Gå til innhold

amming og p-piller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble anbefalt av legen min å starte på p-piller etter 6 ukers kontrollen.. fikk ceracette p-pille. disse skal visst inneholde mindre hormoner enn vanlige p-piller. Men da jeg fortalte dette til mamma, ble hun helt rystet. Hun mente man ikke skulle begynne med noe hormongreier før kroppen var kommet seg, altså fått mensen igjen.

Hva har dere gjort? Jeg fikk mensen etter 4 uker etter jeg fikk lillegutt, og begynnte med p-pillen 8 uker etter fødselen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ble litt feil.. altså hun mente jeg burde vente lenger, selv om jeg hadde fått mensen. la kroppen hvile... også med tanke på amminga.. Men legen sa dette var helt greit om jeg ville begynne med p-pillene allerede.

Skrevet

er du sikker på at det ikke er minipillen du fikk?

man kan ikke bruke p-piller når man ammer.... jeg bruker conludag minipiller og har ikke fått mensen enda..datteren min er 5 mnd...

Skrevet

hmm.. nå må jeg tenke meg om....jeg aner ikke. De heter ceracette iallefall... skal være ammevenlige.. men nå ble jeg pinade usikker her

Skrevet

Jeg brukte minipillen mens jeg ammet og gikk over til p-piller etterpå. Fikk mensen da snuppa var 10 mnd. Denne gangen skal jeg sette inn spiral. Har og hørt at man ikke skal bruke p-piller når man ammer, men har hørt om andre her inne som bruker ceracette, så den er nok godkjent. Les pakn.vedlegget så står det nok om bruk ved amming der ;o)

Skrevet

Hei, ceracette er minipille, så skal være greit det.

Skrevet

jeg fikk også skrevet ut denne p-pillen av legen min. er visst en ny type med mindre hormoner, som det går helt fint å ta når man ammer.

Skrevet

Jeg fik skrevet ut yasmin p-pille. Legen sa den var helt ok når man ammer......

Skrevet

Oj, leste i vedlegget til p-pillerne nu. Om man ammer skal man ikke bruge yasmin. _Fuck legen min!!!!!! Må nok ta en tlf til legekontoret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...