Gå til innhold

JM-samtale..

Dingeling

Anbefalte innlegg

Hei..

kan man få jordmor-samtale selv om man ikke har hverken fødselsangst eller andre ting,men bare vil prate med henne om fødsel og hvordan man vil at ting skal være under fødsel..? siden man må ha henvisning,mener jeg..

syns liksom at å sende et brev blir for "anonymt" for meg eller hvordan jeg skal si det..

noen som vet eller har andre råd?

Fortsetter under...

Må man ha henvisning?? Jeg føder på abc i oslo der man også følges opp av jordmor gjennom graviditeten, så problemet er litt ukjent. Men kan du ikke ringe til jordmor i bydelen din eller stedet der du bor for å snakke kort med dem og avtale en time? Er det ikke akkurat slike ting de er der for??

Hei gammel røy..

uff,jeg forklarte meg visst litt dårlig.. men jeg mente på det sykehuset man skal på for å føde..slik at dem vet hva jeg føler om ting og hvorfor..

men jeg skal føde på Riksen og dit må man ha henvisning fra lege,men det er vel pga. stor pågang..

måtte jo bare ringe å sjekke,men takk for svar..

Aha, nå skjønner jeg... På abc blir vi oppfordret til å skrive et fødselsbrev der man skriver litt om hvordan man reagerer når man er redd, hvordan man foretrekker ting skal være osv. Dette tar man med seg til fødselen og kan være spesielt greit å ha dersom 2"min" jordmor ikke er der når jeg skal føde, Kanskje greit å ha med til riksen også? Valgte å ikke skrive slikt brev ettersom jeg synes man har valgt nokså mye allerede når man velger abc + ting er utforutsigbare. Lykke til på Riksen, de jeg kjenner som har født der har vært fornøyde.

hei..

ja,jeg ahr tenkt på det også,men hva hvis ting skjer i full fart,liksom,og at d ikke blir tid til å lese noe brev? uff,nei nå maler jeg fanden på veggen her..

jeg vil bare at min siste fødsel skal huskes som noe positivt i den grad d lar seg gjøre..

tror jeg snakker med legen først..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...