Heihvordetgår Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg har nå 2 bukser som jeg kan gå med. Alt annet er blitt veldig trangt. Jeg har fosøkt å gå med mammabukse en dag, men det ble altfor stort. Buksa bare faller ned. Nå driver jeg å utvider buksene mine med en strikk, men det er et litt håpløst prosjekt. Noen som har noen gode råd og tips? Kan jo ikke gå med joggebukse på jobben akkurat. Skjørtene mine passer heller ikke lenger, med mindre jeg drar dem opp under puppene:-).
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 De fleste mammabukser har knapper i siden som man stiller inne - slik at de passer "akkurat". Se etter andre modeller!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg kjøpte først mammabukser som gikk under magen, og de detter av meg, så jeg kan ikke bruke de enda. På lørdag kjøpte jeg to med sånn stor strikk over magen, og de sitter som bare rakker'n.
Frk. Vable Skrevet 16. oktober 2006 #4 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg har samme problemet, men kjøpte nettopp en dongeribukse som går under magen. Den er ganske stram hele veien, og sitter som støpt. Ganske in også, kan ha støvletter utenpå og alt, ikke sånn kjerring bukse som ser helt teit ut... De har jo mammabuksene i forskjellige str. også, trenger jo ikke kjøpe de største.
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 16. oktober 2006 #5 Skrevet 16. oktober 2006 Skjørt i elastikk er lettvint, synd det ikke er sommer mer men det finnes jo strømpebukser.. Ellers så kommer mammabukser i alle fasonger og størrelser. Tror de på HM er litt mindre enn andre i størrelsen. Det er ikke så dyrt heller! Men du har jo hele to bukser å velge i, så ingen ting å klage over! Jeg har to som er trange og en som er litt løs, ellers har jeg bare shortser (mine venninner fødte på sommeren alle sammen...) og en trasig hoftebukse som en "kriseløsning"
milva76 Skrevet 16. oktober 2006 #7 Skrevet 16. oktober 2006 Lurer også på dette, Knasboll. Har vært i alle mammabutikker, og finner ingen bukser som sitter fint. Og finner ingen som jeg vil karakterisere som kule eller trendy. På jeansene er det bare skikkelig tragisk vask. Ser ut som de kommer fra Vivikes eller noe sånt. Kjøpte meg et svenskt gravidblad for å se om de har noe sprekere der. Skal sjekke nøye etterpå. Magen har begynt å komme fram nå, og har satset på noe langt over. Har tidvis gått med knappen åpen. Det går jo ikke i lengden. Er litt oppgitt, jeg.
Leola Skrevet 16. oktober 2006 #8 Skrevet 16. oktober 2006 sjekk Lillemors album inn på våre album. Genial hjemmelaget bukse. KJøpt på vero moda. Kan bruke hvilken som helst slags bukse å bare sy inn en sånn klaff. Jeg gjorde det hos sydame, betalte 150 kr. Buksa kan også brukes etter fødsel før magen kommer til seg selv.
Frk. Vable Skrevet 16. oktober 2006 #9 Skrevet 16. oktober 2006 Kjøpte den på Mammashop i Bergen. Tror de bare har butikken der, men du kan jo også handle på nettet dersom du ikke bor i Bergen... Masse fint der! Her er nettadr: http://www.Mammashop.net/
Frk. Vable Skrevet 16. oktober 2006 #10 Skrevet 16. oktober 2006 kjøpte forresten den buksen med nr. 35040. Ganske kul på, faktisk...
Audrey Horn Skrevet 16. oktober 2006 #11 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg har gitt opp bukser, bruker mye kjoler... Hverdagskjoler fra billig-kjedene funker bra med strømpebukser til. Har fått masse skryt fra andre som synes det ser mye freshere ut med trange kjoler enn store bukser og gensere.
1G+2J Skrevet 16. oktober 2006 #12 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg kan bruke hvilken bukse som helst, for jeg kjøpte BUKSESELER. Er buksa litt stor i begynnelsen, så fest på bukseseler. De kan du gjemme under skjorta, blusen eller genseren.
lise-79 Skrevet 16. oktober 2006 #13 Skrevet 16. oktober 2006 Til alle dere som gjerne skal gå i joggebukser!! Jeg kjøpte noen på H&M i joggebuksestoff, men som jeg kan bruke på jobben, for det er litt finere stoff.. Disse er helt fantastiske synes nå jeg. Har de i sort og brunt, og funker fint i min kontorjobb hvor de fleste går i skjorte og pen bukse!!
HappyJoy Skrevet 16. oktober 2006 #14 Skrevet 16. oktober 2006 Hei! Hadde også dette problemet. Jeg venter tvillinger og min mage ble derfor ganske fort en klesmessig "utfordring" med tanke på hva jeg skulle ha på meg. Jeg kjøpte gravid-singletter i str som passet meg da. (de koster jo ikke så mye...) Hadde knappen og litt av glidelåsen oppe og hadde singletten over. Over der kunne jeg ha mine vanlige overdeler. (har kjøpt litt vanlige klær på HM i noen str større). Jeg syntes det føltes behagelig og jeg slapp å være redd for at gensern skulle gli opp slik at jeg viste glidlåsen. Singletten holdt seg på plass. Har også kjøpt et par olabukser som er noen str større enn de jeg bruker til vanlig. Tenkte jeg kunne ha de når tvillingene kommer. Regner jo ikke med å gå ned i matchvekt med en gang! :-D
Heihvordetgår Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #15 Skrevet 16. oktober 2006 Bukseseler ja. Det var kanskje greia. For da slipper jeg dette problemet at buksene faller ned uansett om jeg bruker vanlige bukser med knapp åpen eller mammabuskene. Er det ikke litt inn med bukseseler nå også da? Kjøpe meg en slik six-pack lue så blir det stat:-). Kjoler er også en grei løsning, men jeg finner ingen fine, og i den farten puppene vokser, så er ikke den moten som er nå med snøring rett under brystene helt greia for meg. Får jo ikke igjen kjolen jo, håpløst:-). Men var i bursdag på lørdag og da hadde jeg på meg mammakjole kjøpt på laredoute, og det funka veldig bra. En smule dyp utringning, men det ble god skjult med sjal. Men skal ta meg en tur etter jobb og se om jeg finner meg noe. Kan jo ikke gå med buksene på halvtolv heller. En smule flaue opplevelser har det vært innimellom, når jeg oppdager at alle nesten ser undertøyet når buksa har krøpet ned og genseren opp. Veldig sexy:-).
SpongeBob Skrevet 16. oktober 2006 #16 Skrevet 16. oktober 2006 Kjoler og skjørt, absolutt. Har slitt veldig med å finne mammabukser som har riktig fasong til akkurat min mage, hadde samme hele veien sist. Løsningen har vært "vanlige" bukser med lavt liv foran, samt skjørt og kjoler (har også "pent antrukket" jobb), også behagelig å slippe trange ting over magen. Problemet mitt er strømpebukser - er det noen som har funnet litt grovstrikkede strømpebukser med plass til kulemagen?
Faylinn Skrevet 16. oktober 2006 #17 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg kjøpte strømpebukser i 30 og 40 denier i helgen. Dette var på Lindex, men de hadde på H&M også, i enda tykkere varianter. Den ene jeg kjøpte på Lindex var i str M som jeg er, men selv nå i 18. uke er den vel stram i strikken syns jeg. :-/ Vet ikke om det hjelper å gå opp en str da Lindex sine ofte er stramme i strikken, dessverre. På parfymeriet Estetique kan du kjøpe 40 deniers strømpebukse med snøring foran, den er den beste når magen ikke er for stor, men koster litt mer.
Heihvordetgår Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #18 Skrevet 16. oktober 2006 Når det gjelder strømpebukse, så kjøpte jeg bare en størrelse større en vanlig. På H&M har de noen fine og billige.
lita_jente Skrevet 16. oktober 2006 #19 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg har strømpebukser som jeg kjøpte på PopIn i fjor. Tror de har de fortsatt. De er i ull, og med ribbemønster. De passer fint over magen min som er ganske så stor :-)
milva76 Skrevet 16. oktober 2006 #20 Skrevet 16. oktober 2006 Skal tilfeldigvis til Bergen til helgen! Skal sjekke ut Mammashop da. Hvor i byen ligger det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå