Gå til innhold

Sjekking av livmortapp...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det egentlig så bra?? Er man ikke mer utsatt for infeksjoner da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom man er gravid og ganske langt på vei, har fått åpning el slimproppen har gått, så kan det være en infeksjons fare ved å sjekke slim-proppen. Er man ingen av de delene så er det trygt å sjekke livmor-tappen, men vær ren på hendene, enkel håndvask holder. Kan være greit å bruke litt glidekrem dersom man er litt tørr, da forhindrer du å skrape opp skjedeveggen, men nødvendig er det ikke.

Når man er gravid så trekker livmor-tappen seg helt opp, og inn i skjeden og den lukker seg helt, derfor er den ganske så stengt for bakterier.

Skrevet

min livmortapp har vært slik som du beskriver nå siden el forrige helg..

Skrevet

hm.. men for å kunne sjekke livmortappen, så må man være ganske kjent med livmortappen sin, ikke sant?

mannen min og jeg har prøvd det der, men kjenner ærlig talt ikke mye forskjell.. men så har vi aldri prøvd før da, vi bare prøvde fra el og sånn.

for det er sammenligningen som er viktig, er det ikke det? utifra hva jeg leste på pernille.info iallefall?

kroppen er så rar altså! tenk det da!

Skrevet

Man må undersøke livmortappen jevnlig i løpet av en hel syklus for å kunne vite cirka hvor man er i syklusen til en hver tid. Feks ved el er livmortappen myk og man kan så vidt kjenne en liten åpning.

Hvordan livmortappen kjennes ut kan variere veldig fra person til person, for ingen er vi like..

Da jeg var gravid sist trakk livmortappen seg så langt opp at jeg ikke nådde den..

Skrevet

oi!

Sånn er det med meg nå!

Når den ikke i det hele tatt...

Mannen min sjekker for meg innimellom, og han rakk den så vidt, men han kjente ikke noen "tapp" som vanlig, den hadde trukket seg helt tilbake! Merkelig

Men sånn jeg har forstått det, kan det like gjerne bety at tanta er på vei?

Merkelige kroppen, altså!

Skrevet

jeg når heller ikke min helt bestandig. da jeg var gravid sist var den slik som nå..men jeg kan nå den hvis jeg virkelig vil, den er lukket og hard og myk samtidig liksom..

Skrevet

det er det at jeg ikke har vært noe flink til å sjekke den som gjør meg litt forvirra da,desverre..

men jeg pleier å være veldig "øm" i livmortappen, om dere skjønner? Syns det er ubehagelig å ta på den. og den kan gi ubehag ved sex.

Nå om dagen er det ikke noe problem, er lissom god plass der inne..

jeg har virkelig ikke lange nok fingre til å nå den jeg da. bare mannen min. Men han sier den er hard og myk (mest myk) og vanskelig å nå,.

men dette kan bety at mensen er på vei, kan det ikke?

Mener gravid/mensen er ganske likt?

Skrevet

VinterSol

Ikke for å knuse noens håp, men det kan like godt være mensen som snart er på vei som at man er gravid nå livmortappen er høyt oppe, dette fordi livmortappen oppfører seg ganske likt før mens og ved tidlig svangerskap.

Grunnen til dette er at livmoren går gjennom en syklus, og den oppgave er å bli gravid, holde på fosteret og å jobbe en baby ut.. Så hver mnd gjør livmoren det samme, etter el trekker den livmortappen sammen og gjør seg klar til å holde på et befuktet egg, dersom det ikke kommer noen egg ned og graver seg inn i livmorveggen så synker og åpner livmortappen seg slik at menstruasjons blodet får slippe ut.

Dersom du har veldig jevn syklus med mens på ca. samme dag hver mnd så kan du sjekke ca. to dager på overtid, er livmortappen da trukket langt opp og er hard så er sjansen stor for at du er gravid.

Lykke til

Skrevet

Jeg mener at når livmortappen er høyt plassert er du fruktbar... Dvs. at den er høyt plassert og åpen når EL er der... Deretter lukker den seg og synker for så heve seg igjen neste mnd..

Man kan også kjenne om den er åpen eller lukket. Når den er åpen kan man nesten føle at man kan få inne en liten fingertupp inn i hullet.

Så når det blir sagt at den er så høyt oppe at nesten ikke mannen rekker den engang, er du fruktbar mener når jeg...

Men hva med sekret på samme tid? El-slim og høy tapp og påfølgende temp.økning hos meg tilsier jo at høy tapp er fruktbar tid.

Se mer på www.pernille.info og www.snartgravid.com

Krysser fingrer og tær for at vi blir gravide snart..

Skrevet

neida thiil. du knuser ingen håp, er jo dette jeg vil finne ut av!

og så er det omtrent som jeg trodde, så jeg er ganske fornøyd med at jeg har vært så flink at jeg forstod dette:)

og ikke minst med at kroppen min oppfører seg som den skal!

jeg er jo bare i 1 pp, så jeg venter bare som søren på at tr skal komme så vi kan komme i gang med nr 2!

er jo moro dette her;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...