Gå til innhold

Pass av storesøsken ved fødsel

Anbefalte innlegg

Har dere noen plan for hva som skal skje med storesøsken når det er tid for å dra på sykehuset? Hvis besteforeldre bor i nærheten er det jo enkelt. Men hva med de dagene/kveldene/nettene besteforeldre ikke kan? Eller hva hvis besteforeldre bor langt unna? Satser dere på at dette løser seg når tiden er inne? Eller legger dere en detaljert plan? Har brukt litt tid i det siste på å fundere på dette...

Fortsetter under...

Hva med å alliere seg med gode venner/naboer. En fordel at de kan komme på kort varsel hihi:) Eller så kan man be besteforeldre komme i god tid, hvis man har plass til å huse dem da.....Vi er heldige som har besteforeldre rett ved så når tiden er inne kan de komme å passe minsten på 2 år på kort varsel da de bare bor 15 min unna :=)

Vi har heldigvis mormor&morfar som bor 8 min unna. i tillegg er lillesøs bare 18 år og bor hjemme enda. Hun og kjæresten disponerer et eget rom huset vårt, i tilfelle de skulle få problemer med å komme seg hjem fra jobb eller noe. Datteren vår er vant til at mormor, morfar eller tante like gjerne kan hente henne i barnehagen som mamma eller pappa. Nå mens jeg har vært ukependler, har vi fått utrolig mye hjelp av dem hvis pappa måtte jobbe overtid osv.

Selv om vi er såpass heldige, så har jeg allerede begynt å planlegge... Det vi i felleskap har funnet ut, er at hvis ingenting har skjedd til termin (som er rett etter nyttår), skal lillesøs flytte inn på rommet "sitt" og disponere en av våre to biler. Dermed kan vi stikke av på kort varsel, for da tar hun seg av 2-åringen, leverer/henter henne i barnehage osv.

Skrekken min er at fødselen skal gå fort (gikk raskt sist), rekker ikke farmor frem og venninnen min som bor i samme gate ikke er hjemme.. får vi ta sønnen vår med på sykehuset og møte barnevakten der. Har heldigvis hele familien innen 30 minutters kjøring unna. Kommer til å sørge for at jeg hver dag vet hvem jeg kan ringe ang pass...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...