Gå til innhold

når fortelle på jobb?


mamma til Rinde,Luna og Storm

Anbefalte innlegg

når forteller dere sjefen og kollegaer at dere venter baby?

 

jeg jobber en plass der det forventes at jeg skal bære og løfte en del tungt..(jobber i møbelbutikk,så vi ommøbelerer endel og sånt..)

det forventes også at jeg skal støvsuge/moppe/vaske men bygger er så svært..5000-6000kvm....

 

er så trøtt og motivasonsløs...

 

noen råd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber som ringevikar 2 steder.

 

Det ene stedet innebærer både resepsjon og lager. Lageret skal jeg snart begynne på, men måtte gi beskjed nå at jeg ikke ville gjøre tunge løft pga graviditet. De måtte jo nesten vite det, slik at de kan tilpasse oppgavene.

 

Den andre jobben jeg har er som pleieassistent, og innebærer også endel løft, så jeg må si ifra der og neste gang de ringer, slik at jeg eventuelt kan settes til lettere oppgaver og mer selvhjulpne pasienter.

 

Jeg har noe blødninger og tidlig bekkenløsning, så jeg vil ikke risikere noe ved å anstrenge meg for mye nå heller.

 

Støvsuge og vaske kan du jo gjøre om du er i form til det. Men tunge løft vil jeg ikke anbefale i første trimester iallefall. Du bør nok nevne det for dem, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jeg slipper å si noen før over nyttår når magen trolig kommer. Jeg jobber som lærer og med mindre jeg blir veldig kvalm e.l. vil det ikke påvirke jobben min før jeg blir så stor at jeg ikke orker å stå hele dagen lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hedwig me bambini i magen!

 

Hvor langt er du på vei?

Tror at viss jeg var deg ville jeg fortalt det til sjefen/avd.leder slik at de kan legge arbeidet til rette for deg.. Man er jo ikke "syk" fordi om man er gravid, men det aller tyngste arbeidet burde du få slippe. De andre på jobben trenger jo ikke vite noe..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sa det på jobben når jeg fikk vite at jeg var gravid var da ca 6 uker på vei.. Jeg er hjelpepleier og har mange tunge løft, så følte at jeg burde si i fra tidelig... men sa bare ifra til avdelings lederen på avdelingen jeg jobber på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i et dilemma angående dette selv. Jeg jobber på en nyoppstarta arbeidssplass som sykepleier. Så langt er vi i oppstartsfasen, hvilket innebærer mange andre oppgaver enn de vi skal ha når vi "kommer opp å gå". Blant annet forventes det at vi stiller opp på en del i tillegg til arbeidstid... I tillegg er det mye kursing (hvordan unngå vin til maten på seminarer?) og bæring for å få utstyr på plass. Jeg er kjempetrøtt for tida, og har ikke noe energi til overs. Vurderer å si det, men syns det er alt for tidlig. 7+5 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...