Gå til innhold

hebbie - min due! og Ka-ping - min svane :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei du......litt dårlig samvittighet for at jeg maser på dere om å komme dere inn hit (som om tida går noe fortere når jeg maser....hihi) og så er jeg så lite aktiv som jeg har vært i det siste....sorry....

Ja, Hebbie, jeg er fødeklar!! kun 17 dager igjen til terminen! Jippi! gleder meg sånn til vesla kommer, det skal bli bra! Og så har folk lovet meg at både hyperemesisen og bl skal forsvinne med en gang jeg har født.....hvis de ikke snakker sant blir jeg olm!

Hvordan har dere to det? Dere bare koser dere vel, nyter magen og tilværelsen før den tyngste etappen setter inn?! Sånn hadde jeg det iallefall :-) alt var fint fram til uke 37+4....etter det har det vært vondt i bekkenet og alt ting...snufs.....

Jeg har godsnakket med sjefene og dørvaktene her inne, dere skal få vip-behandling :-)

hvor mange barn har dere? For det er vel kun jeg som er førstegangs ikke sant??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Due ?? når du tenker på meg så tenker du fis og promp ??

Hahaha....har du lest inne på de andre trådene ?? At jeg har vært så gassete i det siste ;op

Håper virkelig at BL forsvinner etterpå - jeg orker ikke det og en liten baby !! Håper alt forsvinner når du har født så du kan kose deg med babyen :o) 17 dager kommer til å gå så fort !!! Synes ukene raser forbi..

Foruten BL så har jeg det bra ihvertfall. Fikk masse babyutstyr i går så nå er jeg vel i boks hehehe.....har ikke tenkt på utstyr fordi jeg fikk vite i sommer at vi kom til å låne det meste...

Kjenner at jeg sliter mer med å bøye meg fremover og ta på sko og slikt, blir fort sliten og andpusten og Junior sparker vilt hver dag og blir sterkere og sterkere :o)

Så snill du er Reddik - trenger litt spesialbehandling nå ja hehehe.....

Og du er ikke alene....hehehe....jeg er førstegangs også !!! Yuuhuu....

Blir såååå spennnende....gikk opp for meg igår når alt babyutstyret ble satt i hus - hva vi har i vente snart. Har ikke følt meg gravid alltid og har ikke tenkt baby siden jeg har ikke hatt babyting fremme.....

Nå må du holde oss oppdatert den siste tiden så vi får vite hva som skjer med deg !! Blir spennende dette her !!!

Skrevet

Heipådeg, Reddik! Nyter magen og tilværelsen? Vel... jeg syns det er ganske tungt akkurat nå... 100% sykemeldt pga bekkenet, hoven i harmer og bein, vondt overalt, ødelagte hender osv... Har sånn akkurat begynt å venne meg til tanken på å skulle være hjemme fram til termin. Har mye å gjøre, det er ikke det, men hvor mye mental stimulanse får man av symaskinen? Må skaffe meg noen flere venner tror jeg hehehe men da må jeg jo skaffe en bil til for jeg gidder ikke GÅ 25km til min gravide venninne heller... :)

Lilleknøttet i magen har det i hvert fall strålende :) Fikk skryt hos jordmor idag! Knøttet sparka unna doppleren, vi fikk sånn akkurat hørt hjertelyd før det kom et nytt "bonk" og hun flytta seg så hele magen hoppa. JM fnøs at hun IKKE var særlig begeistret for denne trenden med slike apparat i privat bruk, det var ifølge henne ingen tvil om at småtrollene ikke liker denne innblandingen i privatlivet...

Jeg er forøvrig andregangs, har ei nydelig snuppe på 2 1/2 år. Jeg og mannen min skulle prøve å få nr. 2 mot midten av 2007, men hadde ikke helt regna med at vi sklle være SÅ kompatible hva forplantning angår, så det er sånn akkurat at vi rekker å komme forbi 2006, med en termin 8. januar :)

ps: jeg ER faktisk "lovlig" 3-tri nå! Så det såh!

Skrevet

Ka-ping !

Ordna det seg for deg med penger ??

Ser slik ut :o)

Jeg har vært 100 % sykemeldt siden slutten av juli og etter litt tull så er jeg det frem til permisjonen - enda jeg ikke har jobb. Men det vet jo ikke trygdekontoret da. Er ikke relevant for dem å vite heller. Så da ordner det seg med fødselspenger, var hos dem og gjorde det med hun som tar seg av de pengene for å være sikker på at det ikke blir mer tull.

Har hatt BL og svangerskapsmigrene i nesten hele svangerskapet....

Skrevet

Jeg får garantert sykepenger ut kontraktsperioden - dvs ut oktober. Ifølge mitt lokale trygdekontor får jeg også sykepenger ETTER kontrakten er gått ut, siden jeg har hatt et sammenhengende ansettelsesforhold hos samme arbeidsgiver i over 6mnd, selv om de enkelte kontraktene har vært på bare 1-3 mnd. Rart åssen en kan få forskjellige beskjeder avhengig av hvem man prater med... lovverket skulle jo være likt uansett? Vel uansett så ser det ut til at jeg ikke trenger å begynne permisjonen min før jeg MÅ, dvs 18.desember, tre uker før termin :D

Misunner deg forøvrig IKKE langvarig bl, jeg får litt panikk bare ved tanken på at jeg har tre mnd igjen å slite med det... heldigvis ser det ut til at jeg har greid å stabilisere tilstanden litt ved sykemelding og forholdsregler i hverdagen :)

Skrevet

Men du - så lenge du har fått sykemelding før kontrakten er over og du skal fortsatt være det så er du inni systemet som sykemeldt og da skal du ikke miste penger. Med mindre du har informert dem om at du ikke har jobb etter en dato.

Uansett så er du syk og kan ikke jobbe - og da kan dem ikke tvinge en syk gravid dame for å lete etter jobb, tror en lege har sagt det til meg.

Bra det ordna seg :o) Jeg hadde nettopp en runde med lege og trygdekontor da jeg fikk vite en måned etter jeg leverte et svangerskapspengeskjema som visstnok hadde blitt feilarkivert og ikke var gyldig. Fordi det ikke var en fare for fosteret, derfor måtte jeg være sykemeldt - og liksom legen ville sykemelde meg tilbake en måned i tid !! For over en uke siden så sto jeg på kontoret hans og kjefta på ham - men etter brev fra JM så er alt i orden :o) Skal ikke være lett !

Nå må du kose deg masse fremover - det skal jeg !!

Og vente på nyheter fra Reddik ;o)

Jeg har begynt med bassengtrening etter oppfordring fra lege - han har skrevet ut en rekvisisjon. Det er behandling for bekkenplager for gravide - har hatt vondt til nå, men det er fordi det er nytt. Kurbadet og behandlingen har fått masse skryt fra pasienter og JM og lege.... skal gjøre dette til jeg skal føde !!

Skrevet

Dæven døtte, dere er aktive altså! jeg klarer jo ikke å følge med i svingene her...jeg skrev et innlegg og før jeg klarer å rote meg inn her igjen har dere skrevet fem innlegg! *sukk* bim-avhengige??? hihi :-)

Jeg er nå i min 39. svangerksapsuke! Jippi! Jeg har faktisk vært i permisjon en hel uke jeg nå. Det var så deilig å få komme over i permisjonn etter å ha vært sykemeldt siden uke 7, man føler seg litt ekstra syk. Men nå er jeg ikke syk lenger, bare gravid!

Og det er litt tungt nå på slutten.....den he...bl har ikke sluppet taket riktig ennå, inatt måtte jeg krype til det berømte korset og ta en paracet for å få sove. Ikke bra. Skal til legen i morgen (jeg får jo kontroller hver uke jeg nå). Hvis jeg kan kreve det kommer jeg til å be om vurdering for igangsettelse. Jeg kan ikke gå med lammelser og nerveutfall i bena i værste fall 4 uker til. så får vi se om jeg er så tøff i trynet i morgen som jeg er i dag da.... :-)

Jeg fikk gjort litt i går da! *stolt av meg selv* fikk endelig pakket den berømte sykehusbagen, det var på tide....så nå er den klar. Og så fikk jeg laget en side til albumet om magen, den har jeg grublet lenge på. Men nå lyser jeg imot meg fra albumet med stor mage og man får noen asosiasjoner til Keiko :-)

Hvor klar er dere for fødsel? Hebbie, du er jo et stykke på vei nå...Ka-ping, du har goooood tid....men ikke så god da du er annengangs :-)

Jeg var skråsikker på at du Hebbie hadde barn fra før....men nei. Så feil kan en ta :-)

er jeg klar for fødsel? ja! er jeg klar for 4 uker til med ruging? nei...

ha en super dag damer!!

Skrevet

Hebbie: ved kortvarige kontrakter hjelper det ikke å være sykemeldt etter den har gått ut, da får man ikke sykepenger. Tro meg - jeg har sjekket! Heldigvis løste det seg for meg, siden jeg har vært ansatt hos samme arbeidsgiver i over ett år, selv om hver enkelt kontrakt har vært på bare 1-3mnd så har det vært sammenhengende. Altså: sykepenger frm til permisjon, og så HELT vanlig permisjon fra 18.des, gleder meg!!!!!

ps: bassengtrening er HERLIG!

Skrevet

Reddik: litt bim-avhengig blir man kanskje når man er 100% sykemeldt pga bekkenløsning og blir så sliten av alt mulig at jeg må ta pauser hele tida... bedre å bli bim-avhengig enn avhengig av Tyra Banks-show sier nå jeg! God tid og god tid... hehe... med gubbe, hus, katt, 2-åring og oppussing så har jeg nok å henge fingrene i ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...