Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 Etter at jeg fikk barn føler jeg at jeg glir bort fra de gamle, single og barnløse vennene mine. Vi har liksom ikke så mye til felles lenger. Dessuten har de vanskelig for å forstå at mine prioriteringer er endret. Det dumme er at jeg er veldig sjenert og har problemer med å ta kontakt med ny folk for å bli kjent. Føler meg litt ensom. Barselgruppa har ikke blitt så mye av pga lite interess blandt de andre. Er jeg alene i denne situasjonen????????
Vestlandske meierier A/S Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 har "mista" noen kan du si ja, men har likevel et par gode veninner som jeg nesten har daglig/ ukentlig kontakt med. Faktisk hele 4-5 når jeg tenker meg litt om.
Thea Skrevet 16. oktober 2006 #5 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg har fått bedre kontakt med dem som fikk barn før meg. De bor andre steder i landet, dessverre. Men det er godt å ha noen å dra på helgebesøk til:)
blåveispia Skrevet 16. oktober 2006 #6 Skrevet 16. oktober 2006 Du er ikke alene nei! Jeg vet hvordan du føler det.Jeg vil vel egentlig si at samboer min eneste gode venn! Det høres litt stusslig ut da men.... Kommer litt an på hva du mener med gode venner, men jeg har ingen som jeg ofte har kontakt med og som jeg prater med om det meste nei. Har to par med barn som vi treffer av og til og to tidligere klassevenninner som jeg sms'er litt med nå og da. De to fra klassen har ikke barn og jeg føler som deg at vi ikke har så mye felles lengre! Har heldigvis barselgruppe som møtes hver andre uke, men jeg har ikke noe spes. til felles med noen av de, bortsett fra jevngamle barn, så de kommer nok ikke til å bli gode venner av meg uansett. Men de er veldig hyggelige altså! Hvis ungen din er liten enda, så kanskje dette endrer seg når det blir tid for å ut på lekeplasser/ parker etc. Da møter du kanskje andre i samme situasjon som deg? Barna er ofte flinkere enn oss voksne til å ta kontakt med andre, så da får du bare henge deg på småen da vet du :-) Kanskje du kan henge opp en lapp på helsestasjonen om noen vil treffes en dag? Det er helt sikkert mange i samme situasjon som deg, det gjelder bare å finne dem! Lykke til da!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #7 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg har tre gode venninner, alle tre er barnløse, men den ene venter sin første om ikke så lenge nå, og det må jeg ærlig talt si jeg gleder meg til! Endelig noen å dele litt erfaringer m.m, for jeg må innrømme at jeg av og til føler meg utenfor med mine to barn, de skjønner ikke alltid mine meninger og holdepunkter ifm barna. Den ene venninnen er litt "hvass" av og til hva barna mine angår, mye av årsaken der er nok at hun ikke kan få barn selv, men likevel blir jeg såret når det kommer en litt spydig kommentar om ungene mine... Ellers er nok sambo'n min beste venn, han er gull verdt!
Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #8 Skrevet 16. oktober 2006 Har 5 venninner som har barn, men vil tørre og kalle 2 av dem gode venninner
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #9 Skrevet 16. oktober 2006 heisann... jeg har ei go venninne=) men det er et stooort problem siden hun bord i nord-norge og jeg på østlandet...=( jeg savner henne såååå.... vil gråte bare ved tanken på det.... *snufs* trenger henne så sårt akkurat nå.... har liksom ikke noen andre og venne meg til her nede i sør... bare tanter og onkler og sånn, men det er ikke det samme=( har bodd her i 1 og et halvt år og har bare blitt "kjent" med to.. kjenner dem jo ikke, kan jo ikke bare stikke bort og buse ut med det jeg har på hjertet og gråte på skulderen deres... nei, jeg savner go`pia mi i nord-norge...
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #10 Skrevet 16. oktober 2006 Melder meg på her j. Kjenner ingen andre som har barn, så j er stort sett alene med snuppa hele dagen lang. Har ei venninne som bor 10 mil unna, så ser ikke hun så ofte. Ellers har jeg 1 i utlandet og 1 som har flytt nordover så d sier seg selv hvor ofte jeg treffer dem. Prøver å holde kontakt fordi j ikke vil være "venneløs" og har vanskelig for å bli kjent med andre, men vi har ikke så mye i felles lenger. Dem tenker på shopping og sånne ting, mens hele livet midt dreier seg om jenta mi. Kan ikke kalle meg venn med sambo etter at hun ble født heller...
¤mamma til to prinsesser¤ Skrevet 16. oktober 2006 #11 Skrevet 16. oktober 2006 Har vel fire gode venninner. Tre uten barn, og en med barn. Ellers har jeg fått kontakt med en gammel skoleveninne igjen, som også har fått barn nå. I tillegg har jeg og sambo et vennepar med barn, men vi er ikke så ofte sammen med de. Ellers så har jeg jo bekjente som jeg ber til fester ol. (venner av venner).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå