Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med at ungen virker sulten etter amming? Jeg har en gutt som er 4 mnd og som er nesten 8 kg. Han griner skikkelig etter ammingen og suger seg fast i alt som kommer forbi munnen. Han virker mer sulten, men om jeg legger han til brystet igjen blir han bare "frustrert" og griner da også.

Han har sovet fra 19 til 7 om natta uten mat, men nå må han ha melk både 1 og 2 ganger i løpet av natten.

Har ikke forsøkt med å gi morsmelkerstatning i tillegg.

Noen med liknende erfaring? Noen med gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her begynte vi med grøt da veslefrøkna vår nettopp hadde fylt 4 mnd, etter anbefaling fra helsesøster, siden hun la på seg ganske lite mellom hver kontroll. Hun virket kanskje ikke direkte sulten etter amming, men hun er av den typen som blir fort ferdig, i tillegg er hun mye aktiv med armer og bein =0) Nå er hun litt over 8 mnd, og spiser to fulle grøtporsjoner daglig, i tillegg til et middagsglass, så appetitten er god, og vekta er på vei oppover. Synes du skal snakke med helsesøsteren din jeg, såfremt hun er av den typen man kan snakke med, det finnes visst ganske mange "helsesøstermonstre" rundt omkring! Lykke til!

Skrevet

Syntes det høres ut som du burde snakke med helsesøster om å begynne med grøt ja.. Vi begynte da hun var 4mnd :)

Skrevet

Fikk ikke lov av helsestasjonen jeg. Måtte vente til hun hvertfall hadde blitt 5 mnd sa de!!! og helst 6 mnd også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...