Gå til innhold

Trenger råd og viten...

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg og min forlovede har prøvd nå i 3 år å bli gravid. Blitt det en gang for over halvannen år siden, men mistet i uke 8 :( Ikke blitt igjen etter det :(

Tatt 2 Pergo kurer. En vanlig og en dobbel uten store resultater. Nå fått cyster, men skal visst ikke gjøre noe med dem. Var på sykehuset for sjekk her på fredag og fikk vite at jeg skal "brenne" eggstokkene eller noe slikt.... husker ikke navnet på det. Skal ihvertfall få igang hormonene slik at jeg får regelmessig syklus med eggløsninger. Og fikk også beskjed om at hvis jeg ikke ble gravid i løpet av 6 måneder etter inngrepet, så ble det prøverør.

Der kommer spørsmålet mitt til dere som har benyttet denne flotte hjelpen. Hvor mye koster dette? Må en legge ut alt selv av prisen? Hørt at det ligger på ca 35.000,- gangen...........

Håper noen kan hjelpe meg med dette. Skrev litt "historie" slik at dere kanksje kan skjønne litt av meg... :)

Lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6700278-trenger-r%C3%A5d-og-viten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

vis du går gjennom det offentlige, så blir det ikke 35000 hvertfall.

jeg betaler 1500 for hvert forsøk for selve inngrepet. Maks 15000 i medisiner for 3 forsøk. Får dekket resten av trygdekontoret. og så betaler jeg vel vanlig takst på timer for ul o.l..

håper dette svarer litt..

mange klemzer fra

Der jeg tok behandling (haugesund) var egenandelen på 3000,- så kommer medisiner utenom. Det varierer veldig i forhold til hvor mye du trenger. Vi kom opp i ca 14000,- (inkl egenandel)og siden vi bare trengte ett forsøk fikk vi ikke refundert noe. Men dersom vi hadde trengt flere forsøk hadde vi fått refundert alt over 15000,- Det som er den store utgiften er at du betaler alt direkte på apoteket med en gang. Så det kan være lurt å spare opp litt.

Lykke til, håper det ordner seg

Offentlig er sykehus ja...

Privat er slik som Omnia, Røde Kors, Ciconia o.l. Du får da et offentlig forsøk, og da betaler du bare egenandel.

Vi betalte egenandel på 1500,- på Riksen, i tillegg kom medisiner på over 14000,-, men tror det er uvanlig mye på ett forsøk.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...