Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg må kanskje ta keiser snitt for livmoren min ligger så langt nede og dekker kansje livmoråpingen, er ikke sikkert, men får vite det i 32 uke! Lurte bare på om det går lenge for keisersnittet og gro? Og om arret viser veldig godt etter det har grodd? jeg er bare 17, og vil ikkje ødlege magen om dere forstår? Høres litt ego ut, men håper dere ikke misforstår det jeg mener. De arrene jeg har sett er skikkelig stygge rett og slett, men det er vel for det var akutt keisersnitt da? Håper på svar!
It's all about me Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 Hvordan arret blir seendes ut kommer helt ann på flere ting. Er du slank og har stram mage er det større sjanse for at det blir et stramt fint arr, er det noen kg for mye der fra før er det nok lettere for at det kan bli en liten fold der. Hvor god tid de har under opperasjonen har også litt og si, ikke bare før men også etter. Nesten mest etter. Er det kø med opperasjoner den dagen lukker de også automatisk litt raskere. Røyker du gror huden dårligere og arr kan bli styggere. Men generelt gjør nok alle sitt beste for at arret skal bli finest mulig, det blir også plassert så lang ned som mulig så det skal skjules under trusekanten. Selv tok jeg haste-ks, ble limt og ikke sydd og arret er superfint. Jeg går i lave bikinitruser og det er umulig å se at jeg har tatt ks for noen måneder siden.
Baby4påvei-har kommet :-) Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 Hei. Jeg hadde hastekeisersnitt for fire år siden. Arret er langt nede og vises ikke spesielt godt. Men jeg har litt ekstra med kilo på kroppen, så det ble en liten fold over arret som liksom aldri blir flat. Men nå var jo dette barn nr 3 til meg da og jeg var jo en del år gamlere enn deg. Vil tro at du som er så ung vil få veldig lite arr og sånn etter et keisersnitt. Jeg ble stiftet sammen og det grodde veldig fint. Ikke noe trøbbel med såret etterpå. Lykke til!! Men det kan jo enda være at morkaka di flytter seg lenger opp i livmora slik at di kan føde vaginalt. Krysser fingrene for det. :-)
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #4 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg tok planlagt keisersnitt for 4 år siden. Nå skal jeg ta nytt keisersnitt om 10 dager!! Hurra!! Selve såret tar 6 uker å gro, men selve snittet tar ca 1 år før det blir hudfarget. Er litt rødt frem til det. Men de tar faktisk hensyn til at vi skal kunne gå i bikini. På gamle folk som tar andre operasjoner er de ikke så nøye med det kosmetiske. Mitt snitt ligger under trusekanten, like under hårfestekanten. Syns bare det viser at vi har levd llitt og vert gjennom noe, så vi får ta det positivt med de arrene vi får:) Lykke til!!
**Hege&Amalie** Skrevet 17. november 2006 #5 Skrevet 17. november 2006 hei... jeg har to haste snitt, og arrene ligger under trusekanten... de er helt tynne og vises nesten ikke i det hele tatt.... du må liksom se godt etter de for å se de.... det var før i tiden de skjar fra navlen og ned tror jeg... hvertfall på de jeg kjenner og de er jo gamle i forhold til oss..... det går nok helt fint skal du se....
Anonym bruker Skrevet 21. november 2006 #6 Skrevet 21. november 2006 jeg har også hatt to hastekeisersnitt og det ser fremdeles ut som bare et arr. dvs det er en tynn smal hvit strek i hårkanten, knapt synlig. Tror ikke du skal bekymre deg for det. Jeg er normalvektig og hadde ingen komplikasjoner med KS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå