Gå til innhold

Snart_2? "sympatisliter "Drømmen og *mary sin skravletråd

Anbefalte innlegg

Hei, hei begge to!

Nå er det jammen lenge siden det har vært noe aktivitet her! :o) Må være julekaoset som gjør det.

Så flott å høre at dere fikk gode nyheter Snart_2!!! Dette kommer til å gå så fint som bare det, og 5-6 mnd går utrolig fort selv om det ikke virker sånn når man venter.

Håper alt er fint med deg også Mary. Lenge siden vi har hørt noe så venter i spenning på ny oppdatering.

Her er det full fart, vo holder fortsatt på i huset selv om vi har flyttet inn, og har vel innsett såpass som at barnerommet nok ikke kommer til å være klart til snuppa kommer. Men, men.. Vi får ta det litt etterhvert. :o)

Bare 5 uker igjen for oss nå, skal si tida går skremmende fort....

Gleder meg til å høre fra dere!!

Klemmer

Fortsetter under...

Hei igjen,

må innrømme at jeg faktisk har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har fulgt med på dere og gitt lyd fra meg. Trengte bare en pause fra hele bim og prøvemaset... Har fått samlet litt nye krefter og satser for fullt igjen denne pp.. Kan jo ikke gi opp hellert - det blir det jo ikke barn av...

Mannen har prøvd å være flink og trappet ned snusingen veldig etter at jeg nå er overbevist om at det er grunnen til de sløve svømmerne hans...

Han har time hos spesialist 10. januar, så klaffer det ikke i julen så får vi kanskje litt flere svar rett over nyttår. NÅ begynner virkelig prøvingen å tære på motet mitt..

10. januar er jo ikke lenge til - da kan det jo hende at prinsessa di har kommet alt Drømmen... Ellers så er det vel like før hun titter frem :-) Så utrolig fort den tiden har gått - håper tiden frem til spirene våre sitter går like fort Snart_2. Godt å høre at dere fikk litt oppløftende nyheter! Mine siste prøveresultat kom denne uken og jeg fikk omtrent samme skussmål som deg. Veldige gode EL verdier - så ifølge spesialisten ligger alt til rette for at det kan bli barn.

Her kom julestemningen seilende på en fjøl i går, så i dag har vi pyntet og ordnet så det er skikkelig jul i stua... (Vi er aldri hjemme i julen vet du, så vi pleier å pynte helgen før slik at det blir litt jul i heimen vår også... Så pakker i ned alt da vi kommer hjem...). Vi har ikke tre da bare så det er sagt..

Titter vel innom igjen før vi reoser på juleferie - men til da: Riktig God Jul -måtte nissen bringe spirer :D

Hei jenter,

er det noe nytt???

Jeg er midt i lutealfasen og venter som vanlig spent - IKM dagen er denne gang 1. januar...

Har forresten sluttet å tempe - spesialisten syntes jeg godt kunne sluttte med det etter å ha tempet hver dag i 8 mnd... Ettersom resultatene mine var strålende. Så nå tar jeg kun EL test og slipper å bli vekket 07.00 hver bidige dag...

Klem

Hei, hei jenter!

Bare en kjapp tur innom før å ønske dere en fortsatt fin jul og et godt nytt år.

Håper dere har det fint begge to, nå skal tempo roes ned her, og har i utgangspunktet startet permisjonen min nå. Er selvfølgelig på jobb i dag og blir nok det i morgen og fredag også, åsså første uka i januar hvis formen holder seg.

Titter innom snart igjen jeg!

Klemmer

Hei igjen begge to!

Må inn og dytte litt her så vi ikke blir helt borte. Her er det fortsatt full rulle med jobb, gleder meg til å trappe ned litt nå. :o)

Håper dere har det fint begge to, er spent på oppdatering fra dere!

Klem

Hei, jenter!

Beklager at jeg ikke har gitt lyd fra meg på lenge. Etter at søknad om ICSI ble sendt, har jeg tatt ferie fra alle baby-tankene. Jeg temper og følger med syklusen, men tenker som så at dersom det klaffer nå så er det et hyggelig mirakel -men slettes ikke noe jeg regner med eller tør å håpe på. På grunn av at ventetiden på St.Olavs er 6-8 mnd, sender jeg i dag søknad om privat behandling ved Medicus. Det koster mer, men dersom vi kommer raskere igang, synes jeg absolutt at det er verdt det. Vi er heldige som har økonomisk mulighet til å velge.

Tenk at svangerskapet ditt går mot slutten, Drømmen. Jeg synes tida har gått utrolig fort. Det virker som du har vært i fin form hele veien, og det er jo kjempebra. Blir spennende for dere å møte prinsessen snart!

Så sånn er det her. Hadde forresten litt sen eggløsning denne mnd, så IKM er ikke før den 10. Er på 10 dpo i dag. Hvordan er det med deg, Mary? Du nærmer deg vel testing snart, gjør du ikke?

Ha en fortsatt fin dag, begge to (...eller alle tre, må jo ta med prinsessen også :)

Annonse

Hei jenter og godt nytt år!

Jeg sluttet jo etter 9 mnd å tempe forrige mnd og tok meg litt pause fra bim og babymekkingsstress... Eller det vi si vi har jo fremdeles mekket - men dessverre uten hell også denne gangen. Hadde IKM 1. januar -testet 31.12 da jeg ikke hadde lyst til å drikke på nyttårsaften om jeg hadde en liten spire. Testen var negativ så jeg tok sjansen på å drikke rødvin til maten. Og 5 min før vi skulle skåle i Champagne sprang jeg en tur for å tisse - og der kom tanta :-(

Så da er det på'n igjen... Har faktisk kommet ut av tellinga på antall pp - så jeg må bla tilbake og telle og lete litt når jeg får summet meg. (Denne gangen var jeg nemlig 99% sikker på at det var klaff - skikkelig ømme pupper i over en uke, kvalm etc. etc.)

Kos dere og klem fra *M

Iiik. Fikk nettopp telefon fra Medicus.Jeg sendte søknad før helgen. De har bedt St. Olav om kopi av journalene/prøvene våre og gir oss beskjed så snart de er mottatt slik at vi kan starte behandling. Herregud, nå er vi igang!!!! Har lyst til å skrike det ut til hele verden, men det får holde med å rope litt til dere her :)

Hurra!!! Grattis! Da går det fremover vet du, bare man kommer i gang! :o)

Følger med dere sånn av og til, er ikke så mye her inne lengre, jobber fortsatt fullt og 14 dager til termin så begynner å kjenne at det nærmer seg nå.

Håper ting ordner seg for deg også snart Mary. Krysser som vanlig fingrene her! :o)

Dette var supre nyheter snart_2 - SÅ spennende - Gratulerer!

I morgen skal mannen til spesialist - så da får vi høre hva han sier da... Spent på om han kommer med noen dom eller anbefaling for oss...

Veldig koselig at du titter innom Drømmen. Er du fremdeles i like fin form??? Nærmer seg nå - spennende.

Er ikke så veldig ofte innom her selv lenger... men vi snakkes plutselig ;-)

KLem fra *M

Hei igjen,

da har mannen vært hos spesialisten, og det vser seg at han har prostatitt... En betennelse i prostata som kan være årsaken til at vi ikke har blitt gravide. Han har nå fått tre ulike kurer som han skal gå på i 3 mnd. Så skal han ta ny test da i mars. Er jo positivt at de har funnet ut noe som det går ann å gjøre noe med... Men at alt skal ta SÅ lang tid... Det vil jo si at om dette funker så er det i beste fall sikkert minst 1 år til vi vi kan ha noe håp om å bli foreldre... Men på en måte så håper jeg at det er det som har vært årsaken - for da kan det jo behandles i det minste...

Blir allikevel babymekkingshelg da - kan jo ikke la noen sjanser gå i fra oss... Skal ha EL søndag eller mandag.

Dere da Snart_2? dere kliner vel til i El fasen i tilfelle full klaff???

Klem fra *M

Hei!

Så fint at dere har fått svar på hva som er årsaken til at ting tar litt tid. Samtidig sliter det jo på tålmodigheten når håpet om graviditet stadig flyttes fremover...Hvordan tar mannen dette? Jeg opplever at Snart_2-mannen har blitt mer ivrig på å komme igang med icsi-behandling nå når vi vet årsaken. Tidligere hadde han stor tro på at bare vi stod i nok rundt el (helst hele mnd...pussig :) så ville det nok bli barn. Mens jeg hadde stadig følelsen av at her er det noe som er galt med en av oss.

Nå slapper jeg mer av, og da blir det lettere for oss begge. Det går opp for meg nå at jeg nok har hatt skuldrene rimelig høyt oppe i de to årene vi har holdt på (herregud, det er virkelig to år i februar!).

Men til spørsmålet ditt, *Mary; vi står på som kaniner rundt el, og jeg er veldig fornøyd med tempingen. Min el varierer jo fra dag 12 til 17, så det er veldig greit å full kontroll både på el-tidspunkt og ikm. Skulle begynt med det for lenge siden ja.

Håper du får noen svar på spørsmålet ditt om prostatitt. Har aldri hørt om det før, jeg. Er glad det finnes behandling for det i alle fall :)

Stor klem!

Hei, hei begge to! :o)

Nå er det bare 8 dager igjen til termin (prøver å ikke la meg binde av den datoen rikitgnok, men det er ikke så lett...) og jeg er i knallform.

Har fått tannverk i løpet av helga så til tross for sterk tannlegeskrekk gleder jeg meg til å komme til tannlegen klokka 2 i dag. Fy fader å vondt! :o)

Sover godt om nettene og koser meg med de dagene som er igjen av graviditeten. Gleder meg til å treffe jenta vår nå, og pappa'n begynner å bli veldig spent han også. Har første dag ordentlig hjemme i dag, så nå sitter Chanel og jeg rett ut i soffan med frokost tv på og drikker kakao. Hmm.... Deilig.

Har endelig fått rotet meg til å legge ut noen magebilder da. Skal si det har tatt tid. Thihi... Men nå ligger det noen ute på albumet vårt.

Syns det er så flott at det er funnet årsaker til at det tar tid for dere som er mulige å behandle. Her må man ta med seg alt som er positivt!! Og tida går så utrolig fort, selv om det føles så vanvittig lenge. Om ikke lenge er dere begge to flyttet videre til 1. tri og jeg hkan inn o gtitte på deres magebilder. :o) Gleder meg!

Nei, da får jeg få på meg noen filler her og komme meg ut på tur med Chanel, hun står ved døra og tripper så er vel bare å reagere.

Kommer innom snart igjen! :o)

Klemmer

Annonse

For en vakker mage, Drømmen :) Graviditet kler deg! Nyt de siste dagene før prinsessen kommer, og ta vare på deg selv.

Sitter og venter på telefon fra Medicus. Legen skulle se på prøveresultatene våre i dag og gi beskjed om når vi kan starte med behandlingen. ivf-koordinatoren mente at vi antakeligvis kan starte med hormonbehandling allerede denne mnd, så nå er jeg spent. Vanskelig å konsentrere seg om jobben i dag.

Ååååååå den magen kledde du virkelig ja Drømmen :-) Du får nyte de siste dagene nå - prinsessa kan jo komme før du vet ordet av det... Så spennende!

Har telefonen din kommer Snart_2? Så fantastisk at dere kan få starte opp med en gang! Jeg ringte hun spesialisten jeg var hos i dag. Hun ville ha prøveresultatet til mannen min så snart de forelå. Hun skulle sende meg en henvisning til røntgen av Egglederne.... (au høres ikke neo deilig ut...) - slik at om nå hans sædprøve ikke ble bedre etter kuren - så ville hun anbefale oss å søke IVF med en gang. Herregud - har liksom ikke gått opp for meg før NÅ at vi faktisk er slitere.... Har liksom hele tiden trodd at det kom til å gå av seg selv til slutt...

Føler at mannen slapper mer av nå ja - så sånn sette er det fint å få utredet saker og ting.

KLem fra *M

Og i dag kom telefonen jeg har ventet på. Jeg starter med spray om 10 dager. Deretter blir det sprøyter til gulleggene er klare for uttak. Herregud...om litt over en mnd. bærer jeg forhåpentligvis på et befruktet egg. Så får vi håpe at det klamrer seg fast og blir der en god stund :) Er så lettet nå. Får brev i neste uke med nøyaktige datoer for ultralyd og undersøkelser. Mannen er litt bekymret for hvor hormonell jeg blir etter medisineringen, men etter de to siste årene med slit tror jeg nok han overlever litt slamring med dørene i tida som kommer :D

Hvordan går det, Drømmen? Er prinsessa klar til å møte verden snart? Spent på å høre hvordan du har det også, Mary.

Klem fra en lettet og spent

Hei, hei begge to!

Så godt å høre Snart_2!!! :o) Gleder meg til å føge med videre.

Vi var på sykehuset til full kontroll i går pga. fallende SF mål, men alt var bare bra med snuppa i magen. De registrerte at jeg hadd endel sterke kynnere som var på grensa til rier så håper det skjer noe her snart. Når jeg sto opp i dag så var det blod på papiret så her håper jeg det skjer noe veldig snart. :o)

Terminen er jo til tirsdag så hun må gjerne komme litt før. Håper på bebis i løpet av helga jeg. :o)

Klemmer

Hei og hopp :-)

da er jeg veldig spent på om prinsessa di kom i dag på terminen sin Drømmen... Blir vel lite å se til deg her fremover... Du får ha masse lykke til og kose deg veldig med snuppa. Og husk vi MÅ få se bilder veldig snart...

Så godt at dere er i gang Snart_2 - du skal se at før du vet ordet av det så er du Snart_2 uten spørsmålstegn :D

Jeg fikk henvisning i posten torsdag og kastet meg over tlf. Første spørsmål var om jeg hadde tantebesøk nå, hvilket jeg ikke hadde... Viste seg at denne undersøkelsen skal taes mens man har det... Og må ringe den dagen tanta kommer og bestille time. Men... de hadde bare 6 ledige timer i uka - og dekket HELE Oslo og omegn.. Så her er det virkelig bare å ksate seg over tlf så fort tanta viser seg... For er det fult for uka den dage man ringer - ja da må man ringe igjen neste mnd... HERREGUD... La tanta holde seg borte i 9 mnd... Orker ikke alt dette ventestyret jeg. Alt tar jo så fryktelig lang tid.

Heldigvis har jeg fått noe annet å tenke på - ellers hadde jeg blitt gal... Om 14 dager blir vi de stolte eierne av en liten siameserkattunge. Vi gleder oss så voldsomt så en skulle tro at vi skulle blir foreldre... Bare shopper inn utstyr, ser på bildene av den skjønne jenta og teler ned dager.. (hihi - så da kan jeg jo bare tenke meg hvordan dere har det i forhold Drømmen...).

Vi snakkes,

M

Hei!

Hvordan går det? Vi trenger sannelig en stor dose tålmodighet i denne ventetida. Når venter du tantebesøk neste gang da? Har ikke helt styr på syklusen din nå ;)

Jeg fikk brev fra Medicus i går. En laaaaang instruksjon om hva som skal skje fremover. Nesespray og sprøyter og jeg vet ikke hva. Ble helt kvalm, faktisk. Måtte sette meg ned og fordøye det hele. Tenk at om ca. en mnd skal vi sette inn et lite gullegg.Mannen synes det hele blir altfor teknisk, og er litt lite engasjert synes jeg. Nå blir det ultralyd på mandag og spraystart fra tirsdag. Spent, redd, glad, forventningsfull...

Hvor er prinsessa, Drømmen? Du er sikkert ikke lite lei av at folk spør om nettopp det :) Håper du fortsatt er i like fin form. Og fødselen er ikke noe å grue seg til. Et mirakel. Litt vondt, men det glemmer du fort!

Hei jenter!

Da er vi tilbake og vi har blitt foreldre til verdens vakreste lille snuppe!!! Som har fått navnet Maria av pappa'n sin, da mamma'n ikke klarte å bestemme seg.

Hun kom på terminen som et skudd, 2,5 time etter vi kom til sykehuset. Hadde 7 cm når vi kom allerede. Hun hadde de nette mål av 3290 g og 51 cm, hattemål på 36 cm.

Vi kom hjem i går og storkoser oss, jobber med amminga da jeg ikke har fått produksjonen skikkelig igang enda, men håper det kommer seg snart. Jeg er i super form, og annet en ekstremt såre pupper og 2 små pyntesting er alt bare helt topp.

Legger ut bilder på albumet jeg, så kan dere beskue litt der. :o)

Klemmer fra

ÅÅååååååååååååååååå - gratulerer SÅ mye Drømmen! Så flott at alt gikk bra. Gleder meg veldig til du får lagt ut bildet av snuppa i albumet.

Så må jeg si at mannen valgte et flott navn ;-) (hehe... det er det jeg heter...)

Håper du bare nyter og koser deg :-) Var det akkurat så fantastisk som du hadde forestilt deg?

Jeg skal på HSG undersøkelse mandag 5. februar. Så er det bare å vente på avlegging og resultat av mannens nye sædprøve. Er ingenting forandret så skal det søkes om IVF. Et steg videre... håper vi er svanger lenge før den tid...

Kos deg masse med det lille nurket. Klem fra *M

Hurra, hurraaaaa! Gratulerer så mye med lille snuppa, Drømmen. Så fint at alt gikk greit. Får tårer i øynene jeg...Kjempefint navn også. Såre bryst er no herk, men hvis det kan være noen trøst, så går det over etterhvert :) Hold ut!

Så fint at det går fremover med utredningen, Mary. Krysser fingrene for at det klaffer før dere kommer så langt som til ivf. Og hvis det skulle gå den veien, er det jo greit å vite at det finnes hjelp å få.

Jeg var på ultralyd på mandag. Alt så greit ut. Legen kunne vise meg akkurat hvor jeg hadde hatt eggløsning denne mnd, og alt var i rute. Så nå er jeg på dag to med nesespray. Helt greit. Ingen hormonforandringer ennå. De kommer visst ikke før uti neste uke. Hvis det blir noe i det hele tatt da. Uansett, et par uker med litt ustabilt humør og svettetokter må man da tåle :) Deretter blir det to uker med sprøyter. Litt spent på det. Så...i slutten av februar blir det egguttak, og forhåpentligvis innsetting av gullegget. Gleder meg så vanvittig.

Stor klem til dere begge fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...