Gå til innhold

Er jeg barnslig???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!!!

har ikke skrevet inn her før, men lest mye, og fått mye ut av det....Er i uke 30 har term på nyttårsaften:) og koser meg veldig selv om graviditeten absolutt ikke var planlagt...Jeg er 172 og 138 kg,har ikke gått opp noe til nå, og er ganske stolt over meg selv:)

Var til jordmor og hun ønsket at jeg skulle gå til legen å få tatt glukosebel. så fikk legen vurdere ut fra den om jeg skulle sendes til ernæringsfysiolog.

Testen var helt fin, men legen lurte på om det var greit at hun bestillte time hod en ern.fys. jeg sa ja for d er jo greit, (selv om det ikke var snakk om dette i det heletatt ved mitt forrige sv.skap, og da hadde jeg gått opp noen få kg på denne tid)

Fikk time på sykehus, og i innkallelsen sto det at jeg skulle ha undersøkelse på føden, så hos ern.fys. så til undersøkelse hos legen igjen..... ble litt paff for det var jo ikke dette legen spurte om. Liker i utg.punktet ikke å gå til legen, men dette gjør meg drit nervøs for jeg aner ikke hva jeg går til. Har time på onsdag, men vurderer o avlyse hele greia,men da er jeg redd for hva jordmora kommer til å si. Selv om jeg egentlig ikke skal bry meg om d.....så gjør jeg det....Jeg spiser normalt, går tur nesten hver dag. Og når en har en 2åring så blir jo ikke d noe særlig stillesitting uansett...

Føler at jeg er innmari barnslig og pysete, men jg orker ikke tanken på feks. underlivsundersøkelse uten å vite d på forhånd. Har nettopp gått fra sambo og, så jeg har ingen jg kan ha med meg, og det gjør det ojo ikke akkurat lettere....

Selv med mine 140 kg så føler jeg meg så liten som en forsvarsløs mus trengt opp i hjørnet av en sulten katt i sånne tilfeller.

Noen som har noen råd hva jeg skal gjøre, eller vært bort i det selv?????

Klem _nyttårsbarnet_

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei!!

Jeg fikk og beskjed av min jordmor at hun ville sende meg til ern.fys, men jeg gikk ikke. Jeg synes at jeg vet masse om kosthold og jeg vet hvorfor jeg er overvektig.. Jeg vet hva jeg spiser feil og jeg vet at jeg trener forlite.. Jeg har dessuten gaatt paa Grete Roede kurs og foler at jeg kan masse om kosthold, men hos meg er det bare viljestyrken som mangler. Hvis du kan mye om kosthold og vet paa en maate hva du gjor "gale" saa hadde jeg avlyst timen. Men hvis du foler at du ikke vet nok om sunn mat og hvordan lage den osv da ville jeg gaatt til timen. De kommer IKKE til aa ta noe gyn.undersokelse i alle fall..Det eneste de gjor er aa snakke om mat, ulike typer mat og sunne rutiner og spor deg litt om dine rutiner. Men de er snille mennesker og du trenger ikke aa fole deg dum i det hele tatt. Jeg ville gaatt hvis jeg tvilte paa om gutten min og jeg spiste riktig, men hvis du er flink med mat og kosthold saa hadde jeg ikke folt trang til det. Men det kunne jo vaert nytting da. De har ofte tips og ideer til sunt kosthold og jeg kan love deg at de er bare greie mennesker..

Lykke til

Skrevet

Hei, og tusen takk for svar:)

Det er jo det som er tingen.... jeg er utdanna kokk, og føler også at jeg kan mye om kosthold. Er nok viljestyrken som mangler her og.....+ liten selvtillit gjør at jeg ikke tror at jeg klarer det, men jeg skal vise dem:)))

Skrevet

Jeg synes ikke du er barentslig i det hele tatt. Du føler mye som en overvektig tenker ofte.. Og følelser er noe en må ta hensyn til. Håper virkelig det ordner seg for deg.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...