Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så sinnsykt rastløse ben og det tar snart knekken på meg.. Sovner jo ikke før langt ut på natt hver eneste natt. Da snakker vi 4-5 og 6 om morgenen..... Mest lyst til å slenge beina i veggen... Noen som har noen tips?? Jeg drikker masse melk hver dag og har støttestrømper og ligger med bena høyt, men ingen ting hjelper... Jeg blir snart GAL!!! Er eneste vei nå og ta kontakt med legen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett bena i en stamp med kalt vann, vet ikke om det hjelper men d kan høres slik ut ;);) og smør bena godt før du legger deg!

Skrevet

Spis en banan og drikk ett glass melk før du legger deg, ta sink og kalk tabletter, hjalp litt hos meg:)

Skrevet

Hei.

Jeg har også problemer med leggene...

Har hørt at magnesium hjelper. Tenkte jeg skulle høre med jordmor når jeg skal dit om et par dager. Så jeg ikke tar noe som påvirker barnet i magen.

Vet bl.a. at magnesium brukes medisinsk for de som får for tidlig veer, for å stoppe dem. Livmoren er en muskel. Og magnesiumen gjør at muskelen slapper av el ikke trekker seg sammen. Kramper er muskelsammentrekninger. Så det er jo logisk at det burde funke på leggmuskulaturen også..

Lykke til..

Skrevet

Jeg har også "rastløse ben" en del. Det kommer og går her. Men det eneste som hjelper, og som faktisk hjelper, er at samboer masserer leggene hardt. Det er helt fantastisk og hjelper lenge nok til at jeg klarer å få sove :-) Et lite tips...

Skrevet

Takker og bukker for alle svar jeg har fått.. Tenker jeg tar en tur på apoteket senere og investerer i magnesium ja.. Ellers tror jeg at jeg går på veggen... Ikke særlig gøy når jeg hver natt må stå opp og tusle rundt i leiligheten og la meg si det sånn min leilighet er ikke særlig stor! Tar ca 10 sekunder så har jeg tatt hele runden hehe... Begynner jo å bli ekspert på Magnum pi da knis knis... Thanx

Skrevet

Øvelse bra for legger:

Bøy knærne, løft hælene, rett ut knærne og så hælene ned.

4 trinn, skikkelig simpelt og helt gratis. Øver opp balansen i tillegg!

Kan også gjøres ved hovne legger, kramper om natta etc. Funker som krutt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...