I wish Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 Vi har vert prøvere i over et år...men jeg er ny her inne! Har vert inne å lest litt inn imellom, når jeg har trengt litt oppmuntring! Jeg har lurt en stund på om det bare er de to dagene rundt EL man kan bli gravid, eller er det bare størst sjanse da? Og hvor ofte har dere sex sånn cirka?Ønsker alle her inne lykke til med prøvingen!
Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 Hei. Her er en oversikt som (nok opprinnelig kommer fra Doktor Online eller Lommelegen) men som jeg fant under et tidligere innlegg her: "SANNSYNLIGHETEN FOR Å BLI GRAVID" skrevet av Christian Anker, lege on januar 26, 2006 Fruktbarheten er høyest omkring eggløsningen. Den inntrer gjerne 14 dager før menstruasjon. Hvis det er 28 dager mellom hver blødning er, sannsynligheten for å bli gravid på de ulike dagene omtrent: • de første seks dagene: 0 prosent • syvende dag: 0,1 prosent • åttende dag: 0,7 prosent • niende dag: 2,5 prosent • tiende dag: 5,5 prosent • 11. dag: 10,4 prosent • 12. dag: 14,6 prosent • 13. dag: 16,9 prosent • 14. dag: 17,3 prosent • 15. dag: 14,1 prosent • 16. dag: 9,1 prosent • 17 dag: 4,9 prosent • 18. dag: 1,9 prosent • 19 dag: 0,5 prosent • 20. dag: 0,1 prosent • 21 - 28 dag: 0 prosent. ************************************************** Som du ser, det er håp hele vegen her! Lykke til og håper dere får fullklaff snart!
I wish Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 16. oktober 2006 Tusen takk for dette svaret! Var akkurat det jeg håpet på Jeg måtte skrive litt her inne nå, for er så nedstemt! Vanskelig når man ikke har så mange å prate med om dette! Jeg snakker selvsagt med samboer, og han er jo en veldig god støtte å ha! Men vi har bestemt oss for å ikke si til noen at vi prøver på barn nr 2!Er litt vanskelig å skjule at det er noe som tærer på humøret etter hvert!
ønsker meg en baby ti! :-) Skrevet 16. oktober 2006 #4 Skrevet 16. oktober 2006 Hei! Velkommen hit! :-) Man regner kanskje de 2 dagene, dagen før og EL dagen som de to mest fruktbare dagene! Men man kan bli gravis så lenge som 4 - 5 dager før EL! Men da må forholdene være maximale for at sædcellene skal overleve helt til EL! Sædcellene sies å kunne overleve i opptil 5 - 6 dager, men det mest vanlige er 1 - 3 dager! Hvis man har sex 3-2-1 og på EL dagen , er man hvertfall garan|t||ert at man treffer EL, men har mannen dårlig sædkvalitet anbefales det at man har sex annenhver dag rundt EL! Det er mange forskjellige teorier på akkurat dette, så jeg vet ikke helt hva som stemmer og det kan være individuelt fra par til par! Men hvis dere har prøvd et år uten å få det til , kan det være lurt at dere går til legen for å få utreding om det kan være dårlig sædkvalitet eller det kan være et manglende stoff i kroppen som gjør at det ikke klaffer! Det kan være at kroppen trenger et lite puff for å komme i gang! Det er veldig mange i dag som strever så, det må dere ikke ta så ille opp , hvis dere må ha hjelp til å bli gravide! Lykke til! :-)
I wish Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg har tenkt en del på å gå til utreding i det siste, men det blir plutselig litt mer alvorlig da synst jeg! Vanskelig dette her! Vi har et barn fra før på 4 år! Så da har jeg tenkt at ting må jo vere slik det skal vere! Men det kan jo kanskje ha forandret seg! Takk for svaret ditt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå