Sistemann i magen <3 Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 La inn denne her sent i går kveld på skravlesiden, men fikk bare ett svar.. Er det flere som har erfaringer rundt dette? : Når man har smerter i rumpe/under ved halebenet.. nesten som når man har forstoppelse og det kjennes som at det trykker benet nedover- ( bortsett fra at jeg ikke har forstoppelse..) kan det tyde på bekkenløsning?.... Har en mistanke.....
JGG&J Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 Vet ikke om jeg helt forsto forklaringen din.. Men ved bekkenløsning får man gjerne vondt fra rompa og en stråling nedover foten.. Som isjias egentlig, men forskjellen er at den smerten går helt ned til tærne. Ved bekkenløsning så kan man bli veldig øm i mellom føttene også, som om man har treningsverk på en måte.. Vet ikke om du ble noe klokere av svaret mitt da men..!
Sistemann i magen <3 Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 16. oktober 2006 Hehe.. nei, det var ikke så enkelt forklart.. Men jeg har fått noen smerter i rumpe/halebenet og disse bena som er heelt øverst på innsiden av lårene (også like ved rumpa), som om noen står og trykker benet nedover med makt... Veeldig ubehagelig... Fikk kjempevondt etter jeg hadde vasket huset i går, har hatt litt vondt tidligere, men ikke som i går. Men jeg har ikke stikkninger nedover i beina, eller ved føttene, så da kanskje dette er noe annet da? *håper*
Bjørnen Skrevet 16. oktober 2006 #4 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg synes det høres veldig kjent ut; jeg har vært delvis sykemeldt pga bekkenet siden uke 30 ca, og helt sykemeldt fra uke 34. Det sitter i halebeinet hele tiden, også sprer det seg utover i beina og foran i bekkenet, og oppover i ryggen hvis jeg ikke har vært forsikyig. Snakk med jordmoren din om det, kanskje hun har noen råd?
Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #5 Skrevet 16. oktober 2006 Hadde smerter i "halebeinet" da jeg gikk med førstemann, de siste 2 mnd, og det var bekkenløsning iallefall....
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #6 Skrevet 16. oktober 2006 Høres veldig ut som bekkenløsningssmerter (har dessverre en del erfaring med det). Synes denne følelsen er kjent på slutten av svangerskapet, gjerne sammen med en generell nedpress-følelse.
Sistemann i magen <3 Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 16. oktober 2006 Hmm... Men jeg er jo bare 3,5 mnd på vei.... Kan det være noe annet da?...
Jeg er HAR FØDT!!! Skrevet 16. oktober 2006 #8 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg har vært sykemeldt med bekkenløsning siden mai, og jeg har termin i november, så det kan godt være bekkenløsning. Og det du da ikke skal gjøre, er å støvsuge og vaske. Iallefall ikke vaske gulv, for det blir helt feil bevegelse. Snakk med lege/jordmor!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå