Mamma'n til Mia Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 Er det noen som har gjort dette for at barnet skal sove bedre? Vi har ei jente på 15 mnd som har begynt å sove så lett og våkne om natta. Når vi går inn til henne står hun i senga og hopper. Vi legger henne ned igjen, snakker litt rolig og da roer hun seg så lenge vi er der. Men så fort hun hører at vi beveger oss ut, våkner hun , reiser seg og hylgråter. Dette kan pågå i en drøy time. Slitsomt, særlig når hun kan våkne et par tre ganger om natta. Det er mest Pappa' n som går inn til henne, jeg ammer litt fortsatt og vil ikke friste henne. Han sier at så lenge hun ser ham eller vet at han er det, er hun rolig og forsøker å sove. Vi lurer derfor på om det kan være en ide å sove noen netter på madrass inne hos henne. Kanskje hun mangler trygghet fordi hun drømmer vondt? Vi vet ikke... Til info har hun sovet på eget rom siden hun var ca 7 mnd. Noen som har noen gode tips??
Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 Akkurat sånn har vi hatt det også. Det er helt sprøtt at han våkner med EN gang vi setter beinet utafor døra...! Kjempe slitsomt!! vi har sovet på madrass hos han når dette har stått på som værst. Vi har en madrass, pute og dyne inne hos han i tilfelle vi ikke skal kunne klare å komme oss ut døra hehehe. Det er kaldt og slitsomt å drive nattevåk og da er madrassen kjekk:o) Vet ikke hvorfor de er sånn, skulle gjerne likt å visst det. Må gå nå så jeg har ikke tid til å skrive mer....sorry.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg tror jeg ville vært forsiktig med at barnet venner seg til å sovne med mamma eller pappa i rommet. Du gjør deg selv en bjørnetjeneste. Det er kanskje den "letteste" utveien nå, men dere kan ende opp med at hun aldri sovner alene....
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #4 Skrevet 16. oktober 2006 Er enig med anonym her .. Det er som å lage ris til egen bak
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #5 Skrevet 16. oktober 2006 Har en på nesten 19 måneder, og min erfaring er at dette med søvn skjærer seg litt i korte perioder. Han har siden han var et halvt år sovet natten gjennom, men har hatt noen perioder, gjerne i forbindelse med tenner, at han våkner mye om natten. Vi har da lagt noen netter på senga inne på hans rom. Vi har en gjesteseng på rommet hans. Det roer han veldig. Vi har også på netter hvor han har vært syk lagt han i sengen vår. Da er han fullstendig trygg og god. Det har aldri vært noe problem å legge han tilbake i hans seng, eller at han sover alene på rommet igjen hvis vi har vært der noen netter. Vi har fulgt hjertet og gjort det som kjennes riktig der og da.
Guttemamma x 3 Skrevet 16. oktober 2006 #6 Skrevet 16. oktober 2006 Min erfaring er at det med søvn går litt i perioder og at alt ordner seg etterhvert. Hvis dere synes det er greit å sove inne hos henne noen netter så kan dere gjøre det. Ser at noen her fraråder det på det sterkeste fordi du aldri får slutt på det. Det er nok litt forskjell på barn. Virker som om noen barn er sånn: "gir du dem lillefinger'n så tar de hele hånda" og da må du kanskje være mer forsiktig med slike løsninger. Du kjenner ditt barn best og vet hvordan hun er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå