Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 sambo har flere små søsken. minste er 10 år... han har i alt 5 søsken...og 4 av dem er fra 16 år og ned over...disse små søskene er veldig kravstore når det gjelder gaver fra han. f.eks hans lillebror ble kjempe skuffet da han fikk to filmer i bursdagsgave og ikke et xbox spill til 700 kr. søsteren hans mener han skal kjøpe ridehjelm og ridestøvler til henne til jul... syns det er så merkelig at de skal være så krav store... han får jo aldri noe tilbake fra dem...utenom et perlebrett fra minste søsteren....skjønner ikke hvorfor disse søskene hans skal få så utorlig dyre gaver fra oss...vi har jo ikke noe særlig med penger.... har dere det sånn og?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 Min sambo har også yngre søsken. Nå er det ikke slik at de forventer dyre gaver, men de forventer gave. Helt greit det - selv om vi ikke blir invitert i noen bursdager. Det er veldig trist å sitte på sidelinjen og se at sambo ikke får noe tilbake - ikke engang av sine egne foreldre. Han er liksom den store gutten som klarer seg selv. Her har vi satt en maxgrense på 300kr til jul - og vi gir ikke bursdagsgave etter konfirmasjonsalder. Ettersom min sambo ikke får noe oppmerksomhet, har vi begynt å skrive at gaven er fra vår sønn på pakkelapper og bursdagskortet. Min sønn fikk ikke noen gaver fra sine tanter og onkler til bursdagen - en tegning hadde vært fint - siden de ikke tjener penger selv. Er spendt å se hva de får til jul. Gaver er ikke alt, men litt oppmerksomhet på sin egen bursdag hadde vært fint. Synst at svigerforeldre her bør lære sine egne barn verdien av penger.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 trist å høre at dere ikke får noe... her får vi alle gaver av både svigerfar og svigermor (de er skilt)... datteren vår har fått masse fine gaver..tantene har laget masse tegninger og sydd tepper og puter til niesen sin. men brødrene er ikke så veldig interessert..syns ikke at det skal være sånn at sambo skal bruke dødsmye penger på sine søsken liksom..syns gaver til rundt 200-300 kr er nok jeg..iallefall når man tenker at han har 5 søsken...det blir jo over 1000 kr det.... bare til dem...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå