Gå til innhold

Snart_2? "sympatisliter "Drømmen og *mary sin skravletråd

Anbefalte innlegg

Hei!

Noe nytt, Mary?

Her har også tempen gått opp igjen, så jeg holder meg fremdeles over den magiske røde streken. Men har ikke så mange forhåpninger, dessverre.... Skal ut en tur i morgen kveld, så jeg tar nok en test i morgen tidlig for sikkerthets skyld.

Klem til dere begge fra

Fortsetter under...

Hei begge to!

Er klar for å dele ut trøsteklemmer jeg HVIS det skal bli nødvendig, men det tror vi da vel ikke? Skal gi ut gratulasjonsklemmer den mnd her jeg! :o)

Ser at dere begge har spennende dager om dagen, følger med opptil flere ganger om dagen selv om jeg ikke får skrevet inn så mye.

Og gratulerer masse med dagen! Litt sent, men bedre sent enn aldri ikke sant? Hehe...

I helga skal vi en tur til Oslo vi da. Shoe og middag i morgen. Shopping og kos på løardag formiddag og bryllup på kvelden. Skal bli godt å gjøre noe annet enn å pusse opp en helg. Ikke for det, nå nærmer det seg veeeldig altzå! Har begynt å fylle opp skapene i det nye kjøkkenet jeg nå! Hihi-... Fryder meg!! Og i dag kom den knall røde soffa'n jeg har bestillt så endelig begynner det som er litt gøy.

Krysser finbrene for dere jenter, og regner med positive nyheter i løpet av veeeldig kort tid!

Klemmer

Ja da fikk jeg tantebesøk i dag 3 dager over IKM. Sukk... har vært og fornyet abonnementet på FF som gikk ut om 7 dager. Valgte en 90 dagers forlengelse - det SKAL holde. Innen den tid MÅ jeg være gravid - ellers holder jeg ikke ut.

Kjip dag - og jeg som har bursdag i morgen og allting :-(

33 år og barnløs.... Hvor lang tid skal det her ta da????

Stooooor og god bamsetrøsteklem til Mary. Vi rister bort alt det triste og VET jo at neste mnd er den mnd det skal skje. Akkurat den lille prinsessa eller prinsen som skal komme til dere venter på å bli skapt. Er en grunn til at dere venter på akkurat han/henne vet du! :o)

Igjen - stooor og god trøsteklem fra

Hurra for deg som fyller ditt år, ja deg vil vi gratuleeeeere!!!! Stooooor bursdags/trøsteklem sendes til deg, Mary! Ta godt vare på deg selv i dag. Det er som Drømmen sier....den lille, perfekte ungen er nok en liten luring, som vil vente litt ekstra før h*n kommer. Regner med at også jeg må fornye abonnementet hos fertilityfriend i løpet av dagen. Tempen hadde dalt til 36.9 i dag tidlig, så jeg gadd ikke teste engang. Løpet er nok kjørt. Sånn sett er jo temping genialt. Sparer i alle fall penger på tester.

God helg!

Annonse

Tuusen takk begge to, søte dere. Det hjelper jo ikke allkurat å deppe heller... Men er så bekymra for at det aldri skal klaffe liksom. Hva da?

VIL så gjerne ha et lite nurk eller to - og vil ha de NÅ.... Var fadder i barnedåp i går og ny runde igjen om 2 uker. Stikker litt inni meg når folk sier: Det der kledde du, kanskje dere skal sette i gang. Er vel deres tur nå, ja da er det bare dere igjen da.... Sukk....

Ja det er bare oss igjen, hadde det vært opp til oss så hadde vi hatt et par små allerede... mne jeg sier selvsagt ikke det. bare koser med den lille og drømmer om at det en dag er oss som står der og sender vår lille rundt!

Vi får krysse fingrene for spire før jul da Snart_2... Og håpe utredningen kan hjelpe oss til å få ting til å skje.

Vi snakkes,

Klem fra *m

Tårene triller og jeg har lyst til å rope høyt, men jeg er jo på jobb....Ringte først fastlegen i dag for å få svar på sædprøven. Vet dere hva dama presterte å si? "Nei, her var det ikke mye liv gitt. Ja, nå ler de av meg rundt her..for det var vel en rar måte å si det på". Jeg var helt i sjokk og klarte å stotre fram "ja, jeg ler ikke, det er helt sikkert". Så ba jeg om en nærmere forklaring, men det var lite hjelp å få. "Ta en ny om tre mnd, da vel". At det går an!!!

Med stor klump i halsen ringte jeg direkte til fertilitetsklinikken og fikk snakke med en hyggelig dame. Hun fortalte at prøven viste nedsatt kvalitet. Det var noen som svømte, men på langt nær nok. Så der har vi nok svaret på at dere ikke har blitt gravide, sa hun. Så fortalte hun om mikroinjeksjon og andre teknikker som kunne hjelpe oss videre. Må innrømme at det gikk litt i surr for meg, men regner med at vi får litt bedre tid til å fordøye det hele før legetimen den 5. desember. Akkurat nå er jeg helt tom innvendig, og jeg aner ikke hvordan jeg skal fortelle denne til snart2-mannen. Han kommer til å bli så lei seg.

En trist klem fra

Å det var leit å høre. Sånne drittkjerringer skulle ikke hatt lov til å jobbe med slikt! Får håpe det er mengden som er dårlig da, for det er det visst ikke så vanskelig å få gjort noe med. Slik legen min forklarte det kunne det skyldes en infeksjon - da kunne man få en pencilinkur og vips så ble det fart og mengde. Om det ikke skyldtes en infeksjon kunne det være kosthold som kunne reguleres - og så kan akupunktur også hjelpe.

Det som var verre var om svømmerne var defekte/deformerte, det var det visst lite å få gjort noe med. Krysser fingrene for at det er alt annet enn det siste. Mannen min får svaret sitt på torsdag så vi er rimelig spente.

Jeg ringte for å bestille time hos hun jeg var henvist til i dag - og ble møtt av en sur resepsjonist. Jeg gråt faktisk da jeg la på røret... Blir så maktesløs, trist og lei når folk er så ufølsomme midt oppe i noe som de MÅ skjønne er følsomt for andre. Hun la ut om at jeg ikke kunne få time hos hun jeg skulle til før etter jul - og sa at jeg kunne få hos en annen mann istedet om jeg ville at det skulle gp litt kjappere. da spurte jeg om hvor lenge etter jul det ble - og hun ble kjempesur og sa at han mannen var minst like flink som hun andre - og det er det jeg har å tilby nå så om su ikke er fornøyd med det så kan vi kanskje ikke ta deg imot her..... Hallo... Jeg er faktisk henvist av legen min til hun dama - og ikke hadde jeg kjeftet eller blitt sur for at jeg mått evente helt til etter jul....

Ble lei meg og sa at legen min hadde anbefalt meg i min situasjon å gå til henne, at han kjente henne godt, og da stolte jeg på han - og ønsket å få første ledige time hun hadde.

"Kjenner han henne så kjenner han han også - det er han som har drevet her i alle år" - lød det fra sure dama. Herregud - om han var like flink og ble like godt anbefalt så hvorfor har han ledige timer nå da?

Fikk tilslutt sagt at ja - hadde hun en ledig time i januar eller?

Hun jeg skal til er etter legen min sitt syn landets fremste og grundigste på dette - og jeg skal til hene den 31. januar.... DET er leeeenge til det. Får håpe jeg aldri trenger å dukke opp der..... Sa at jeg gjerne ville stå på venteliste! (og jeg håper noen foran meg i køen er så heldige at det klaffer slik at de må avbestille timen sin)

Stor trøsteklem fra M

Hei jenter!

Titter innom av og til for å følge dere. Var ikke noe hyggelig at det ikke skulle klaffe for deg heller denne mnd Snart_2. Vet ikke hva annet jeg kan si til dere jeg enn at jeg virkelig unner dere begge en spire så fort som mulig.

Håper tiden videre går fort og at de finner ut av hva som gjør at det tar så lang tid for dere begge i en fantefart.

Krysser fingrene for dere begge jenter!!

Trøsteklemmer fra

Hei igjen,

veldig koselig at du stikker innom og følger med på oss, uten å bli lei av sutringen vår Drømmen.... Takk for trøsteklemmer....

Hvordag går det med dere Snart_2? Hvordan tok mannen det?

I morgen får mannen min dommen... Huff, gruer oss litt vi...

Klem

Hei Drømmen,

her kommer deppings fra meg.... Mannens prøveresultat kom i går og det var ikke oppløftende saker...

Han hadde få ideelle spermier, mange hodefeil, mange nakkefeil, mange halefeil og for få levende spermier.... Det positive var at han hadde normal spermiekonsentrasjon og høyt antall spermier. Men jeg klarer liksom ikke å se på det som superpositivt da det er nedsatt motilitet (bevegelse) og for få levende.... Så nå skal han til urolog (6 ukers ventetid) og så må vi ta det derfra.... Huff... Han er SÅ lei seg, tok det ikke bra i det heletatt... Og jeg som optimistisk var sikker på at det skulle klaffe om et par mnd... har mistet motet og ser for meg ett år med masse utredning, prøverørsforsøk etter det... styr og stell... Men det viktigste er at det blir barn tilslutt - og det SKAL det.

Klem

Annonse

Nei og nei. Dette er virkelig uka for triste nyheter. Vi har ikke fått alle detaljene på svømmeprøven, men har fått opplyst på telefon at det er noen som er innenfor normalen, men på langt nær nok. Skal levere ny prøve før legetimen den 5. desember, og håper at vi får svar på noen av de 1000 spørsmålene vi sitter inne med. Er utrolig skuffet over ekstremt dårlig service fra legen min, men satser på at vi kan forholde oss direkte til sykehuset fremover.

Mannen taklet i grunnnen dette bedre enn meg. Tok seg en lang joggetur, og var klar til å satse videre da han kom tilbake. Jeg er grubleren av oss, så jeg bekymrer meg vel nok for begge. Men vi har diskutert muligheten for å søke privat behandling dersom det blir veldig lang ventetid. Nå har vi på en måte ventet i snart 2 år, og det begynner å tære både på tålmodighet, psyke og forhold. Trenger at det skjer noe snart.

Vi får støtte hverandre så godt vi kan fremover, Mary. Og tusen millioner takk for at du fortsatt er her og støtter oss, Drømmen. Vil gjerne høre enda mer om prinsessa di..det gir håp :)

stor klem fra

Hei begge to!

Det var ikke så mange hyggelige nyheter å spore her inne denne gang, MEN jeg vrir litt på det uansett jeg. Er det ikke flott at de har funnet ut hva som er galt! Det vil jo si at man kan sette igang med behandling for å reparere raskt sånn at spirene sitter veldig snart. Da slipper dere å gå igjennom utredning etter utredning uten at de finner noen årsak. Nå skal jo dette bare fikses så sitter spirene som et skudd!! :o)

Helt sikker på det jeg altzå!

Fullt julekaos her forstatt, når trolig toppen denne uka her og neste før det daler sakte men sikkert mot jul. Går veldig fint foreløpig heldigvis. Er i fin form, og holder greit unna. Denne uka flytter vi også! Jippiii!! Endelig. Regner med å ha de første nettene til helga.

Gubben har tatt seg fri på fredag for å flytte (kryss i taket han har jo vegring mot å ta seg fri fra jobb noengang...) og i morgen må vi ta oss et skikkelig raus på Ikea etter jobb. (Gjett om gubben gruer til det, har utsatt i 4 uker han nå...) Så da blir det å hive seg i bilen de 2 timene det tar å kjøre inn, speedhandle før vi raser hjem igjen på kvelden. Jaja. Er jo litt gøy også! :o)

Håper dere har hatt en fin helg jenter, til tross for litt "grums" i slutten av forrige uke. Gleder meg til å høre fra dere igjen!

Klemmer

Hei jenter,

her kommer et lite jubelbrus fra meg: Jiiiiiiiiiiiiiiiiiippppppppppppiiiiiii!

Nei, er nok ikke gravid - men fikk tlf i dag fra sekretæren til spesialisten jeg er henvist til med spørsmål om jeg ville komme i morgen istedenfor 31. januar!!! Selvsagt vil jeg det :-) - og det passet fin-fint med tanke på jobb - så i morgen kl. 09.00 skal jeg i stolen. Blir spennende å se om alt er som det skal med meg da!

Lest artikkel opp og ned ang dårlig sæd i helga, og har kommet til konklusjon om at det kan ha sammenheng med at han snuser MASSE. Så nå trapper han ned så godt han kan. Svensk forskning viser at snus fører til reduksjon i antallet spermier, spermienes bevegelighet blir svekket og man får en større andel spermier med unormal form. Det er nikotinet som gjør det og det er 9 ganger så mye nikotin i en pris som i en sigarett..... Så da får vi se om det kan hjelpe da, frem til han får time hos urolog.

Vi snakkes,

Klem

Så bra Mary! Godt med gode yheter innimellom også! :o) Venter veldig spent på oppdatering fra deg nå altzå, håper du kommer innom i løpet av dagen!

Klemmer

Hei igjen,

Det gikk superbra i dag og hun gyneklogen var veldig hyggelig og virket veldig dyktig! Legen min mener jo at hun er en av de grundigste og dyktigste i landet så det hjelper å tenke at jeg er i gode hender ihvertfall....

Alt så fint ut, og hun mente det var gode forhold for en spire. Skal inn og ta nye hormonprøver i lutealfasen (på dag 21), så ringer hun meg når de svarene foreligger. Fikk en del spørsmål om mannen da.... Hvor høy han var, hvor mye han veide og hvilken urolog han var henvist til bl. annet... Og jeg kunne jo ikke svare på noen av de... hehehe... følte meg litt dum da...

Jeg skulle ringe henne så snart han hadde vært hos urologen og så ville hun kalle oss inn sammen, foreta en analyse og se hvilke muligheter vi har. Følte meg 10 kilo lettere da jeg kom ut derfra i dag. Hun kunne også se at egget var sluppet... Så jeg måtte lokke mannen hjemom i 20 min etter jobb. Da han skal bort i kveld og vi ellers ikke ville få babydancemulighet før i morgen kveld igjen... Hehehe.. ganske komisk, jeg løp hjem etter jobb, og 20 min etter at jeg kom inn døra var han på vei ut igjen.... Ikke særlig romantisk men faktisk ganske komisk. Skulle det klaffe så hadde det ihvertfall vært en morsom historie å fortelle 20 år senere...

Håper alt står bra til med dere. Har dere hørt noe mer da snart_2?

Klem fra *M

Hei!

Sånn flaks at du fikk time såpass raskt, Mary. Det er godt å vite at ting er igang, og at man blir tatt på alvor av fagpersoner. Jeg synes egentlig det er litt rart at vi ikke har fått noen prøveresultater skriftlig....kun kjapp oppsummering ved telefon til legekontoret. Men som sagt tidligere, så er jeg jo ikke helt imponert over servicen derfra, så det kan jo ha noe med det å gjøre.

Du har rett, Drømmen.Etter at det første sjokket hadde lagt seg, så er det veldig greit å vite hva årsaken er. I alle fall for meg. Jeg slapper mye mer av nå, og har innfunnet meg med at vi muligens trenger litt hjelp til å lage kjærlighetsbarnet. Litt verre med mannen. Han er ikke så flink til å snakke om ting, så han grubler nok en del uten at jeg helt klarer å henge med.

Ha en fortsatt fin dag, jenter!

Hei igjen,

i dag fikk mannen tildelt time hos urologen. 10. januar er det han som skal i stolen...

Prøveresultatet har gått hardere inn på mannen enn jeg hadde trodd, og han er rimelig deppet om dagen. Det verste er at han ikke liker å snakke om ting, så han går og grubler for seg selv. Forsøkte å komme med noen oppmuntrenes ord i dag, men ble avbrutt med: Kan vi ikke snakke om noe annet... Huff...

Men han er flink og trapper ned på snusingen da - så får håpe det er det som skal til

Klem

Tror mennene våre er ganske like jeg, Mary. Det er nok ikke så lett for dem å snakke om dette. Vi får bare prøve å støtte dem så godt vi kan.

Jeg fikk positiv el-test i går, på dag 11 i syklusen. Tidlig til meg å være. Har tro på at akupunkturen har hjulpet syklusen min, for nå er den som en klokke :) Veldig greit, for da går det ikke såååå lang tid mellom hver gang man kan prøve. Så i går kveld var det en som måtte skynde seg hjem fra jobb -kan jo ikke gi opp selv om oddsene ikke er helt med oss for tida. Kanskje er det en liten spreking som svømmer helt til mål :)

Hei på dere jenter!

Nå var vi falt langt bak i køen her syne jeg. :o) Hvordan går det med dere begge?

Vi flyttet inn i nye huset i helgen, så vi står på hodet om dagen. Begynner å hjelpe seg litt, men skal si det tar tid å rydde alt på plass. En ting er det store tingene, men alt det små nipset man har spart på i skuffer og skap da gitt. *Sukk*

I går ingte de fra Kattis i Strømstad. Vogna vår er kommet, så nå reiser svigermor bort og henter en av dagene. Blir rart å få den hjem, da begynner ting plutselig å bli så virkelig. Iiiiik.

Venter spent på ny oppdatering fra dere, mennene kommer seg nok fort opp igjen. Vær flinke til å bygge opp under dem nå, er nok ikke så lett å bære byrden om at det er "din" skyld. Selv om det ikke er det, så kan det jo kanskje føles sånn.

Klemmer

Hei, jenter!

Fint å høre at det er flere som har det litt kaotisk for tida, Drømmen. Vi får nytt kjøkken neste uke, og nå har vi brukt et par kvelder på å rive ned det gamle, hakke flis ned fra veggen og til helga skal vi legge nytt gulv. Er så spent på hvordan det blir til slutt, og gleder meg veldig til vi er ferdige. Ganske greit å ha mye å gjøre på ettermiddagen også :) I tillegg er jobben min på flyttefot, så nå lever jeg litt i pappesker her også.

Er forøvrig 5dpo i dag, så nå er det bare å krysse fingrene for at en ivrig svømmer har nådd målet denne mnd :) Hvordan ligger du an i løypa, *Mary?

Dere får ha en fortsatt fin dag, så skal jeg se gå tilbake til pappeskene igjen.

Klem fra

Hei, hei jenter!

Jeg må nesten inn her og dytte litt på innlegget vårt. Venter i spenning på oppdatering fra dere nå.

Her er det bare 49 (!!!! HERREGUD!!!) dager igjen til termin i dag. Skremmende.... Kunne gjerne gått mye lengre jeg... Storkoser meg med snuppa i magen, blir sikkert stas å få henne ut også, men nyter de dagene som er igjen til fulle.

Gi lyd fra dere snart da!! :o)

Her kommer en liten oppdatering fra meg :)

Har vært en hektisk uke med flytting på jobb og forberedelser til å ta imot nytt kjøkken hjemme. Men over til det viktigste: Vi var på time på fertilitetsseksjonen på sykehuset i går. Møtte en veldig hyggelig lege som tok oss på alvor og var flink til å forklare hva som skal skje fremover.

Kort oppsummert:

- Mannens sædkvalitet er dårlig på grunn av at han fikk operert ned den ene testikkelen som barn. Dette ble visstnok gjort for sent, og har fått disse følgene nå.

- Det finnes en liiiiten sjanse for at vi kan klare dette på egen hånd. Det kan skje nå eller om 10 år, som hun sa.

-Jeg har visstnok en mønstersyklus. De to mnd. jeg har tempet er helt etter boka. Hun tok til og med en ekstra kopi av temp.kartet for å vise studentene den perfekte syklus. Du verden.

- Ultralyden av både meg og han var helt i orden. Jeg har veldig mange eggposer og "ser veldig fruktbar ut" (hennes ord....), så jeg trenger ikke så mye medisiner når vi skal i gang.

- Henvist til icsi og kommer trolig i gang med behandlingen om 5-6 mnd. Virker fryktelig lenge til, men vi må vel bare smøre oss med (enda mer) tålmodighet.

Dette ble langt....håper dere fortsatt henger med. Jeg føler i alle fall at 10 kg er løftet fra skuldrene mine. Fra nå av overlater jeg alt til naturen og helsevesenet.

Stor klem fra en svært lettet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...