Gå til innhold

Vitaminer


♥ Celines mamma ♥

Anbefalte innlegg

Hvilke vitaminer tar dere? Jeg har begynt med folsyre, men ikke noe mer. Leste noe om tran her på barnimagen, at det skulle være bra. Trenger gode råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg spurte på apoteket hva jeg skulle ta, og de anbefalte noen tabletter som heter "Gravid"; de inneholder dagsdose med folat pluss diverse andre vitaminer. Og så fikk jeg anbefalt å ta omega 3 tilskudd i tillegg. Kjøpte begge deler jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trar Folsyre og tran. Tok multivitaminer uten A og D vitaminer før jeg var hos legen, men han mente det ikke er påvist noen positive effekter av "syntetiske" vitaminer, bortsett fra Tran og Folsyre, så da har trolig kroppen best av å stå over disse ekstra vitaminene. Jeg spiser sunt og variert, og passer på å ha nok grønt i kosten. Ellers er jeg veldig forsiktig med kunstig søtstoff som Aspartam og likenede. Har helt kuttet ut Lett brus (og dermed all brus,) og pastiller!

 

Tran i flytende form er best forresten, og hvis du har tran angst, så kan jeg trøste deg med at den smaker mye mindre nå enn før! -Spiser den midt i frokosten, og har ikke "hilst" på den i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..vil si en ting å det er at man ikke skal ta folat og gravid votaminer sammen...bare en av de...jeg tar folat og multivitaminer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..man bør ikke ta gravidvitaminer og omega3 sammen heller. For mye A,D og E vitamin er ikke bra for hverken deg eller babyen. Det er fettløselige vitaminer som lagerer seg i kroppen. Man bør ikke ta mer enn anbefalt dose..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt at man ikke kan ta multivitaminer samtidig med Omega 3, multivitaminene inneholder jo ikke Omega 3. Dessuten skiller jo kroppen ut det overflødige uansett. Er vel bare jern som er farlig å ta for mye av. Eller?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...