Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2006 #1 Skrevet 15. oktober 2006 ... jeg lekker en del på natten, spesielt fra ene brystet når hun suger på det andre... bortsett fra at da lekker det ikke, det nærmest renner! Forstår det gjerne er et luksus problem, med tanke på de som ikke har melk, men hva kan jeg gjøre - som ikke gjør at jeg mister melken? Orker ikke begynne å pumpe meg midt på natten.. usexy synes jeg det er også.. og samboer tror det betyr at vi ikke kan ha sex.. selv om jeg har forklart han det.. Noen tips???
langevipper Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 sitter å prøver å komme på noen, men nei jeg gjør desverre ikke det....er også lei av å sove med BH om natten. har noen ganger pumpet meg før jeg har lagt meg, men om hun ikke har våknet til normal tid så har jeg da våknet i en dam... hmm teipe ammeinnlegg på brystene....hehe... sikkert ikke så sexy da:-)
Bananamama Skrevet 15. oktober 2006 #3 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg klarte ikke ligge med BH om natten, kjøpte et tisselaken og lå på det i tilfelle lekkasje. Deilig å få luftet puppene litt;)
glad_jenta Skrevet 16. oktober 2006 #4 Skrevet 16. oktober 2006 ligger på handuk jeg uten bh.håpløst med bh om natten ja:)
Duddlidu Skrevet 16. oktober 2006 #5 Skrevet 16. oktober 2006 Vil bare skrive under på denne, ikke bare hyggelig å ha overdrevent mye melk. Prøvde å sove uten bh en liten stund, med både håndkler og tisselaken under, men ble fryktelig vått, og dyna var gjennomtrukket. Blir dyrt å sende dyna på rens en gang i uka og. Vet ikke hva du kan gjøre, men si ifra om du finner noen vindunderløsninger! Bh om natta er ikke særlig behagelig.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #6 Skrevet 16. oktober 2006 Hei, kan jeg få spørre hvor gammel babyen din er? Jeg hadde det nemlig også sånn i starten. Nå er hun snart 4 mnd og det går mye bedre! Har bare sovet uten BH, for det var det som gjorde at jeg ikke ble sår (slet en del med ammingen de 2-3 første ukene). Lå oppå håndkle og ble ganske så vått, ja... Hadde på BH under sex, for en gang sprutet det skikkelig midt i klimakset.... heeh ikke særlig gøy, nei. Nå som det har blitt kaldere, trekker jeg automatisk dyna over meg i søvne, og da blir den ganske våt, ettersom jeg lekker mer når noe er i berøring med brystene. Har prøvd med pysj, men da blir det bare søl... Lekker mye mye mindre nå enn før, da. Og snuppa mi sover hele natta i strekk, har gjort det i snart 2 mnd nå. Så alt i alt, det går bedre etter hvert når kroppen begynner å regulere produksjonen, og forstår at det ikke trengs like stor produksjon om natta. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #7 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg er også forferdelig lei av å sove med bh. Sønnen min er snart 5 måneder. Jeg har tisselaken i senga, men det blir bare søl hvis jeg sover uten bh. Dyna og alt blir jo vått...
Sivalur Skrevet 16. oktober 2006 #8 Skrevet 16. oktober 2006 Når du ammer på den ene, trykk ganske hardt (som på en ringeklokke) på den andre brystvorten. Kan kanskje hjelpe.
sandra84 Skrevet 16. oktober 2006 #9 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg bruker og legge en gassklut over den puppen som jeg ikke ammer med. Da er det bare og legge den vekk når man ikke lekker me. Har bestandig en liggende ved hodeputa... Syns det fungerte kjempebra:)
Bussi Skrevet 16. oktober 2006 #10 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg pleier å legge et håndkle under meg når jeg skal sove jeg, og over det andre brystet når jeg ammer =)
lab79 Skrevet 16. oktober 2006 #11 Skrevet 16. oktober 2006 Sånn gjør jeg dt også, men er ganske lei av at det blir så fuktig rundt meg!!! Vet at det er et luksus problem å ha for mye melk, men er faktisk ganske ubehagelig! spesielt om gullet sover 1 time lengre før han våkner en natt!!! nå er han 6 mnd, og her er det fremdeles vått!!! Noen som vet om det blir bedre nå som han får litt grøt også?
Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 16. oktober 2006 #12 Skrevet 16. oktober 2006 Hmm,jeg ble rådet på barsel til å ikke bruke bh om natten.kunne lett få sopp sa de..ligge for lenge med den,også lekker melk..hva med å legge et mykt håndkle under deg,byttes ut hver dag..
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #13 Skrevet 16. oktober 2006 Tusen takk for alle svar:-) Hun er 2mnd nå, så håper det blir bedre. Får prøve noen av tipsene.. Det verste er vel ikke at det blir vått under meg, men dynen blir også våt - og dessuten synes jeg melken er klissete... Har alltid et par kluter liggende ved sengen, men ikke alltid jeg er våken nok til å huske å legge de til brystet på natten/morgenkvisten.. Brystspreng har jeg sjelden, selv om det er 6-7 timer siden hun spiste siste kveldsmåltid.. men melk har jeg i massevis.. rart...
TurboPrinsessen:-) Skrevet 16. oktober 2006 #14 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg fikk motsatt råd: Bruk BH sa de til meg.. Slik at ikke det skulle bli kaldt, pluss at det ga brystet bedre støtte.. Men hovedgrunnen var at jeg skulle holde det varmt. Lufttørke først, så i BH`... Nevnte ikke noe om sopp.. hm...
Herkules Skrevet 17. oktober 2006 #15 Skrevet 17. oktober 2006 hm hørtes kjent ut har egentlig ikke så mange råd utover de over Men jeg har begynt å sove med ullsinglet jeg da siden det da ikke blir like kaldt på puppene som bomull eller naken samt at ull virker bedre beskyttende bommull oppfører seg som trekkpapir Jeg legger også klut til det ledige brystet men det er under sovingen problemet er der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå