg som gjør alt - og da mener jeg virkelig alt. Bad, bleieskift, legging, aktivisering, kosing...... you name it.... Er d andre som også har d slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør det meste, men han hjelper til hvis jeg spør. Kosingen er han flink til på egenhånd. Men jeg tar alt husarbeid og, han lager middag hver dag.

Skrevet

uff.. synes det er trist å læse når det e sånn..

her i huse e pappan veldi flink!! han skifte bleie, ja bæsj bleie å .. haha trur han har skifta flere en mæ.. hihi

mate ( flaskebarn), kose , trille tur, tar han me på kjøre tur... så har det egentli ganske "fritt" på en måte, blir ikke bare min oppgave.. nu e han på jobb da så da har jo æ han... men veldi veldi flink pappa her!!!!!

Skrevet

Så heldig dere er. Han står fint over husarbeid og matlaging også han. Gjør ikke en dritt...

Skrevet

Vi fordeler alt. Her er det ingen av oss som "hjelper til". Ved å bruke uttrykket "hjelpe til" signaliserer du at det egentlig er din jobb, har du tenkt over det?

I hjemmet er man et team, og alle må ta sin del for at det skal gå rundt.

Skrevet

Har ikke tenkt over d nei, men d er d som er mest naturlig å si.. (tror j...). Han gjør ingenting om j spør heller (verken med jenta eller huset) så han har hvertfall bestemt at d er min jobb

Skrevet

Vi prøver å dele på det.. Pappaen er veldig flink her :) Må spørre noenganger også, men jeg får hvertfall hjelp!

Skrevet

uff, ja her er det også slik;o( veldig slitsomt. Dvs - mannen min prøver innimellom, men tør ikke gjøre noe alene og gir opp fort. Han orker dessuten ikke så mye skrik og mas. Så jeg bader, skifter bleie, står opp hver morgen, legger, trøster de 10-14 gangene han er våken om kvelden og natta, mater, aktiviserer, triller, kjøper alt av babyutstyr osv. I tillegg vasker jeg huset, støvsuger, vaske opp, rydder leker, handler osv. Mannen min lager middag ganske ofte, koser en del med gutten vår og går ut med søpla.

vet ikke hva jeg skal gjøre med det - jeg prøver å gi han rom, prøver å oppmuntre han, rose han legge til rette osv. I går sa jeg at jeg MÅTTE få sove litt på morgenen i dag, og det var greit, men han sto opp, la seg på sofaen og stakkars lillegutt bare krabbet rundt på gangen i mørket og gråt. Mannen ropte på han flere ganger men gjorde ingenting mer... ble så lei meg da altså. Prøvde å dra det så lenge som mulig før jeg sto opp, for jeg ville at han skulle føle at han fikk til dette, men kunne jo ikke bare la gutten gråte sånn..

Skrevet

Nei vi deler på alt. Han står opp om natten og om morgenen også. Vi deler også på husarbeid, matlaging etc. Mannen min jobber fullt. Har aldri bedt han og å 'hjelpe til'. det er selvsagt for oss at vi tar oss av babyen vår begge to

Skrevet

jeg blir helt matt når jeg leser om fedre som ikke hjelper til. det kalles parasitter.jeg vet at de fins men forundrer meg over de som frivillig lever med de. jeg og min samboer deler det meste. klart jeg vasker kanskje litt mer mens han mekker mer med bil men ellers hjelper vi hverandre. vi lever jo sammen, skulle bare mangle.

Skrevet

jeg gjør stort sett alt av husarbeid siden jeg er hjemme om dagene, og samboern på jobb. han kan støvsuge, lage middag og vaske klær hvis jeg ber han om det da. men helst ikke.. tror det er flertallet av menn som er slik. men han er veldig opptatt av å leke med lillegutt og kan godt passe han flere ettermiddager i uka slik at jeg får være for meg selv/med venner. han skifter bleie hvis jeg ber han om det, men vil ikke ta sjitbleier. han tar også kveldsstellet og bading når jeg ber han om det. han er litt usikker, men da viser jeg han heller hvordan jeg gjør ting.

og du anonym over her: selv om mannen ikke hjelper så mye til med husarbeidet, så kan man da bo sammen og elske hverandre likevel! ikke vær så snar til å dømme..selv om kanskje din mann er "perfekt".

Skrevet

Han "hjelper ikke til", han gjør sin del :-) Naturligvis gjør jeg mest, siden jeg er hjemme i permisjon, og amminga kan jo ikke han ta for meg ;-) Men han leker, koser, bytter bleie, mater ham og legger ham innimellom. Og noen dager får jeg ligge lenge mens han står opp med ham. Og han har sønnen vår alene når jeg er på trening eller skal ut på noe. Uten at det er noe stort problem, han vil jo gjerne få tilbragt mye tid med ham.

Skrevet

jeg må innrømme at jeg gjør det meste av husarbeid, men alt med barna deler vi på så sant begge er hjemme. Altså lek, kos, mat, legging, bading osv..

Skrevet

ja jeg er helt enig-- det skulle egentlig bare mange. Når det er slik at jeg fortsatt lever sammen med mannen min er det fordi jeg i utgangspunktet ikke ser på skilsmisse som løsning (med mindre det er psykisk eller fysisk vold eller om lille gutt på en eller annen måte blir utsatt). Jeg er jo glad i mannen min, og skilsmisse er ikke en lett løsning. Jeg vil jo at vi skal finnr ut av ting-

hilsen anonym over deg

Skrevet

Pappan gjør bare koseting med henne, er ikke oppe med henne om natta, men det er nå noe i hvert fall. Går ofte fort lei, og da kommer hun til meg. Jeg gjør ikke så mye av det jeg da, men det er jo litt synd at hun ikke blir bedre kjent med pappan sin også.

Skrevet

Her i huset tar han sin del av stell og aktivisering, og han er flink til det. Husarbeid er en annen sak... hehe..

Skrevet

Mannen hjelper ikke til her heller, men han tar selvsagt sin del!!! Jeg har vel ikke permisjon for å være hushjelp og kokke for en voksen mann vel?

Det hender vel at jeg gjør litt mer husarbeid enn han, men det er ingen regel om at han skal hvile når han er ferdig med jobben.

Jeg har levd i et langvarig forhold med barn tidligere og der ble det tatt som en selvfølge at jeg gjorde alt husarbeidet siden jeg "bare" var hjemme. Jeg syntes ikke det var helt urimelig heller, men dessverre så endret deg seg aldri etter at jeg startet i jobb igjen! Så mitt tips er å ikke skjemme dem bort med alt for god service! Det kan fort bli et krav!! ;)

Her brukes dagene til lek og kos med den lille, og blir det noe tid til overs kan jeg alltid slenge på en klesvask og lage litt middag...;)

Skrevet

Pappa`n er veldig flink til å leke og kose, han er alene med lillegutt minimum 2 timer ca 4 gg i uka når jeg er på trening og det går kjempe fint, selv om det er noen gråteperioder innimellom. Selvfølgelig gjør jeg mest av stell, lek, kos og sånn, men jeg er jo hjemme med han da. Men er glad for at han deltar så mye som han gjør, det er positivt for meg, lillegutt og han selv!!!

Skrevet

han er ikke så veldig flink til å gjøre så utrolig mye husarbeid...men han lager no middag, og bretter en del klær... men som pappa er han veldig flink...han bader henne ofte, bytter bleier (både bæsje og tissebleier), står opp med henne en dag i helgen (så får jeg sove lenge) ,leker og koser med henne..om natten må jeg ta henne (så lenge det ikke er helg) han har flere ganger holdt på å sovne på jobben... men nå er det blitt bedre nattesøvn på henne og.så det ordner seg etterhvert....

problemet her i huset er rett og slett at datteren min vil helst til mamma hun..iallefall når hun er trøtt... da vil hun ha pupp... og det har jo ikke pappaen..hun tar absolutt ikke flaske..så kan ikke være borte for lenge heller..men men..går fint det..;)

ble langt dette..hehe..

Skrevet

På dette området kan jeg ikke få fullrost samboeren min nok. Han er veldig flink med henne på alle områder, fra bleieskift til lek og morro. Og siden jeg jobber turnus, på sjøen, har han eneansvaret en uke i strekk. Det klarer han med glans:-)

Skrevet

I teorien deler vi arbeidet 50/50, men jeg er antageligvis flinkere til å skjule når jeg er usikker på om jeg gjør ting riktig så som oftest må jeg assistere hver gang han steller og mater, mens han aldri gjør det med meg..

nå er gutten vår bare 2 uker gammel og antar at det ordner seg med tiden:) Han er hverfall veldig opptatt av¨å delta i alt som har med ungen vår å gjøre og det er da et godt tegn:)

Skrevet

her deltar vi begge to, heldigvis! både med stell, husarbeid og middag. samboer er veldig flink, skulle bare mangle egentlig.. ;)

Skrevet

Jeg reagerer veldig på hva mange her skriver. At mannen er flink fordi han bader, steller og både tar tisse og bæsjebleier.

Herlighet, det skulle vel bare mangle. Det er like mye hans barn og hans ansvar.

Min mann hjelper ikke til, han tar bare sin del av ansvaret(ink.bæsjebleier ;-)

Skrevet

Huff, stakkars deg, du må ta tak i kallen og få han til å trå til mer synes jeg. Det er tross alt en stor jobb å ta ansvar for en baby på dagen, så du blir jo også sliten.

Min mann er flink til å skifte bleie, han hjelper til med bading og med å stelle i stand litt mme hvis jeg trenger det. I helgen var han kjempeflink til å gjøre husarbeid, MEN det er ikke alltid at jeg føler det slik, han har en krevende jobb med mange arbeidstimer i uka, noe som gjør at hverdagene blir slitsomme. Da føler jeg noen ganger at han kun slapper av med tv osv...men så sitter jo jeg her og dib-er da...nei, han er flink!

Skrevet

Min "hjelper" ikke til og han "passer" ikke gutten vår - han gjør sin del og vel så det. Er velsignet med en utrolig god kjæreste, som vasker, støvsuger, legger sammen klær, leker med gutten vår og går tur med han, legger om kvelden, osv, osv. I tillegg skiftet han dekk på bilen i går, har nettopp bært inn all ved for vinteren og raket hagen for løv to ganger forrige uke. Er det rart jeg elsker han..? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...