Aubergine Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 Igår fikk gutten min 50/50 kakao og lettmelk i tutekoppen sin, og han syntes det var så godt at han måtte steppedanse på gulvet mens han drakk. Tydeligvis godt ja! Fra før får han frukt-biola/lettmelk, en gang eller to om dagen, og ellers drikker han gladelig vann. Men "bare" melk er han ikke spesielt interessert i. Nå lurer jeg på om denne melkedrikkinga er veldig viktig? Jeg drikker selv så å si aldri selv "vanlig" melk, elsker forskj. typer syrna melk/yoghurt, kakao o.l., ellers drikker jeg vann i massevis, så jeg som voksen får jo dekket melke-behovet. Men hvordan er det i forhold til barn? Og så tenker jeg jo på sukkeret. Men gutten min får jo ikke noe spesielt søtt ellers?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 De med melkeallergi vokser jo opp de også...... Melk er sikkert viktig, men ikke såååå viktig. Det viktigste er jo at gutten din er glad og fornøyd. Nå finnes det både yoghurt og kakaopulver uten sukker, så ser ikke at sukker er et stort problem.
Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg vil si at melk ikke er spes viktig. Kumelk er for kuer og morsmelk er for mennesker. Det er overdrevet det at vi trenger så mye melk. 6 mandler gir samme mengde kalsium som 3 glass melk eller noe sånt. Hvertfall dagsbehovet. I for eks Asia drikkes det ikke så mye melk og ei heller spises så mye ost og andre meieriprodukter og de vokser opp til veldig sunne og friske mennesker de også;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå