Gå til innhold

Kvalme = jente?


Junimamma 78:)

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i 9 uke og har slitt med ganske mye kvalme de siste 3 ukene. Når jeg forteller det til folk rundt meg, får jeg ofte høre at "ja, men da blir det nok en jente!". Stemmer det? Er det noen av dere som har noen erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De jeg kjenner som har jenter har ikke vært kvalme i det hele tatt, mens noen jeg kjenner som har gutter har spydd mye i svangerskapet, så dette tror jeg ikke noe på.

Leste også her på bim om ei som hadde vært innlagt sykehus pga. at hun spydde så mye så hun ikke fikk i seg mat, og på sykehuset hadde de sagt at av de som ble innlagt pga dette fikk ca 49 % jenter og 51 % gutter, så jeg tror nok ikke du kan stole på dette med om du er kvalm eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har to jenter og har ikke vært plaget med kvalme i det hele tatt. mannen min har en kusine som ikke var kvalm 1. svangerskap, men kjempedårlig 2. svangerskap, og hun har to jenter... så det er nok tilfeldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en av hver, her, og med gutten var jeg ganske kvalm, mens med jenta ikke. Og nå er jeg virkelig kvalm, mest så jeg trur det er to!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tror jeg nok ikke har noe å si. Tror det bare er veldig individuelt om man er kvalm eller ikke, uavhengig av hvilket kjønn man får. Jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme og fikk gutt, så der ryker i allefall teorien om at en blir kvalmere med jente - jeg kunne ikke vært dårligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke kvalm med jenta, men med guttene...uff!

 

Med den eldste gutten var jeg innlagt 1 uke mellom 9 - 10 fordi alt til og med vann som jeg drakk med tesje kom opp igjen!

 

Håper virkelig på jente neste gang, så kanskje jeg slipper unna kvalmen igjen!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott:) Tusen takk for svar. Jeg har ingen preferanser for verken gutt eller jente, men syns det er litt gøy og ikke vite hva det blir ennå... Og kvalmen har tydeligvis ingen sammenheng med kjønn. Så da kan jeg vente spent til UL i uke 17-18 og håpe alt går bra til da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 3 gutter, og vært skikkelig kvalm og spydd masse med nr 2, litt med nr 3 og ingenting med førstemann.

 

Tror verken kvalme eller magefasong har noe med kjønnet og gjøre gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte det jeg også, men tror ikke noe på det. Var veldig kvalm med første og da fikk jeg gutt, er bare litt kvalm på ettermiddagen nå (to uker) Vet jo ikke hva jeg venter nå da... Kjenner flere som har vært kvalme og fått både jente og gutt. Hun siste som fikk barn var mye dårligere med nr to enn med nr en og var så sikker på at hun skulle ha jente, men gutt nr to kom, frisk og fin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...